Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wietplant krult op en is geel geworden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wietplant krult op en is geel geworden

    Korting op 420shop
    Beste lezer, help!

    ik ben op dit forum beland door eigen onderzoek en het leek me fantastisch als jullie me hierbij kunnen helpen.

    mijn 4 wietplanten heb ik per 15 april onder een led lamp van philips gehangen(56W), 1 week erna over gegaan op een hps lamp van 600w.
    het zit overigens allemaal in normale potgrond met perliet erdoorheen.

    er zijn 2 sprinters en 2 achterblijvers.
    1 sprinter en 1 achterblijver is na het langzaam verlagen van de lamp nu na 1 dag helemaal opgekrult en sommige bladeren zijn bijna tot helemaal geel en breken af bij de kleinste aanraking (zijn maar enkele bladeren de rest heeft nog iets van leven in zich in de zin van dat ze stevig aanvoelen) zie foto. Wat moet ik doen om mijn vrienden in leven te houden? Foto is van het ergste geval. (Heb de lamp nu weer wat hoger en de potten wat uit het centrum verwijderd en erg goed water gegeven)
    Attached Files
    Last edited by Dikkezuenet; 4 May 2018, 20:22.

    #2
    Lijkt mij dat je lamp veel te laag hangt... Heb zo goed als geen ervaring met HPS en zeker niet met 600W, maar een halve meter lijkt me toch wel het minimum.
    Dit plantje gaat niets meer worden, meer dood materiaal dan levend.

    Comment


    • Dikkezuenet
      Dikkezuenet commented
      Editing a comment
      Dank! Ja jammer.. ik zal ze gewoon water blijven geven en de hoop hebben dat het goedkomt, de ander gaat wel best prima.
      Is er geen manier om de plant hier van te laten herstellen? Of iniedergeval een poging

    #3
    heb je wel een afzuiger in je hok of tent?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Dikkezuenet
      Dikkezuenet commented
      Editing a comment
      Ik heb het raam open staan voor de warme luchtafvoer. Ik gebruik een lege slaapkamer.
      Voor de rest altijd lekker briesje aanwezig gelaten dmv een ventilator.
      Plant was na 1 werkdag echt van top naar slechter dan slecht

    #4
    Niets meer aan te doen als je het mij vraagt.
    Pure oververhitting, als het blad spontaan bij aanraking afbreekt vocht te kort.
    Jammer, meer kan ik er niet over zeggen.
    Toch een prettig weekend gewenst!

    Comment


    • Dikkezuenet
      Dikkezuenet commented
      Editing a comment
      Hartelijk dank! Zal vast geen kwaad kunnen om ze water te blijven geven en kijken of er nog iets gebeurt als de lamp een weekje hoger staat, de andere 2 gaan nog erg goed vind ik

    #5
    ik kweek ook met hps 600 watt met dimbare evsa en ik hou de hoogte aan per wattage
    250=25cm 400=40cm en 600=60cm wel minimum hoor beter 5cm meer
    en fan laten blazen tussen lamp en de dames en zeker goeie afzuiging zodat je tent beetje hol staat (vacuum)

    Comment


      #6
      Natuurlijk kun je ze wel weer gezond maken, maar dat gaat inderdaad een lang verhaal worden.
      Reken op een maand of twee groei.
      (mits het geen autoflower is natuurlijk, in dat geval komt het nooit meer goed)

      Voor de volgende keer geef je de eerste 3-4 weken niks anders dan spaarzaam (!) water en hou je je aan de basisregels vwb de hoogte van lampen en de max. temperatuur in je kweekruimte. (30 graden)
      Wat Danny hierboven noemt is precies zoals het is.
      Dat zijn de minimale hoogtes....liever hou je ze nog 5-10 verder van de plant.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Ik geloof je direct met twee maanden herstel maar ik denk dat je nu beter opnieuw kan beginnen met een ander plantje.
        Scheelt een hoop tijd en energie die je bij deze erin moet stoppen toch?

      • Dikkezuenet
        Dikkezuenet commented
        Editing a comment
        Het is een tangerine dream, geen autoflower ik ga er veel aandacht in steken en het vooral de tijd geven... daarbij ervoor zorgen dat de lamp eerder te ver weg dan te dicht op de plant staat. Bedankt voor info! Ik ga me best doen

      • Dikkezuenet
        Dikkezuenet commented
        Editing a comment
        Is het idee om de meest slechte bladeren er tussen uit te halen dat de energie er niet meer aan wordt verspilt?

      #7
      Ik zie jou het hebben over een "lekker briesje". Als het warm is binnen en je voelt een "lekker briesje" is dat puur omdat de lucht jouw zweet/huid droog maakt. Een hete lucht oven werkt precies zo. Dus 30 graden met stilstaande lucht veroorzaakt minder snel uitdroging dan met een "briesje". Je duwt als het ware al die warme lucht extra hard tegen de bladeren. Vaak in de woestijn lijkt het daarom ook wel alsof je niet zweet.

      Er zijn mensen serieus overleden in hele warme landen na een n8 geslapen te hebben met een ventilator. Die mensen droogde in hun slaap helemaal uit! Suc6 man

      Comment


      • Dikkezuenet
        Dikkezuenet commented
        Editing a comment
        Damn! Ik zal de ventilator even wegzetten. Steel is ondertussen wel stevig. Bedankt man!
    Bezig...
    X