Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Ik heb sinds 1 maanden nieuwe plantjes gezet (binnenkweek), maar
    ik heb een problemen met deze planten. Allemaal beginnen ze hetzelfde symptoom te vertonen. Aan de onderkant van de planten worden de blaadjes geel, krullen de randen om en uiteindelijk worden de blaadjes kurkdroog en sterven ze af.
    Het overgrote deel van de blaadjes ziet wel groen, enkel de meest onderste laag niet. Nu blijkt echter dat het probleem zich verder naar de top van de plant is aan het verspreiden, geleidelijk aan worden meer blaadjes langst de onderkant van de plant geel.

    Er is bij mij weten geen probleem met de luchtverversing (er staat altijd een raam open), de temperatuur is ook goed (25graden) en luchtvochtigheid moet ook geen probleem zijn.

    De planten krijgen elke week keurig afgemeten portie fosfor stikstof en kalium, dit is dus volgens mij ook het probleem niet. (meststof NPK 7-3-6)

    Ik vraag mij af of de planten geen tekort hebben aan bladgroen ? Misschien is er een tekort aan Calcium / Magnesium aangezien de voedingstoffen die ik ze geef die niet bijdragen en ik geen specifieke soort potgrond heb gebruikt (gewone potgrond uit Aveve) toen ik ze plantte.

    In dit geval, welk supplement kunnen jullie mij aanraden om dit probleem te verhelpen? Bitterzout bedraagt een grote concentratie magnesium heb ik gehoord, is dit eventueel combineerbaar met de andere voeding die ik ze al geef?

    Of misschien kan ik beter de planten overpotten naar potten met andere potgrond, aangezien ik nu normale potgrond gebruik? Ik heb gehoord dat potgrond voor tomaten beter geschikt is.

    foto's;
    http://img80.imageshack.us/img80/1120/dscn0636o.jpg

    http://img820.imageshack.us/img820/2306/dscn0633q.jpg

    Alvast hartelijk bedankt voor de hulp,
    Braaabs

    #2
    Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

    stoppen met voeding geven
    door te veel voeding verbranden de bladeren

    Comment


      #3
      Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

      verbranding is het niet maar je plant ziet er niet gezond gekweekt uit... Als je op slechte grond zit kun je allerlei kwalen krijgen, daarom beter je planten niet in troep zette, zo weet je tenminste dat het niet aan de aarde ligt

      wel smalle zwakke plant zo te zien

      Comment


        #4
        Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

        ja, de plant is inderdaad heel smal en zwak, ik heb geen idee waarom dit zo is. Ik zal voor nu de voedingsmiddelen stopzetten, zien of er verbetering in komt.
        In het geval dat het probleem zich blijft voordoen kan ik de planten maar beter overpotten in hogere kwaliteits potgrond. Maar weten jullie of
        de potgrond waarin tomaten worden gekweekt en beter alternatief zijn?

        Het lijkt me trouwens raar dat het specifiek aan de potgrond ligt aangezien het toch degelijke potgrond is uit een tuincenter, hoewel deze wel niet
        specifiek voor cannabis planten is gemaakt.

        Comment


          #5
          Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

          als je cactusen gaat kweken verdiep je je er toch ook een beetje in?canabis is een zuurminende plant de grond daarvoor word verkocht in kweekwinkelszorg dat je voldoende grond heb<buffer>en je hoeft geen duure meeters te kopen.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

              Je kunt het ook online bestellen..

              Comment


                #8
                Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                ga nooit kweken in de grond van de intratuin/en dat soort spul, het is gewoon crap, kennis van mij heeft ze er ook in staan onder de lamp,en in die ruimte staat ook 1 plant van mij, die plant van mij staat op plagon light mix, die van hem op intratuin prut, halve plant zijn de bladeren verdord, en al helemaal licht groen, die plant van mij is nog helemaal mooi groen, onderaan zijn een paar blaadjes verdord, maar dat is normaal, en hij moet zijn planter zowat 2 keer water geven per dag!! die van mij maar een keer, die intratuin prut houd ook geen water vast, zit weinig perliet in, als ik er weer heen ga zou ik wel ff een foto maken als het mag, zal ik je het verschil wel eens laten zien, dus haal online goede aarde,goede aarde is het halve werk!!!! plagon light mix heb ik gekocht voor 7 euro @ 50 liter. suc6
                ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                Comment


