Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden geel en sterven af

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden geel en sterven af

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers,
    ik ben een beginnende kweker en doe erg mijn best voor de planten alleen nu krijgen ze opeens gele bladeren en vallen ze er af. Ik heb mijn plant op 12/12 gezet en de toppen beginnen te komen alleen nu vallen de bladeren er af, zie fotos
    kunnen jullie mij helpen om dit probleem op te lossen?

    alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    meest gemaakte fouten die ik langs zie komen (en soms zelf ook nog steeds maak...) :
    1) structureel teveel of te weinig water geven, waardoor de aarde gortdroog is of juist zeiknat
    2) te weinig of teveel voeding geven (of voeding geven op zwaar voorbemeste aarde)
    3) omgevingsproblemen: te warm/teveel wind van je ventilator/lamp te hoog of te laag
    4) pH van het kweekmedium en/of het water is te hoog of te laag
    5) te kleine pot of slecht gedraineerde pot. