Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren geel, plant futloos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren geel, plant futloos

    Korting op 420shop
    Hey gasten,

    Ik ben onlangs gestart met een tweede poging aangezien, onze eerste kweek niet zo goed gelukt was.
    Heb in totaal van 3 planten een oogst van ong. 100
    Maar deze waren allemaal heel fluffy heb gelezen dat dit ergens met de warmte ofzo heeft te maken maar goed....

    Heb dus onlangs een tweede kweek begonnen maar deze is een totale ramp.
    Er hingen deze keer wel 2 led lampen in.
    1 met witte leds (hydro) en 1 met blauwe en rode leds.
    Ik had nog een die 2de lamp gekocht met witte leds en ik dacht ja waarom hang ik er hem gewoon bij.
    Maar nu zijn ze aan week 6 en bijna alle bladeren lijken verbrand en de 1 na de ander valt af.
    Ze zijn ook heel klein gebleven..
    Ik heb ze wel in een kleinere pot gestoken dan bij mijn eerste kweek.
    Ik heb ook andere aarde gebruikt dan bij mijn eerste kweek.
    Namelijk potgrond van plagron (RoyalMix).
    Ik heb van het begin af aan ook de voeding gebruikt, Power Roots van Plagron bij elke watergeef beurt per dag.
    Maar wat gaat er nou mis?
    Mocht ik misschien die voeding niet hebben gegeven vanaf het begin? Omdat er de eerste 6 weken al voeding in de aarde zit ?
    Ik dacht dat dat geen kwaad kon omdat het voor de wortels te stimuleren was.
    Of is het misschien omdat ik die andere Led Lamp erbij heb gehangen??
    Ik heb wel de ph waarde van het water altijd goed afgemeten (tussen 5.5 en 7)
    Het gaat zo te zien wel goed mis met mijn plantjes.

    Wie o Wie kan mij helpen??


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    Mijn buitenplanten zien er ook zo uit, als ze een paar weken zonder voeding in de regen staan.
    Ik zou denken dat ze dus te nat staan, verkeerde (of te weinig)(je kunt ook een paar tensiometers aanschaffen, maar die kosten geld, +/- 30 euro/stuk)

    Een pH tussen 5.5 en 7 is ook teveel variatie. De pH waarde is een logaritmische schaal.
    Een vloeistof met pH 6 is 10x zo zuur als een vloeistof met pH 7 (!)
    Als je de pH gaat aanpassen doe je dat liefst met een goeie meter, en hou je die stabiel op een waarde tussen 6 en 6.5

    Als je op deze manier planten kweekt -op zich niks mis mee- heb je een goeie verlichting nodig, omdat je de hoogte van de lamp bepaalt ten opzichte van de hoogste plant.
    Dat betekent dat de lamp optimaal hangt, maar alleen voor die ene top die overal bovenuit steekt.
    Bijvoorbeeld bij LST of Scrog (waar ik voorstander van ben) probeer je de toppen op ongeveer dezelfde hoogte te houden, zodat de lamp voor veel meer -bijna alle- toppen de optimale afstand heeft.

    Wortelstim. heb ik in het begin ook door het water zitten. Heel weinig, halve milliliter per anderhalve liter kraanwater. (pH 6.5)
    Ik gebruik geen Plagron, dus daar kan ik je niet alles over vertellen.

    Hoe lang bloeien ze nu, en hoe lang moeten ze ongeveer bloeien ?
    Als ze nog een week of twee moeten zou ik er niet al teveel meer aan doen.
    Misschien een dag water overslaan als de potten zwaar zijn.

    --- heb je topic even naar de helpdesk getransporteerd ---

    (en meteen dit veel te lange verhaal getiept)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • BigShmoke
      BigShmoke commented
      Editing a comment
      Hey QnQ, Bedankt voor je antwoord.
      Nog even een vraagje. Kan dit ook komen door te veel licht door de 2 verschilende lampen ? want ik denk niet dat het door te weinig licht is aangezien er 2 lampen in hangde.
      Ze zouden normaal gezien nog 3 weken moeten bloeien..
      Maar dat zal ik afwachten ik denk dat het wat langer zal zijn.
      Zal een magere oogst zijn
      Grtz Bigshmoke

    #3
    Ik kweek in compo sana universele potgrond en geef de eerste 5-6 weken niks van voeding want zit meststof in en perliet
    ik zaai voorgekiemde zaden in potjes 10 cm en pot ze over in 11 lieters na 2 tal weken
    eerste weken onder HPS 600 watt gedimd tot 250 op 25 cm dan vervolgens 400 watt op 40/45 cm en bij overschakeling naar 12/12 600 watt op 60/65 cm
    Heb wel tijdens de groei na 4 de node getopt en onderste node gediefd zodat ik 3 nodes overhoud
    en ik geef zuiver kraantjeswater zonder ph metingen maar wel 24u op voorhand klaar zetten om chloor te laten verdampen en op kamertemperatuur
    eerste twee weken mondjesmaat water en eens ze in 11 l staan beginnen met 250 ml water om de twee dagen
    mijn dames staan nu 2 weken op 12/12 en krijgen 300 ml per dag nu onderaan in schaal en dat word binnen het uur mooi opgenomen door de wortels
    planten nu 40/50 cm en nu derde kweek bezig zonder ph of ec metingen en tot hiertoe nog geen problemen gehad
    en qua voeding geef ik tijdens groei plagron terra grow 1ml/l eerste week en zo opbouwen tot max 3ml/l
    bij begin bloei 1ml bloom en 2ml grow en zo overschakelen naar 3ml/l bloom
    ik hou het simpel want is nog maar derde kweekje en ik leer alle dagen bij
    vorige kweek trouwens 250 gr droog geoogst maar waren wel AF's
    huidige kweek zijn fotosynthese dames

    succes

    Comment


    • BigShmoke
      BigShmoke commented
      Editing a comment
      Hey! Thanks for the comment!
      Deze zijn ook AF's. Maar is het eigenlijk nodig om bij autoflowers voeding te geven over de hele cyclus?
      Jij ook nog veel succes met de verdere kweken.
      Grtz Bigsmoke
Bezig...
X