Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Probleem niet op te lossen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem niet op te lossen.

    Korting op 420shop
    Hoi luitjes,

    Mijn planten kampen al zeker 2 weken met problemen. Eerst bruine vlekken op het blad, dat is nu gestopt met verspreiden. Nu trekt de kleur uit het blad en krult het bruin op om er vervolgens af te vallen. Vooral nieuwe blaadjes vallen er na 2 dagen af. Hoop dat jullie tips hebben hoe ik de plantjes weer in orde krijg.

    Staan in 11L potten,
    Voed ze niet meer bij met BN omdat bij vorige post overvoeding ten sprake kwam
    Staan op zolder bij de wasmachine/droger (maybe van belang), dag en nacht met ramen open.
    Staan in aarde van de growshop (iets met lava bla bla XD grijze zak)

    Hoop dat er aan de hand van foto's iemand een conclusie kon trekken, dacht zelf aan een tekort aan een zout, maar zou niet weten welke dan.

    Hier de pica's

    btw 1 plant naar buiten gezet, kijken voor verbetering, ging helaas nog slechter XD
    Attached Files

    #2
    Re: Probleem niet op te lossen.

    Mischien is het beter dat als je een wietje plantje wil kweken eerst eens wat info op doe al voor je begin.
    Plantje op zolder ?
    Onder een raampje zeker?
    Af en toe wasmachine aan en droger wisselende temperaturen natuurlijk?
    Voeding geven aan plant die geen voeding nodig heeft ?
    Teveel water geven?
    En als klap op de vuurpijl verplaats jij je plant elke dag wel een paar keer soms binnen soms buiten soms raam open soms dicht.
    En je was je handen natuurlijk ook niet al voor jij jou planten aan raakt met je handen?

    Kijk als je zo nou een plantje kweek zoals jij doe dat is dit het resultaat.
    Planten groeien niet op zolders
    Ga eerst is even lezen op het forum dan weet je wat je doe en waar je aan begin.

    Groetjes Belladonna
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Probleem niet op te lossen.

      Heej belladonna hoopte al dat jij zou reageren vanwege je hulpzame posts.
      4 planten staan altijd op dezelfde plek, als je goed leest staat er dat 1 plant naar buiten is verplaatst XD .
      Verder geef ik ook al een week of anderhalf geen voeding meer, water om de dag en staan zeg maar te vergelijken met een vensterbank voor het raam, bijna de gehele dag zon. Kunnen niet naar buiten wegens zeikburen, en daarbij die ene plant die buiten staat is niet beter gaan reageren dan die op zolder.
      Ramen 24/7 open en altijd handen wassen , vandaar dat ik mij wend tot mensen die er inderdaad meer verstand van hebben dan mij.
      Ik weet het ook niet meer, zijn ze ten dode opgeschreven? heb ze btw vanaf stek, nu zo'n 8 weken terug.\

      Gr Rookie

      Comment


        #4
        Re: Probleem niet op te lossen.

        He Rookie, heb snel even je eerde post doorgenomen, maar ik kom nergens tegen wat voor potgrond je gebruikt, aangezien 1 van je plantjes al eerder echte problemen vertoonde.
        Zie ik goed dat je je planten van bovenaf water geeft en in het midden van de pot ipv aan de zijkanten? Misschien dat je aarde dichtgeslagen is en de wortels dus overbewaterd zijn.
        Dat is het eerste wat ik zie, ik voeg me uiteraard toe bij Belladonna in haar advies, maar ik zie toch een kletsnatte grond rond de stam van die ene op de foto dus kijk daar goed naar, ik denk dat je wortels dood aan het gaan zijn.
        it's his line so only God knows
        Grtz Kush

        Comment


          #5
          Re: Probleem niet op te lossen.

          pot ze maar eens over naar zeker het dubbele van wat je nu hebt...

          Comment


            #6
            Re: Probleem niet op te lossen.

            Bedankt kushmasta,

            Klopt helemaal, geef ze vanaboven af water op aanraden van growshop, omdat anders de wortels er niet bijkomen ofzo omdat het water niet ver genoeg omhoog migreerd.
            Verder heb ik daar ook de potgrond vandaan, meen lava aarde van B.A.C ?

            Zou dit typische een overbewatering kunnen zijn? geef ze ong 1,5L per 2 dagen (300ml per plant, dus teveel?)
            En is dat nog op te lossen, wortels die doodgaan.

