Uitgedroogd paars kano-blad (cocos/canna)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • hobbykwekertje420
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2017
    • 6

    #1

    Uitgedroogd paars kano-blad (cocos/canna)

    Korting op 420shop
    hallo iedereen!
    ik ben nu bezig met mijn 3e kweek.( de eerste 2 kweken waren oké)
    maar nu zitten mijn planten volop in bloei maar mijn bovenste bladeren beginnen uit te drogen( voelen hard aan en breken gemakkelijk)
    ik kweek op 1m² 9 autoflowers ( best wel veel :p) onder de optic 4 ik heb wel al heel mijn kweek een lage temperatuur rond de 16 graden en luchtvochtigheid 52% ik kweek op mijn zolder geen isolatie dus het lukt echt niet om mijn tent warmer te krijgen omdat ik nergens warme lucht kan halen voor inteblazen...
    ik kweek op coco's met de canna voedingslijn en de soorten van de planten zijn zoek gegaan( toch van de meeste)
    van één plant zijn echt al zijn grootste bovenste bladeren paars geworden helemaal naar binnen gekruld en lichtjes aan het sterven...
    en de rest begint zelfde symptonen te krijgen...
    maar mijn grootste vraag is waarom dat mijn balderen zo droog aanvoelen (of zou dit door de koude zijn?)
    Ik heb al heel het internet rond gezocht maar vind echt nergens antwoorden, dus hopelijk kan hier iemand helpen.

    veel stonergroetjes
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by hobbykwekertje420; 13 March 2018, 21:04.
  • hobbykwekertje420
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2017
    • 6

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • hobbykwekertje420
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jun 2017
      • 6

      #3
      calcium tekort?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • joremkrank
        Cronic Grower
        Lucky Member
        • Oct 2015
        • 3260

        #4
        klimaat is erg belangrijk voor een goede oogst.zou ze gewoon 24 uur rond licht gaan geven en zet ze op piepschuim.zou ze effe weekje ec van 0.8 geven want ze zijn heel donker groen.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        • Ipie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2016
          • 2241

          #5
          Tja, als de vorige kweken wel goed uitgevallen zijn vind ik het vreemd dat ze toch in de bloei staan?
          En zeker met een max. temperatuur van maar 16 graden, dat zou zeker tien graden warmer kunnen.....

          Paarse kleur van het blad komt voor. Waarschijnlijk is er een tekort aan fosfaat of waar ik meer over denk,
          veel cannabissoorten worden enigszins paars wanneer ze aan kou worden blootgesteld. .......!!

          Ik laat deze vraag maar over aan de grote jongens die hier aanwezig zijn.......

          Sterke ik blijf dit even volgen!
          Last edited by Ipie; 14 March 2018, 11:43.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            1e foto is hittestress.
            Lamp te dichtbij waarschijnlijk.
            Paarse kleur kan door de kou of door een voedingstekort komen.
            Calcium kan door een tekort komen, of door een blokkade.

            Veel posts achter elkaar (dubbelposts ) maar niet voldoende info dus hier mag u het mee doen.

            Zou er weinig aan doen btw,
            Zo te zien hoeven ze niet zo lang meer en bij temperaturen onder de 18 graden staan ze zo goed als stil dus helpt voeding ook niet.
            Last edited by QnQ; 14 March 2018, 12:09. Reden: ** Titel aangepast. Topic verplaatst van introductie naar helpdesk
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • fitnessfreakK2
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2017
              • 129

              #7
              Max 16 graden? Wat is de min temp dan wel niet?

              Comment

              • hobbykwekertje420
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jun 2017
                • 6

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank
                klimaat is erg belangrijk voor een goede oogst.zou ze gewoon 24 uur rond licht gaan geven en zet ze op piepschuim.zou ze effe weekje ec van 0.8 geven want ze zijn heel donker groen.
                ze staan al een hele poos op 24/24 anders waren de temperatuur schommelingen te hoog, en ze zitten nu nog op max voeding maar dit gaat onmiddelijk omlaag
                Oorspronkelijk geplaatst door Ipie
                Tja, als de vorige kweken wel goed uitgevallen zijn vind ik het vreemd dat ze toch in de bloei staan?
                En zeker met een max. temperatuur van maar 16 graden, dat zou zeker tien graden warmer kunnen.....

