Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beginnend bladprobleem bij 5x northern lights

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnend bladprobleem bij 5x northern lights

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Ik heb nu 5 northern lights die twee weken in de bloei staan.
    Nu heb ik vorige week bloei & groeivoeding door elkaar gegeven (oops) terwijl ik pas vanaf de derde week bloeivoeding wil geven.
    Nu hebben twee van de 5 redelijk bladprobleem, waarvan plantje 1 het ergst.

    De bladeren worden ook in het midden aangetast met geel/witte streepjes (het zijn vooral de bovenste bladeren) Ik heb al geprobeerd om even geen voeding te geven maar dat deed niks, dus nu gewoon weer 2ml groeivoeding per liter water.
    Ik gebruik B.A.C organic groei & bloei voeding, temperatuur is altijd rond 23 tot 29 graden, Ik heb plagron light mix met perliet als grond en er hangt een 400watt boven van Lumii op 50~ cm afstand.

    Alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Beetje moeilijk te beoordelen zo.
    Ik denk dat het spint is...........

    Comment


      #3
      Ik denk persoonlijk niet aan spint, omdat het echt bij de bladerpunten begint...
      Hier nog wat duidelijkere foto's:
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        #4
        Het lijkt me geen tekort, je geeft voeding, blad is goed van kleur. Dan zou het eerder een overschot zijn.
        Geef je kraanwater, of flessen/regen/water ?
        Heb je ze soms een keer goed nat gesproeid ?
        Als er druppels aan de bladeren hangen die opdrogen in het licht zie je (ik) dit weleens.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik geef kraanwater dat ik op kamertemperatuur laat komen... Nooit echt problemen mee gehad.
          Ik zal is kijken wat er gebeurd als ik een paar dagen geen voeding geef..
          Ik heb ze nog niet nat gesproeid maar er is hier en daar wel een keer water op gekomen.

          Comment


            #6
            Denk zelf aan ph fluctuaties en een magnesium tekort. Zou idd ook wat minder voeding meegeven voorlopig, de dosering verlagen. Aangezien teveel voeding voor problemen kan zorgen met grote gevolgen. Dit kan een oorzaak zijn ervan..

            Ik gebruik zelf ook lightmix icm organische voeding van BAC. Ik ben er bijna van overtuigd dat als je lightmix gebruikt dat het van belang is om het water af te zuren. Normaal zou het niet nodig zijn als je organische voeding icm organische grond gebruikt, maar als je op lightmix kweekt is het wel van belang (!) Mijn planten deden het beter nadat ik ging afzuren -1x per week op zijn minst.

            Succes!
            Ad usum proprium!

            Comment


            • happytreefriend
              happytreefriend commented
              Editing a comment
              Met wat zuur je af? Ik ga nu een pH meter kopen, alleen welke pH moet ik geven? en hoe krijg ik het omlaag? Ik begrijp dat ik rond de 6,0 moet geven?

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              PH- of met citroensap. Citroensap zal wel fluctuaties kunnen veroorzaken.
              Of geef 1x per week puur Spa blauw mee

            #7
            Ik ga zoiezo even voeding minderen ja... Ik heb nog wel een speciaal klein flesje voeding (bij een bestelling mee gekregen) waar speciaal magnesium inzit. Misschien dit is proberen te geven?
            En wat bedoel je precies met afzuren? Is dit gewoon het water op goeie pH krijgen?

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              speciaal magnesium, dat wil ik ook wel Wat voor voeding dan als ik vragen mag?
              Yes, met ph- kan je het water afzuren. De lightmix heeft en ph waarde van 5.7 tot 6 meestal. Dan geef je water mee met een ph waarde van minimaal 6 tot max 6.5

            • happytreefriend
              happytreefriend commented
              Editing a comment
              Het is iets dat ik bij een bestelling mee gekregen heb, niet van B.A.C maar van ATA CALMAG. Bestaat uit 6.8% Calcium, 2.5% Magnesium en 5.8% Nitrogen.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment

            #8
            Het blijft erger worden.. vooral bij deze schoonheid..
            Misschien is het toch te weinig voeding? Ik zuur af en geef al een week minder voeding
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Zie het niet zo heel goed op foto.
              Lijkt wel op een tekort ja, stikstof kan maar denk eerder aan PK tekort..
          Bezig...
          X