Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blue Cheese in bloei vertonen bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blue Cheese in bloei vertonen bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    Momenteel zit ik in week 3 van de bloeifase van mijn Blue Cheese.
    Mijn setup is een 600W HPS die op +60cm hangt, hieronder staan 9 planten.
    De dames zijn +- 80cm en lijken te zijn uitgegroeid.
    Sinds de bloeifase heb om de 3 dagen het volgende aan voeding gegeven (als de potten qua gewicht zo licht mogelijk waren).
    30ml Cannazym + 10ml Rhizotonic + 70ml Flores (van de voedingslijn Canna Terra).
    Nu heb ik sinds een week dat er een aantal oude grote fan bladen verkleuren onderin de plant, terwijl de bovenste grote fan bladen mooi donker groen blijven.
    Ook is het zo dat de bovenste bladeren waar de toppen gaan komen erg licht van kleur zijn.

    De fout die ik gemaakt heb is om vanaf begin 12/12 meteen bloeivoeding te geven.
    Hierdoor hebben ze de eerste 3 weken van 12/12 dus geen groeivoeding meer gekregen.

    Kan ik nu alsnog groeivoeding toevoegen aan mijn plantjes om de lichte bladeren terug in de donkere gezonde staat te krijgen?
    Of is er een bepaald soort voeding dat specifiek hiervoor kan zorgen, zodat de planten niet nog hoger worden (dit ivm plaatsgebrek in de hoogte mochten ze nog meer gaan strekken door de voeding).

    Mvg,

    Koalaaa
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Koalaaa; 7 May 2018, 21:29.

    #2
    Het heeft niet zoveel zin meer om groeivoeding (N, stikstof) toe te voegen, omdat de plant het nauwelijks opneemt in de bloeifase en je dus alleen de EC van je grondje er onnodig mee verhoogt. Je conclusie dat je te vroeg bent begonnen met bloeivoeding is correct, heb deze fout voorheen ook vaak gemaakt en eindigde dan met vroegtijdige herfst in mijn tent. Je plant is nu voeding uit je onderste bladeren aan het trekken om de blaadjes bovenin te kunnen bedienen. Gewoon laten gebeuren en het blad pas wegnemen als het helemaal geel (leeggetrokken) is. Door halfgroene bladeren te verwijderen ontneem je de plant zijn reserves die hij nu hard nodig heeft.
    30ml, 10ml, 70ml?? Dat lijkt me een nulletje teveel of bedoel je per 10liter water ipv per 1liter??
    Wellicht zijn er leden die nog een tip voor je hebben om de achteruitgang wat te temperen, maar ik ben bang dat je er niet veel meer aan kan veranderen; de groeifase is de basis voor de bloei.
    Kijk je uit dat je je grondje ook niet te droog en te nat laat worden? 3 dagen tussen elke waterbeurt doet mij vermoeden dat je hem wellicht eerst erg nat zet en dan behoorlijk ver uit laat drogen. Dat draagt ook niet bij aan hun gezondheid als dat klopt.

    Comment


    • Koalaaa
      Koalaaa commented
      Editing a comment
      Ik wil hier nog aan toevoegen dat de waardes van voeding (30ml, 10ml, 70ml) zijn per 12 liter.
      Verder geef ik het water zo dat het vanuit het bodemzeil via de wortels word opgenomen in de potten.
      Heb pas geleden iets van groeimiddel toegevoegd aan het water, en heb bij de laatste waterronde ook nog groeimiddel toegevoegd aan het water.
      Het probleem lijkt in ieder geval niet erger te zijn geworden. Dus vanaf nu wil ik dan ook verder alleen nog bloeimiddel geven!
      Bedankt voor je reactie.
Bezig...
X