                Paarse kleur van het blad komt voor. Waarschijnlijk is er een tekort aan fosfaat of waar ik meer over denk,
                veel cannabissoorten worden enigszins paars wanneer ze aan kou worden blootgesteld. .......!!

                Ik laat deze vraag maar over aan de grote jongens die hier aanwezig zijn.......

                Sterke ik blijf dit even volgen!
                ik zou het warmer krijgen maar dan zou ik continu moeten stoken en betaal ik meer aan stroom dan dat ik wiet heb....
                ik dacht ook eerst fosfaat maar ik dacht dat je blad dan ook geel kleurde en dat doen de mijn totaal niet dus ik ga gokken op de koude.

                thx voor de tips!
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                1e foto is hittestress.
                Lamp te dichtbij waarschijnlijk.
                Paarse kleur kan door de kou of door een voedingstekort komen.
                Calcium kan door een tekort komen, of door een blokkade.

                Veel posts achter elkaar (dubbelposts ) maar niet voldoende info dus hier mag u het mee doen.

                Zou er weinig aan doen btw,
                Zo te zien hoeven ze niet zo lang meer en bij temperaturen onder de 18 graden staan ze zo goed als stil dus helpt voeding ook niet.
                Ik had ook al gedacht aan hittestress, maar het is niet warm mijn lamp hangt er 50 cm boven en er staan 2 waaiers tussen en het is de enigste plant die er last van heeft dus ik denk niet dat dit het probleem kan zijn.
                En sorry ik probeer mijn weg hier te vinden, probeer de volgende keer wel iets duidelijker te zijn.
                en onder de 18 graden staan ze stil, dat moet ik toch tegen spreken
                maar ik zal ze gerust laten en gwn verder afbloeien.
                bedankt voor de info!

                grtz
                Oorspronkelijk geplaatst door fitnessfreakK2
                Max 16 graden? Wat is de min temp dan wel niet?
                hehe het gaat niet onder de 15 graden, alhoewel het toch een wek rond de 10graden is geweest, kut winter maar onkruid vergaat niet!!!
                hey iedereen
                bedankt voor de reacties
                ja ik weet dat het niet slim is om te kweken onder de 18 graden maar ik kon mijn tent niet leeg laten staan ik kon het niet aan, de verslaving voor te kweken is te groot
                en eigenlijk ben ik er wel van onder de indruk hoe goed de dames het wel doen!
                ik heb ze al op 24/24 gezet voor het stabiel te houden, wel mijn max is rond te 16 graden maar mijn min is 15 graden ofzo, ik heb een verwarming met een thermostaat die vanaf het onder de 15 gaat aanslaat.
                want het orgineel idee was soorten zetten die goed tegen de koude kunnen, maar plan is beetje mislukt (zaadjes gemengd geraakt...) maar toch ik vind ze niet slecht bloeien onder de omstandigheden.
                en mijn lamp die te dicht zou hangen? waarom vertoont dan maar één plant dit probleem? terwijl hij niet de grootste is.
                en het paarse zal komen door de kou denk ik.
                Maar waarom mijn balderen zo droog aanvoelen dit weet ik echt niet??
                Ik zal er dus niets aan doen en ze verder laten afbloeien. Nu zondag gaat de eerste af en ik gok toch op een 35gr dus daar ben ik wel mee tevreden

                alvast bedankt voor de reacties en de hulp!
                Last edited by QnQ; 15 March 2018, 14:17. Reden: 5 posts samengevoegd.

                Comment

                • joremkrank
                  Cronic Grower
                  Lucky Member
                  • Oct 2015
                  • 3260

                  #9
                  kleine kasverwarmer werkt super,is gewoon een lampenolie kacheltje en zijn best wel zuinig.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment

                  • hobbykwekertje420
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2017
                    • 6

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank
                    kleine kasverwarmer werkt super,is gewoon een lampenolie kacheltje en zijn best wel zuinig.
                    idd,
                    maar het probleem is ik moet meer afzuigen voor mijn vochtigheid, waardoor ik temperatuur er uit haal en de nieuwe verse lucht is weer koud en vochtig, waardoor het zo moeilijk is voor op te warmen...
                    ofja ik weet niet hoe ik het misschien anders zo kunnen doen...

                    Comment

                    Bezig...