                  #9
                  Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                  Ok, bedankt voor de tip. Ik ga zeker die potgrond bestellen nu. Het is inderdaad zo als je zegt. De blaadjes verdorren en beginnen helemaal geel groen te zien.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                    ok, hier even een foto, misschien ook een leuk foto voor mensen die willen gaan kweken (meer een waarschuwing)
                    de plant met de mooie groene bladeren staan op plagon lightmix, de planten met gele verdorde bladeren staan op intratuin/geranium/ en dat soort grond.conclusie:
                    Attached Files
                    ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                    Comment


                      #11
                      Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                      als ik mooi 18 karaads goud wil gaa ik ook naar belgiedus wil je goede grond rij effe om

                      Comment


                        #12
                        Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                        lol lol
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                          Ok, ik heb de planten overgeschakeld op Plagron light mix een week of 2 geleden (bij het overpotten heb ik eerst de wortels afgespoeld).
                          Het probleem is echter niet verholpen. De situatie is zelfs verslechterd.

                          Hier volgen de foto's,
                          http://img838.imageshack.us/img838/228/dscn0753.jpg
                          http://img827.imageshack.us/img827/73/dscn0758r.jpg
                          http://img839.imageshack.us/img839/1916/dscn0759.jpg
                          http://img59.imageshack.us/img59/1129/dscn0755lp.jpg

                          Ik begin te denken dat het aan de hoeveelheid licht ligt (ik gebruik TL lampen). Want de bovenste toppen bladeren zijn nog mooi groen,
                          misschien omdat de bovenste bladeren voor de onderste hangen dat deze onderste bladeren niet genoeg light meer krijgen en bijgevolg afsterven.
                          Zoals op de foto's te zien is sterven ook nieuwe steeltjes met nieuwe blaadjes onderaan de plant snel af.
                          Ik hang de TL lamp zo kort mogelijk tegen de bovenste bladeren van de planten.
                          De onderste bladeren blijven geel uitslagen, verdorren en afsterven.

                          Hulp gezocht!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Help! Ervaren kweker gezocht! (bladproblemen)

                            Je kunt beter herbeginnen man, je plant heeft een miserabel leven achter de rug. Je kunt niet je plant opkweken op slechte grond en wat goeie grond bijvoegen en denken dat het veel zal helpen. Ie staat nog grotendeels op slechte grond + je voegt grond bij die een andere ph heeft. Feitelijk gemengelde grond die niet goed gemengeld is. Zit je plantje in verschillende ph lagen ...

                            Daarbij zit je met tl lampen die niet zo goed werken bij lange planten. je zat ook al te voeden terwijl een plant onder tl bijna niets verbruikt..

                            Op zich ziet je plantje er niet zo slecht uit, maar sja denk dat je lampje niet sterk genoeg is. Zo'n tl lamp geeft maar kracht voor 10-15cm licht. Denk dat ze onderaan aant sterven zijn van licht tekort..

                            Heb nog niet echt met tllampen gewerkt dus niet echt familiar met tl kwaaltjes.. Als je tl wilt gebruiken moet je korte plantjes kweken, sinds het begin heb je de lamp te hoog gehangen anders zou je niet zo'n strekking gekregen hebben..

                            Als je deftige plantjes wilt hebben zou ik toch ne hps systeem aanschaffen.. 150w-250w. Je kunt moeilijk superplanten verwachten met een tl erboven, hoeveel watt is die eigenlijk? Planten hebben toch een bepaalde hoeveelheid licht nodig om mij sterk te kunnen groeien en bloeien. Als ik jouw 60 dagen in de halfdonker zet zal je erook niet gezond uitzien. Mijn theorie is dat de plant de onderste bladen laat afsterven omdat alleen vanboven genoeg licht komt. Het is niet omdat je licht ziet dat er lichtsterkte is. Er moet genoeg intensiteit zijn. Ik had es ne supergrote plant onder een lampie gezet, en die kon er niet helemaal onder, en dan plots viel de topvorming naar beneden. De ene helft vette toppen, en dan plots bijna niets, omdat lichtsterkte daar weg was.

                            ps: trouwens waarom heb je ze niet buiten gezet, ze krijgen buiten veel meer licht zelfs alst slecht weer dan een tl tje
                            Last edited by OnlineAlien; 31 August 2010, 03:08.

                            Comment

                            Bezig...
                            X