Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen bij oudere bladen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen bij oudere bladen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Momenteel zit ik in week 3 van de bloeifase van mijn Blue Cheese.
    Mijn setup is een 600W HPS die op +60cm hangt
    De plantjes zijn +- 80cm en lijken te zijn uitgegroeid.

    Sinds de bloeifase geef om de 3 dagen het volgende aan voeding (als de potten qua gewicht zo licht mogelijk zijn).

    30ml Cannazym + 10ml Rhizotonic + 70ml Flores (van de voedingslijn Canna Terra).

    Nu heb ik
    sinds enkele dagen dat er een aantal oude grote fan bladen verkleuren (zie foto).

    Is dit een vorm van overvoeden of is dit normaal?

    Mvg,

    Koalaaa
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wortelstelsel breidt zich in de bloei niet meer uit, die rhizotonic is al overbodig. In feite is dat product op zich overbodig. Van de rest kan je zo ni echt iets zeggen, zijn bladeren van een plant getrokken. Tis de plant waar je iets aan kan zien, niet aan afzonderlijke bladeren die je best laat zitten.

    Comment


    • Koalaaa
      Koalaaa commented
      Editing a comment
      Deze bladeren lieten vanzelf los, vandaar dat ik ze heb gefotografeerd.
      Ik kan vanavond foto's uploaden van de gehele plant alhoewel ze er voor de rest gezond uitzien!

    #3
    watvoor medium?
    watvoor ph?
    run off al gemeten?
    hoeveel gaat er in , hoeveel komt er uit ?
    enzymen zijn goed , maar 1 a 2 keer per maand is al meer dan genoeg de wortel stimulator geef je bij de verpotting , en dat zal het zoal wel zijn

    Comment


    • Koalaaa
      Koalaaa commented
      Editing a comment
      Ik gebruik als medium potgrond van Jongkind, en deze heeft de vorige run een nette opbrengst gegeven.
      Als ph heb ik in mijn omgeving zacht water, dus hier doe ik verder niks mee.
      Wat versta jij onder run off? En hoe kan ik deze meten?
      Ik heb namelijk geen ph meter en deze bleek de vorige keer ook overbodig (ondanks dat een ph meter wel nauwkeurig is en goed van pas komt).

    #4
    Het grootste probleem is dat die blaadjes niet meer aan de plant zitten.

    Je geeft bloeivoeding sinds de bloeifase zeg je.
    De bloeifase is als de plant al topjes heeft gevormd.
    Ongeveer 2-3 weken na overschakelen op 12/12 begint de bloeifase.
    Als je eerder bloeivoeding bent gaan geven ben je daar te vroeg mee begonnen.

    30ml zym, 70ml flores...dan hebben we het over 10 liter water waar dat in gaat.
    Als je dat aan 3 plantjes geeft, dan is het ook nogal veel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Koalaaa
      Koalaaa commented
      Editing a comment
      De blaadjes zijn vanzelf los gekomen van de plant.
      Ik heb nu mijn schema van Canna Terra erbij gepakt en zie inderdaad dat de periode wat jij beschrijft de snelle vegatieve fase is.
      Dus ik heb al 2 weken Canna Terra Flores gegeven, en geen Canna Terra Vega.
      Het aantal planten is 9 stuks en de hoeveelheid voeding is per 16 liter

    #5
    je moet zien wat de ph is op zen minst kost geen drol een ph metertje bestel je op bol voor 20euro
    die grond ken ik niet , maar elk jaar is anders dus kan het aan verschillende factoren liggen dat de opbrengst goed was he

    ik zou toch investeren in een ph en ec meter.
    run off meet je als je water geeft , wat er terug uitkomt , dat meet je dus ff op , zo zie je wat er in je medium ook gebeurd

    Comment


    • Koalaaa
      Koalaaa commented
      Editing a comment
      Hallo Roller,

      Ik geef mijn voeding van onder. Net als de vorige keer.
      Kan het zijn dat de plantjes nu de 2 weken bouwstoffen van Canna Terra Vega missen?
      En zo ja, kan ik dit nu alsnog geven?

      Greetz
Bezig...
X