Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblemen met autoflower soort

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladproblemen met autoflower soort

    Korting op 420shop
    De plant
    *telt nu 30 dagen
    *grond: een mix van 3 soorten grond
    - traditionele zaai & stekgrond
    - grond voor groenten en kruid (tomaten en dergelijke)
    (deze grond was de duurste uit de tuincenterzaak dus zeker geen slechte kwaliteit)
    - een grond voor palmsoorten met extra coco's deeltjes en dergelijke
    ( ik las dat coco's deeltjes in de grond niet slecht waren)
    Extra fosforkorrels toegediend om de wortelvorming te bevorderen
    Extra kalkkorrels sinds 1 week om de ph neutraler te maken
    (dacht dat dit misschien de oorzaak kon zijn)
    *potgrootte: 4l minimum
    *water: regenwater
    In het begin sproeide ik lukraak wanneer ik goesting had en zag dat het nodig was; nu om de twee dagen omdat ik overbewatering als eventuele oorzaak zag alhoewel ik zeer weinig gaf maar zeer gespreid.(misschien kon het water op die manier niet goed genoeg in de grond zakken waardoor de wortel zich slecht heeft gevormd
    *locatie: Hij wordt binnengezet wanneer te koud en buiten wanneer de temperatuur goed is. In het begin heb ik de luchtvochtigheid 60 % gehouden, nu schommelt die de laatste dagen tussen 50 en 65 (misschien teveel verplaatsing).
    *voeding : Ik ben zeer voorzichtig met voeding ik heb de bijpassende voeding voor groenten en kruiden gekocht bij de grond. Deze voeding verdun ik iets meer dan aangegeven om overbevoeding te vermijden (dat is altijd fataler dan onder) ik heb de pot voorbemest daarmee en sindsdien slechts 2 maal water gegeven met dit goedje.

    symptomen:
    De oudste bladeren beginnen te verkleuren (onderste rijen)
    Ze worden geel/bruin, krullen op en verdrogen
    De twee onderste bladeren zijn bijna afgevallen
    Het probleem zet zich langzaam uit naar boven

    Hier een reeks foto's

    100_1529.jpg100_1542.jpg100_1538.jpg100_1533.jpg100_1541.jpg100_1528.jpg100_1540.jpg

    #2
    Re: bladproblemen met autoflower soort

    Ik kijk naar de plant en merk nu op dat er witte lange haren komen
    Is het zo dat een autoflower misschien een fout kan bevatten waardoor hij te vroeg in bloei komt en waardoor mijn bladeren dus verkleuren omdat voedingstoffen eruit worden gehaald ?
    Of heb ik al teveel gesmoord vandaag ?

    Comment


      #3
      Re: bladproblemen met autoflower soort

      Zet je planten buiten in de zon en ze hoeven niet binnen voor de kou tis een plant
      beste verplaats je de plant ook niet teveel.
      Na 30 dagen is het niet raar als er af en toe een blad verkleur maak je niet druk
      Maar voor een plant van 30 dagen oud is het wel een heel kleintje
      pak je potje is op en voel het gewicht doe dan water er bij dan word de pot zwaarder in gewicht en zo voel je of je plant voldoende water heeft
      Als je plantje in goede aarde staat heeft een autoflower geen voeding nodig om dat hij na 2 maanden klaar is en de aarde al genoeg voeding bevat.
      Zet ze lekker buiten in het zonnetje en zorg dat voldoende water hebben

      p.s en autoflower komt niet tevroeg in bloei het zijn kleine planten die meteen in bloei gaan en dat je witte draden ziet is alleen maar goed

      suc6
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: bladproblemen met autoflower soort

        Bedankt voor de reactie
        Zal het stilleven een vast plaatsje geven buiten
        Ik vreesde er voor dat onze nachtelijke themperaturen(10-15 graden) te weinig waren.
        Over de grootte maak ik mij geen zorgen als ik oogst heb ben ik al blij al is het maar 1 gram

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: bladproblemen met autoflower soort

            Ze hebben nu meer dan een week geen extra voeding gekregen.
            Ik ben ook niet meer van plan die toe te dienen.
            Heb ze permanent buiten laten staan en het verkleuren is gestopt.
            Je ziet ze ook daadwerkelijk gelukkiger zijn, ze staan duidelijk sterker.
            Op die enkele dagen is het al een vrij groot verschil ik kan weer ademhalen.

            Nog een vraag: de bladeren die "aangetast" zijn, herstellen die zich of zullen die worden afgesloten van de plant ?
            En aangezien de autoflower volledig op levensduur werkt.
            Neem ik aan dat ik ze nog kan planten tot eind augustus met een beetje geluk van het weer begin september (buiten)
            Is dit ook effectief zo of heb ik hier een slechte redenering gemaakt?

            Comment


              #7
              Re: bladproblemen met autoflower soort

              Ik zal dan later nog een paar foto's posten, zodat de vordering die gemaakt is, mits die aanpassingen duidelijk te zien is.

              Comment


                #8
                Re: bladproblemen met autoflower soort

                Nog een vraag: de bladeren die "aangetast" zijn, herstellen die zich of zullen die worden afgesloten van de plant ?
                En aangezien de autoflower volledig op levensduur werkt.
                Neem ik aan dat ik ze nog kan planten tot eind augustus met een beetje geluk van het weer begin september (buiten)
                Is dit ook effectief zo of heb ik hier een slechte redenering gemaakt?
                Het verbrande blad hersteld niet lat het er echter maar gewoon aanzitten tot het vanzalf afvalt. De plant haalt er nog allerlei bouwstoffen uit.

                Kan nu zeker nog maar je pikt nu niet bepaals de droogste periode mee, Beter was je wat eerder gestart.



                GRtz

                Comment


                  #9
                  Re: bladproblemen met autoflower soort

                  Ik heb zojuist kleine gaatjes op gemerkt en heb een mini rubs bespoord ik verwijder het handmatig.
                  Simpelweg omdat ik tegen allerlei chemische brol ben maar moest ik het niet handmatig meer kunnen,
                  Of het blijkt dat ik met het blote oog dingen links laat liggen.
                  Is een insecten spray bij zo'n direct bloeier dan goed of?

                  Comment

                  Bezig...
                  X