            Bedankt cannafish,
            Ze zitten net 3 weken in deze potten, ik voel welleens door de aarde voor de vocht en ik merk dat de pot absoluut nog lang niet is volgeworteld, zelfs onder worteld denk ik vandaar dat ik ze niet ga overpotten in nog grotere potten.

            Comment


              #7
              Re: Probleem niet op te lossen.

              beste Rookie,

              het eerste wat je kunt doen is je grond weer luchtiger maken, dit kan door bijvoorbeeld het in te prikken met flinke sateprikkers oid als noodoplossing.
              Ikzelf zie overal alleen maar tips om je plantjes niet van bovenaf te bewateren, van onderaf zou voldoende moeten werken lees ik veel, maar je kunt er ook andere manieren op vinden.
              Zag hier laatst een topic met een soort slang van gaas die de grond in is gewerkt zodat er dan via die slang water word gegeven. (of een slang met veel gaatjes onderin de boog die je dieper in je pot legt)
              Van boven bewateren geeft als nadeel dat de grond dichtslaat en daarnaast zullen alle afvalstoffen van de plant (poep en plas) in het bovenste laagje van je potgrond komen. Als je dan van boven bewaterd zullen je plantjes dit steeds als voeding erbij krijgen wat negatief uitpakt voor smaak en voor de plant is het natuurlijk ook niet gezond.
              Het kan natuurlijk wat anders zijn, maar dit is iets belangrijks
              it's his line so only God knows
              Grtz Kush

              Comment


                #8
                Re: Probleem niet op te lossen.

                Tja zo krijg je hoop tips
                Plant van onder water geven zie maar weinig verslagen waar in dat gebeurt.
                voeding hebben ze nog niet nodig hoor in je pot grond zit voeding genoeg voorlopig
                Door de wisselende temperaturen op je zolderke heb je plant stress.
                Dus de was buiten op hangen
                en kweekje achter een raam werkt niet echt super want een raam houd heel veel licht tegen.
                Maar dat had jij al wel door natuurlijk.
                Water geven pak je pot vast en voel dus pot heel zwaar aan dan heeft hij genoeg water
                voel je pot ligt aan dan heeft je plant dorst
                Geen voeding meer geven hoor en je planten redden het wel tis onkruid dus maak je geen zorgen

                Hey kweek ze he
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Probleem niet op te lossen.

                  Ty voor de tips,

                  Conclusie, anders en minder water geven, geen voeding, ruimte verre van ideaal.

                  Zal het een en ander wijzige en hopen dat het goed komt.
                  Geloof nu ook wel in overbewatering, plant begon vanmorge te hangen en zwaar te ogen.
                  Eff rondbabbelen of planten toch niet naar buiten kunnen.

                  Hoop binnenkort een tent te kopen en daar geen last meer van te hebben

                  Bedankt bela en kush

                  Comment


                    #10
                    Re: Probleem niet op te lossen.

                    Beste Bella en Rookie,
                    heb nog even snel deze erbij gepakt,
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...prefixid=water door monty over "van onder water geven"
                    ik heb het vaker gelezen ivb dichtslaande grond en zo kwam ik later op deze uit. Ik verwacht ook niet dat veel mensen dit doen of op de manier zoals in bovenstaande topic,
                    alleen zie ik het nut er zeker van in. (moet er zelf ook nog mee beginnen , geef ze nu gewoon van bovenaf, aan de zijranden water.
                    ps. het is dus niet zo zeer een must maar als je dichtslaande aarde hebt zou je dat wel op een manier op moeten lossen.(zeg dus niet dat je het hebt maar controleren kan nooit kwaad)
                    verder, volg de goed adviezen van Bella dan moet je er zeker kunnen komen!
                    Last edited by KushMasta TMHM; 29 July 2010, 01:51. Reden: ps
                    it's his line so only God knows
                    Grtz Kush

                    Comment


                      #11
                      Re: Probleem niet op te lossen.

                      Ben druk in de weer .
                      Aarde voorzichtig losgemaakt zodat het weer een beetje luchtig is, andere manier van watergeven nu.

                      p.s de plant die buiten stond is gister overleden, was niet thuis met het noodweer nu een bruine stengel

                      Comment

                      Bezig...
                      X