Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing dag 8, golvend blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing dag 8, golvend blad

    Korting op 420shop
    Ik heb hier 1 plantje staan Haze 2.0 Auto en ik vroeg me af of er iets mis mee is? Is al sinds een dag of 3 geleden dat de twee grootste blaadje een beetje rare vorm hebben. Heb overal gekeken maar nergens iets gelijkaardigs teruggevonden, daarom heb ik jullie raad nodig
    Ze krijgt elke dag een klein beetje water aangezien de pot nogal groot is en de temperatuur in m'n tentje nogal warm is:
    avg temp: 29-30C
    avg RH: 55-65%

    Het is nu dag 8 voor de zaailing, kleur is wat donkergroenige en puntjes vd bladeren zien er gezond uit. Echter hebben de twee grootste blaadjes beetje golverige vorm... Zie foto

    ik vermoed zelf dat het komt doordat m'n fan op een te hoge setting stond en recht op de plant waaide, maar weet niet zeker... Voor alle zekerheid op standje minder gezet en beetje verdraaid, zodat er een briesje is ipv sterke wind

    Wat denken jullie?? Alle hulp is welkom!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik heb hier 1 plantje staan Haze 2.0 Auto en ik vroeg me af of er iets mis mee is? Is al sinds een dag of 3 geleden dat de twee grootste blaadje een beetje rare vorm hebben. Heb overal gekeken maar nergens iets gelijkaardigs teruggevonden, daarom heb ik jullie raad nodig
    Ze krijgt elke dag een klein beetje water aangezien de pot nogal groot is en de temperatuur in m'n tentje nogal warm is:
    avg temp: 29-30C
    avg RH: 55-65%

    Het is nu dag 8 voor de zaailing, kleur is wat donkergroenige en puntjes vd bladeren zien er gezond uit. Echter hebben de twee grootste blaadjes beetje golverige vorm... Zie foto

    ik vermoed zelf dat het komt doordat m'n fan op een te hoge setting stond en recht op de plant waaide, maar weet niet zeker... Voor alle zekerheid op standje minder gezet en beetje verdraaid, zodat er een briesje is ipv sterke wind

    Wat denken jullie?? Alle hulp is welkom
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Beetje moeilijk te zien op z'n bordeelfoto!

      Fan niet op de bladeren richten maar tussen plant en lamp.
      Voor de rest kan ik op deze foto geen rare dingen zien,
      Voortaan liever een foto zonder licht..........

      Succes!

      Comment


        #4
        Probeer in ieder geval niet teveel water te geven om problemen in de toekomst te voorkomen , aan je grond te zien is deze vrij nat .
        succes

        Comment


          #5
          Okay, bedankt voor de reacties, in het vervolg een foto met de lampen uit dan
          ik zal beginnen met wat minder water geven dan, thanks!!

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Bedankt voor de reactie! Heb nogal moeite om een goede luchtvochigheid te behouden.. Als ik bewater krijg ik een goeie luchtvochtigheid door de verwamping. Als ik de temp naar beneden wil krijgen zet ik de ruit open vd kamer waar de tent in staat, maar dan gaat de luchtvochtigheid gelijk naar beneden
              Ook bemist ik de binnenkant van de tent met water, maar dat droogt direct op.. Dus als je nog tips hebt qua temperatuur/luchtvochtigheid, laat maar komen
              grts firsttimegrower!

              Comment


                #8
                Tip mbt luchtvochtigheid ; maak je er niet druk om. 55 tot 65 % Is prima. Een hoge RH wil je hebben bij stekken, deze hebben in het begin niet genoeg wortels en nemen dan vocht op via de bladeren. Bij zaadplanten is het van ondergeschikt belang.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Haha ik heb altijd het tegenovergestelde. Je RV kan opzich prima. Alleen mag wat hoger voor jonge plantjes/groei fase. Mijn RV krijg ik gewoon niet lager dan 55%. Woon dicht in de buurt van een rivier + bos. Je kan een bak water in je tent zetten. Deed ik vroeger. Ik probeer altijd 65/70% groei. En dan proberen naar 40% bloei.

                  Ik zie trouwens dat je af kweekt. Deed ik ook altijd. Maar nu eerste photoperiod kweekje begonnen en ik ga nooit meer terug naar de af. 1 foutje en je af is zo geremd en haalt het niet meer in. Ze hebben maar een beperkte groei periode. Terwijl photo groeit zolang jij wilt. Dus een foutje kan herstellen door wat langer te laten voor groeien.
                  Last edited by Helemaal Top; 13 May 2018, 11:46.

                  Comment


                    #10
                    Lv is ok hoor! op het einde moet je ze droppen , maar dan kan je idd u raam open doen
                    de temp van 30 voor zon jonge plantjes is no bueno , wat aan de hoge kant , waar meet je die?


                    zet die zwenkfan op een timer , doe ik ook , om de 2uur een half uurtje draaien

                    de

                    Comment


                      #11
                      De temperatuurmeter ligt op de grond in de tent naast de plantjes.. Die kamer waar m'n tentje in staat is altijd warm, en als ik het raam constant openzet Dan ben ik bang dat er vliegen of beesten in de kamer komen en de tent in kruipen lol..

                      Comment


                        #12
                        ken je dat woord : Vliegengaas ? :d

                        action , heb je van die grote , met velcro bevestigen , hangt al 2 jaar probleemloos hier

                        Comment


                          #13
                          Wat roller zegt. En toevallig kosten ze maar een euro deze week bij de Action!

                          Comment


                            #14
                            Heb tijdelijk wat vliegengaas op maat gesneden en voor m'n intake geplakt waar de verse Lucht wordt aangezogen. De temperatuur is al een paar graden gezakt, maar m'n RV gaat zo van 65% naar 39% nu
                            denk dat ik best doe zoals ik verder was op m'n RV op peil te houden en hopen dat de temps geen al te zware gevolgen zullen hebben...

                            Comment


                              #15
                              Veel van de zaailingen hebben deze vreemde krul in het eerste blad.
                              Geen zorgen het gaat vanzelf wel weg.

                              Het kan ook zijn dat er wat veel voeding in jou aarde zit en daar kunnen ze soms zo ook van reageren.
                              Ze komt er wel door.
                              Fem#1 - 2020

                              Comment

                              Bezig...
                              X