Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladeren gebogen en gelig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladeren gebogen en gelig

    Korting op 420shop
    Zoals de titel al zei heb ik zojuist bij 1 van mijn planten ontdekt dat 2 bladeren naar beneden zijn gaan hangen en 1tje heeft daarbij gele vlekken op het blad en voelt slap aan. Online lees ik dat bij water tekort en water overschot de planten in beide gevallen gaan hangen en daarom ben ik er niet over uit of mijn plant nou juist te veel of te weinig water heeft gekregen. Ik heb gisteren voor het eerst water gegeven met groeivoeding en alle planten reageerden er goed op behalve deze. De plant ziet er als volgt uit:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Wiu; 15 May 2018, 17:22.

    #2
    Ook zou ik graag weten hoe ik meerdere foto's per keer upload want ik krijg steeds een error als het er meer dan 1 zijn....?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Is het potje zwaar : Te veel
      Is het potje licht : Te weinig.

      Bovendien is deze natuurlijk veel te klein voor voeding.


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Is het potje zwaar : Te veel
          Is het potje licht : Te weinig.

          Bovendien is deze natuurlijk veel te klein voor voeding.

          Bedankt voor je reactie. Ik heb de conclusie getrokken dat het te veel water/voeding is geweest (en dit allemaal omdat mijn betweterige huisgenoot dacht dat het weer tijd was om ze bij te wateren) Mijn plant ziet er momenteel zo uit. Is dit nog te redden?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Jawel, maar daar is wel meer mee mis.
            Heb je ze soms binnen voorgegroeid, en met mooi weer in de zon gezet ?
            Binnen gekweekte plantjes zijn zwak, die kunnen alleen 's ochtends vroeg 1-2 uurtjes in de zon, rest van de dag in de schaduw.
            Dat kan wel een week duren voor ze gewend zijn.

            Die voeding was ook niet zo handig.
            Ik hoop dat je heeeeeeel weinig gedaan hebt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Ja, ik heb ze een week lang steeds een paar uurtjes in de zon gezet en daarna weer binnen. Nu staan ze allemaal de hele dag buiten in een kas. De andere planten doen het verder prima. En ja, ik had minder voeding per liter gedaan dan was aangegeven op het voedingschema, alleen het probleem is dat ik ze 's avonds water had gegeven, en de volgende ochtend dacht mijn huisgenoot (zonder het mij te vragen!!!) Dat de planten te droog waren en weer water nodig hadden (er was nog 600ml over van de avond ervoor en dat is verdeeld over 5 planten dus). Sindsdien is 1 plant er aan gaan lijden.
              Last edited by QnQ; 16 May 2018, 11:36.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Allright, voorlopig nog even oppassen met de zon, en met je huisgenoot afspreken dat er voortaan alleen 's ochtends water gegeven wordt.
                Ze mogen best droog de nacht in.
                Geen voeding meer geven voor ze bovenop grote nieuwe bladeren heeft gemaakt.

              • Wiu
                Wiu commented
                Editing a comment
                Bedankt voor je raad. Mijn plant kan dus nog gered worden, maar het is het beste om d'r weer na paar uur zon binnen te zetten zoals eerst? En met geen voeding bedoel je ook geen "normaal" water?
            Bezig...
            X