Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem met Onbekend plantje.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem met Onbekend plantje.

    Korting op 420shop
    P8031045.jpgP8031047.jpgP8031044.jpgP8031046.jpg


    Mvg,

    #2
    Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

    het lijkt erop dat je planten staan te verzuipen. heb je die 18 liter potten helemaal door en door nat gemaakt?

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

      Mogelijke oorzaken van geel blad aan je wietplant
      - Geel blad een je wietplant kan betekenen dat ze een voedingstekort heeft.
      - Als de plant te dicht op de lamp groeien.
      - Als de plant aan het einde van haar bloeiperiode is dan heb je geel blad voornamelijk aan de onderkant van de wietplant, dit is heel normaal. Laat het blad zitten tot het er zelf af valt, hierna direct opruimen anders kun je last krijgen van insecten of schimmels. Je mag het blad er wel aftrekken als dit heel makkelijk gaat.
      - Je wietplant kan ook geel blad krijgen van stress door veel verpotten of veel verplaatsen.
      - Het kan zijn dat je wietplant juist teveel voeding krijgt.
      - Het water dat je geeft heeft niet de goede PH waarde (zuurheid).
      - Gele bladeren aan een wietplantje krijg je ook door teveel water geven.
      - Een te lage luchtvochtigheid. Planten blijven dan achter in de groei, bladeren worden mat en steeltjes verkleuren naar paars doordat de bladeren zich afsluiten om verdamping te verminderen.
      - Een te hoge temperatuur waardoor bladeren gaan kartelen en opkrullen en waardoor toppen een mindere dichtheid krijgen, ze voelen sponzig aan
      - Te vochtige wortels waardoor zuurstofopname lastiger wordt en er een ijzertekort ontstaat. De wietplant wordt langzaam steeds geler, beginnende bij de verse bladeren.
      - Te lage temperatuur in het hok waardoor het blad mat (niet glimmend) wordt, de stelen verstokken, de groei achterblijft en wietblad en steel naar paars verkleurt.
      - CO2 vergiftiging door bijvoorbeeld een CV-ketel in dezelfde ruimte als de planten staan. De wietplant verkleurt dan naar steeds lichter geel.
      - Vergiftiging van de planten door aanzuiging van vuile lucht uit een andere ruimte zoals bijvoorbeeld een naastgelegen garage of een slecht ventilerende kelder.
      ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

        @samhowdee, ik geef ze ongeveer 2L om de 2 dagen soms zelfs 3 dagen als het nog een beetje vochtig is.
        Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2011, 04:57.

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

          Denk dat de nieuwe grond wat hard aanpakt,
          Zou ook een beginnend stikstoftekort kunnen zijn.
          Als het het eerste is (wat k eerder denk)zal het weer beter gaan als de grond wat "ouder"wordt.
          In het 2e geval zou je wat bladvoeding of nog wat groeivoeding kunnen bijgeven in de eerste weken van de bloei,ik heb dit vaker gezien in deze overgangsfase van groei naar bloei.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

            bedankt misty, de nieuwe bladeren blijven allemaal groen en de plant groeit nog goed, dus dan zal alles wel goed komen

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

              ik hou jouw topic in de gaten want bij mijn plantjes heb ik hetzelfde met het blad.
              succes
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem met Onbekend plantje.

                Ik heb de plant moeten wegdoen, omdat het voor 60% mannelijk was. en de rest van mijn plantjes groeien zeer goed .

                Comment

                Bezig...
                X