Bladproblemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Organisch
    Banned
    Lucky Member
    • Nov 2016
    • 714

    #16
    Een beetje gelijk. Doordat de h+ ionen eruit zijn gehaald zakt het leidingwater naar circa pH 7. Doordat het gedeminiraliseerd is ook een EC van 0.
    Maar dat maakt niet dat demi slecht is om monsters te nemen. Er is een pH. Dus die pH kan je gebruiken om gemiddeldes te berekenen.

    ​​​​​​De pH van demi is niet vrij stabiel, maar dat willen we. Omdat het aardemengsel dat dan kan beïnvloeden.


    Ik heb een link gegeven die het ongeveer zo beschrijft en kan ook doorlinken naar WF waar ze het zo doen.
    Waarom onnodig moeilijker maken? En als ik het fout doe door gemakkelijk te doen weet ik echt niet wat er fout aan zou zijn.
    ​​​​​
    Last edited by Organisch; 20 February 2018, 22:38.

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #17
      En als die exact 7 is hoef je sowieso geen gemiddelde te trekken zoals je eerst beweerde. En dat is wat demi water is, een neutrale oplossing. Als die positieve en negatieve ionen in evenwicht zijn is het neutraal en boeit het ni want dat verandert niks aan de concentratie van het geheel. Als ge ze eruit haalt bij die de_ionisatie dan heeft die vloeistof geen ph, of wel? Dat bedoelde ik met 0... Slecht verwoord. Dat kan je ook kopen. In ieder geval heb je een beter resultaat door gewoon het mengsel te meten dan door de twee te gaan optellen en delen en dat was waar ik naartoe wou. Als het afwijkt van die 7 bestaat er een formule voor.

      Comment

      • Organisch
        Banned
        Lucky Member
        • Nov 2016
        • 714

        #18
        Ja die heeft dan wel een pH maar die is neutraal. Klopt dat die ionen bij een neutrale pH in balans zijn. Ik ging/ga er vanuit dat dit ook een waarde is die je mee moet berekenen in je eindwaarde?
        Soit, ik vat je punt nu goed en ge hebt wel gelijk als je het zo uitlegt.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #19
          De ene keer af/aanzuren en de andere keer niet zorgt ook voor problemen.
          Als je het doet, dan moet je het goed doen, elke keer exact hetzelfde. (tussen 6 en 6.5)
          Maar normaal gesproken hoef je met de Biobizz lijn helemaal niks aan/af te zuren als de potten groot genoeg zijn. (en gevuld)
          Als je je ongeveer aan het schema houdt is de pH vanzelf in orde.
          Het is een organische voeding heh ..

          > Als je water kunt meten wat onder uit de pot komt, dan geef je teveel water.

          10-12cm boven de buds lijkt me te laag voor een Spectrabox, daarom was mijn eerste indruk ook zonnebrand.
          Je zei ook dat het alleen bovenop voorkwam, precies onder de lampen, dus voila.
          Lamp 20cm hoger.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #20
            Ah, is dat dat Zou kunnen want ik had hetzelfde probleem en dat had ik nog nooit gezien. Wist niet eens dat dat mogelijk was...

            Ik zou toch ook afzuren met bio voeding. Mijn kraanwater gaat hier naar 8,5. Dat is veels te hoog, ook voor bio voeding.

            Comment

            • GanjaMonkey
              Advanced Stoner
              Member
              • May 2015
              • 68

              #21
              Ik was een weekje weg en mijn vriendin heeft ze gevoed, in tussen zijn de bladen wat erger geworden. Ik weet niet precies wat het probleem is, maar ik heb toch maar 2-3 weken en dan zijn ze klaar, dus het komt goed. Ik heb ze een keer goed gespoelt met water maar dat helpt niet. De ergste blad heb ik er af geknipt voor een foto. Het enige idee dat ik heb (en QnQ mee eens was) is zonnebrand, dus ik zal de lamp hoger zetten. Dit is mijn eerste keer met LED, dus nog een beetje wennen
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              Last edited by GanjaMonkey; 2 March 2018, 08:39.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #22
                Ja, die bladeren gaan afsterven, dat stop je niet meer.
                Het zal waarschijnlijk allemaal wel meegespeeld hebben; een opeenstapeling van kleine foutjes.
                Zowel de schommelende pH, als de te lage lamp, en waarschijnlijk niet helemaal de juiste verhouding voeding.

                Mijn ervaring is dat het schema van Biobizz redelijk accuraat als je zo'n 3 tot 4x per week voeding geeft. (en de andere keren alleen water)
                Je kan de dosis wel halveren bijvoorbeeld, maar dan zou je ze elke dag moeten voeren.

                Mgoed, je bent net begonnen heh, dan mag je wat foutjes maken anders wordt het meteen al zo saai.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Organisch
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Nov 2016
                  • 714

                  #23
                  Dat afgeknipt blad trekt verdacht veel op een ver gevorderd stadium van mangaan tekort aan de zwarte stippen te zien. Die op de plant zelf zijn nog in het beginstadium.
                  Je kan dit voorkomen door in je volgende teelt minder magnesium mee te geven of bladvoeding waar mangaan inzit.

                  Het is meestal door voeding te geven dat deze tekorten opstapelen. Teveel magnesium kan tot een mangaangebrek leiden. Teveel fosfor en kalium kan dan weer tot een magnesium te kort leiden.

                  Comment

                  • GanjaMonkey
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • May 2015
                    • 68

                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                    Ja, die bladeren gaan afsterven, dat stop je niet meer.
                    Het zal waarschijnlijk allemaal wel meegespeeld hebben; een opeenstapeling van kleine foutjes.
                    Zowel de schommelende pH, als de te lage lamp, en waarschijnlijk niet helemaal de juiste verhouding voeding.

                    Mijn ervaring is dat het schema van Biobizz redelijk accuraat als je zo'n 3 tot 4x per week voeding geeft. (en de andere keren alleen water)
                    Je kan de dosis wel halveren bijvoorbeeld, maar dan zou je ze elke dag moeten voeren.

                    Mgoed, je bent net begonnen heh, dan mag je wat foutjes maken anders wordt het meteen al zo saai.
                    Ja in denk het ook, ik heb wat foutjes gemaakt maar de planten gaan redelijk goed in het algemeen. Dit is mijn eerste met Scrog en LED, dus nog wat te leren Is inderdaad saai als alles 100% perfect gaat!

                    Onder die bruine bladen is alles mooi groen en ook de rest van de planten zijn mooi groen, dus ik denk dat het LED zonnebrand is omdat het probleem alleen direct onder de LED is en op de bovenste bladen. Ik heb net wat bruine bladen afgeknipt en de lamp rond 25cm van de bloem gezet, dus hopelijk gaat het verder goed

                    Bedankt allemaal voor je hulp, ik zal je op de hoogde houwen hoe het gaat
                    Last edited by GanjaMonkey; 10 March 2018, 11:57.

                    Comment

                    Bezig...