Meerdere bladproblemen bij verschillende planten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • DDamian
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Nov 2017
    • 17

    #1

    Meerdere bladproblemen bij verschillende planten

    Korting op 420shop
    Goedendag allen,

    Ik heb verschillende bladproblemen bij mijn plantjes. Het gaat om gele puntjes die naar beneden wijzen en bij sommige bladeren ook langs alle punten van het hele blad heentrekken.
    Ook zijn de bladeren een beetje verschrompt en krullen ze allemaal. De foto's zeggen misschien wel genoeg voor de ervaren leden.

    Mijn setup:
    6x amnezia haze van het merk RQS
    18 ltr potten
    plagron lightmix aarde
    600 watt hps lamp (afstand 60cm, nieuwe bulb)
    Lamp op 18 aan en 6 uit. Temp bij aan ligt rond de 26-27 en als die uit is rond de 17
    Luchtvochtigheid stabiel op 60%
    Ik heb de Plagron 100% natural box als voeding, maar tot op heden heb ik wortelbooster gebruikt en een lichte dosering plagron topgrow.
    Voedingswater +- 22 graden

    Ik geef iedere ochtend water als ik naar mijn werk ga en dan is de lamp al zon 4 uurtjes aan. Ik geef ze ongeveer 120 ml per plant en dat wil naar mijn idee prima. Voor de rest gaat er een zwenkventilator rond tussen de lamp en de planten.

    Iemand een idee aan de hand van de fotos en mijn verhaal wat ik misschien fout doe?

    DDamian
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • DDamian
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Nov 2017
    • 17

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #3
      Denk dat je eerst een foto moet maken met de lamp uit.
      Dit komt voor mij erg onduidelijk over zo...........

      Comment

      • DDamian
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Nov 2017
        • 17

        #4
        Ik ben om 17.00u thuis en dan zal ik meteen foto's gaan maken zonder de lamp, want het begint steeds erger te worden dus hoop echt dat iemand mij kan helpen a.d.h.v. de foto's vanavond.

        Comment

        • DDamian
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Nov 2017
          • 17

          #5
          Hierbij de foto's
          - Bladpunten geel en gekruld naar beneden
          - Bladeren zijn dubbel gevouwen
          - 1 plantje heeft ook bruine plekjes

          Ik hoop echt dat er iemand is die me kan helpen, want het begint steeds erger te worden...
          Attached Files

          Comment

          • Franco
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Apr 2017
            • 390

            #6
            Lamp aan op 18:00 en uit op 06:00?
            Dat zijn bloeitijden en ze moeten nog flink groeien naar mijn idee.

            Jonge dames lightmix, wortelboost en topgrow geven lijkt me wat overbodig.
            Ik zou ze alleen wat grow geven maar dat is mij mening.

            Ventilator direct tussen de planten kan ook niet goed zijn.

            Hopelijk heb je er iets aan.. Succes

            Comment

            • DDamian
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Nov 2017
              • 17

              #7
              Hallo Franco!

              Dank voor je reactie, ben ik echt blij mee.
              Ik ga de ventilator iets hoger zetten, zodat die meer over de planten heen blaast en ik ga stoppen met het voeden.

              De lamp bedoel ik mee: 18 uur aan en 6 uur uit.
              Dus wel echt de groeimodus

              Nogmaals dank voor je tips!

              Comment


              • Franco
                Franco commented
                Editing a comment
                Ik zou hem schuin op je wand laten blazen zodat je een circulatie creëer, jonge dames houden niet van een harde wind, als ze ouder zijn kunnen ze er beter tegen.

                Lightmix zit voor 6 weken voeding in dacht ik, daarna kan je voorzichtig voeding geven maar niet gelijk 5ml op een liter, laat ze eerst even aan 1ml of 2ml per liter wennen.
            • Ipie
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2016
              • 2241

              #8
              Hoi DDamian

              Denk dat je geen spoken moet gaan zien.
              Zo op de foto zie ik geen problemen, eh, wie ben ikke hé!

              Tip: Houd de temperatuur goed in de gaten, LV en, ''zeker'' nog geen voeding geven......
              Blijf je volgen,

              Succes!!

              Comment

              • fitnessfreakK2
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Sep 2017
                • 129

                #9
                Ik zie niets geks, als de plantjes zo klein zijn ziet het blad er altijd een beetje vreemd uit.
                Top grow ken ik niet? Terra Grow zul je bedoelen? Ik weet niet hoe oud de plantjes zijn maar na zo'n 2 weken kan je met groeivoeding beginnen op lichtmix eerst een halve dosis en daarna opbouwen tot er duidelijke bloeihaartjes zichtbaar zijn daarna over op bloeivoeding.

                Comment

                • DDamian
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Nov 2017
                  • 17

                  #10
                  Allen bedankt voor de reacties!
                  Ik merk aan jullie antwoorden dat ik me niet zo druk moet maken... Dat zal ik proberen =)
                  Ik blijf het echter wel gek vinden dat ik gele punten krijg en dat die naar beneden wijzen.

                  Ik ga voor nu even wachten met voeding (ik bedoelde interdaad terra grow) en ga mijn ventilator iets hoger tegen de wand laten blazen op een lage stand.

                  Is het trouwens erg dat de bladeren van de verschillende planten al met elkaar in aanraking komen? Die bladeren zijn zo enorm groot in vergelijking met de plant.

                  Comment

                  • Ipie
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2016
                    • 2241

                    #11
                    Niet erg, lekker laten groeien hoor!!
                    Prettige dag,

                    Succes!

                    Comment

                    • DDamian
                      Junior Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Nov 2017
                      • 17

                      #12
                      Beste allen,
                      Nu ruim een week later en ik wou toch even een update geven hoe het nu gaat. Ik ben voor het eerst een SCROG gaan maken zoals je kunt zien op de foto. De nieuwe scheuten beginnen allemaal lichtgroen/geel, kan dit komen door ondervoeding?

                      Te veel voeding lijkt me sterk, want ze hebben pas 4x terra grow gehad en een lichtere dosering als op de verpakking staat.

                      Groeten,
                      Damian
                      Attached Files

                      Comment

                      • Ipie
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2016
                        • 2241

                        #13
                        Niets om je nu erg zorgen te maken lijkt me......
                        Is je luchtvochtigheid en temperatuur in orde?

                        Comment

                        • DDamian
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Nov 2017
                          • 17

                          #14
                          Temperatuur schommelt tussen de 22.8 en 24.1 als de lamp aan is en als die uit is dan rond de 17 graden.

                          Lv rond de 50%. Misschien iets te laag voor de groeifase?

                          Comment

                          Bezig...