Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Opstartproblemen: gele waas, spikkels en opkrullende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opstartproblemen: gele waas, spikkels en opkrullende bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Momenteel zit ik in de derde week sinds ontkieming en beginnen er wat zaken op te treden bij de bladeren waar ik niet bekend mee ben. Dit is praktisch mijn eerste kweek en ik heb me veel verdiept in de materie voordat ik begon, maar deze symptomen ben ik niet tegengekomen, behalve dat vervormd blad aan een tekort aan fosfor zou kunnen liggen, maar dat lijkt me in dit stadium niet van toepassing. Wellicht maak ik me druk om niks, maar ik ben zeer benieuwd naar jullie observaties.


    Zoals op deze foto te zien is gaan de bladeren wat vervormen.
    IMG_20180516_162429.jpg


    Op deze foto zie je wat spikkels in het blad. Op de foto lijkt het misschien zo dat het op het blad ligt, maar het zit wel degelijk in het blad. Is dit een calcium tekort?
    IMG_20180516_151249.jpg

    Ik heb ook het idee dat de bladeren met de dag een tintje geler worden... Op de volgende foto is te zien dat de opkomende blaadjes duidelijk geler zijn dan die al aanwezig zijn.
    IMG_20180516_151335.jpg


    Mijn vraag is: moet ik mij zorgen maken? Zijn dit symptomen van tekorten aan iets? Als ik naar de groei kijk en de stam vind ik ze een gezonde indruk geven, maar gezien mijn gebrek aan ervaring wil ik eventuele problemen voorkomen.

    De planten staan over het algemeen buiten. Momenteel gaan ze s nachts nog naar binnen (tuinhuis) en uiteraard ook met slecht weer. Ze worden dus niet kunstmatig verwarmd of verlicht.

    De grond waar ze in staan is een mix van:
    • 17/20 deel potgrond (Amica plantaardige moestuinmix)
    • 2/20 deel perliet
    • 1/20 deel meststoffen (70% gecomposteerde paardenmest, 15% hoornmeel, 10% oergesteente meel en 5% zeewierkalk)
    pH waarde van de aarde zit rond de 6.5 en ik geef sinds kort weer kraanwater (dat minimaal een dag heeft gestaan) in plaats van vijver water omdat de pH van de aarde op een gegeven moment bij sommige potten naar de 5.5 ging.
    Last edited by lukas; 16 May 2018, 20:05.

    #2
    Als ik lees wat er allemaal in de grond zit zal het eerder een overschot zijn waar ze wat last van hebben.
    Zolang ze mooi egaal groen zijn is er eigenlijk niks aan de hand.
    De foto's doen het niet, die moet je misschien even fixen, of opnieuw posten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      hmm raar. ik zag de foto's wel. Ik heb het nu op een andere manier de fotos ingevoegd en de tekst en titel aangepast. ben benieuwd of je van mening bent veranderd.

      Comment


        #4
        Ok, nu zie ik de foto's wel.
        Noop, mening hetzelfde.
        Die lichtere dingetjes in het blad kan van een beestje zijn, die heb je buiten en die lichtere kruin is normaal bij snelgroeiende plantjes.

        Staan ze nu in kleine potjes, of lijkt dat maar zo ?
        Die grond werkt het beste in grote potten. Groter = beter

        Een tekort kan niet, als je 5% extra mest hebt toegevoegd.
        Ik denk gewoon water en zon geven.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ok dank voor je reactie! Goed om te weten dat de lichte kruin normaal is.
          Momenteel zitten ze in 3,5L potten. Na het ontkiemen zijn ze hierin gezet. Als de wortelgroei vordert, wil ik over enkele weken ze transplanteren naar 18L om ze daarna in de volle grond te zetten.

          Laat de zon nu maar weer komen... nog een paar dagen wachten..



          Wat betreft het vervormen van de bladeren, zou dat ook door koude temperaturen kunnen komen??

          Comment

          Bezig...
          X