Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen Auto AK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen Auto AK

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Het gaat om een Auto AK die net in bloei staat. Ze begint blad problemen te vertonen. Aangezien ik geen ervaring heb met kweken, en dit een eerste vensterbank projectje is, heb ik geeeen idee of ik actie moet ondernemen/wat ik anders zou moeten doen.

    iemand van jullie die me kan helpen?

    #2
    Iedereen kan je helpen als jij verteld wat je precies gedaan hebt en wat je plantje allemaal gehad heeft, waar ze in staat etc etc...
    Dan nog een paar foto's bijvoegen (attachments) van het probleem en dan is er altijd wel iemand die iets weet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Snap ik, fotos uploaden kostte wat moeite, maar gelukt. Ben benieuwd!
      Attached Files

      Comment


        #4
        Ze staat in normale potgrong en voornamelijk in de vensterbank/op het balkon. Ze heeft de laatste weken wat groeivoeding gekregen en net twee dagen bloeivoeding in lage dosis.

        Comment


          #5
          zitten ze toevallig in een glazen pot zonder gaatjes onderin??

          Comment


            #6
            Hmmm toevallig wel ja, kan dit het probleem zijn?

            Comment


              #7
              Wortels houden niet van licht, zijn net mollen die leven ook onder de grond.....

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Wortels geven niks om licht. Anders zouden ze van de potrand weg groeien en niet er naar toe.
                Het is een veelgehoorde misvatting dat wortels niet van licht houden. Wortels houden niet van hitte, algen en verstikkend mos (wat vooral voorkomt in transparante bakken) maar licht?! Neuh, dat boeit ze niet zoveel.
                In laboratoria zouden ze anders wel iets gebruiken om de voedingsbodems van agar minder transparant te maken, als het echt wat zou uit maken. Ik heb mensen zien werken met plantjes die miljoenen opbrengen, die worden niet anders behandeld dan de plantjes die de prullenbak in gaan: transparante bak, transparante bodem. De wortelgroei wordt er niet door geremd.
                Alleen in soorten die wortelscheuten (loten, of hoe je ze ook wilt noemen) maken, is duister soms gewenst. Omdat anders teveel ongewenste uitlopers ontstaan.

              #8
              Er moeten gaten in de onderkant van de pot zitten anders kan het overtollig water nergens heen en krijgt ze natte voetjes.

              Comment


                #9
                Oeioei, helemaaal niet aan gedacht. Dat glas valt wel te bedekken. Iemand een idee of het natte voeten probleem nog op te lossen valt op n manier?

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door JoeJoe33 View Post
                  Oeioei, helemaaal niet aan gedacht. Dat glas valt wel te bedekken. Iemand een idee of het natte voeten probleem nog op te lossen valt op n manier?
                  Hoe veel liter is de inhoud?

                  Comment


                    #11
                    Het is een 7 Liter pot

                    Comment


                      #12
                      Er zit denk ik niks anders op dan je plant over te potten

                      Comment


                        #13
                        Begrijpelijk. Hoe kan ik dat het best doen vanuit een glas? Zal de aarde niet volledig uit elkaar vallen?

                        Comment


                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Afdekken en donker maken, is zo jammer, niet eerst in verdiepen en je gang gaan toch?
                          Overpoten lukt maar voor 15% met afjes, daar zijn ze niet voor gemaakt voor hun korte levensduur!
                          Afdekken dat glas, donker maken voor de wortels en hopen op een redelijke opbrengst!
                          Dus ''geen licht'' meer bij de wortels daar houden ze echt niet van.................................
                          Eerst je eigen in verdiepen voor je begint, je kunt hier heel veel vinden..... is niet anders succes!!!
                          Last edited by Ipie; 11 May 2018, 16:09.

                        #14
                        Natte voeten is je probleem; geen gaten = geen afwatering = geen zuurstof naar je wortels.
                        Als alles goed doorworteld is zal de kluit heus wel bijeen blijven, gewoon voorzichtig zijn en niet forceren. Kan mogelijk moeilijk gaan als je pot niet taps toeloopt, dat kan ik zo niet zien op de foto; in dat geval gewoon laten zitten en er het beste van hopen. Neem een grotere pot zodat je rondom kan opvullen met aarde (voorzichtig!)... en zorg dat er gaatjes onderin zitten .

                        Comment

                        Bezig...
                        X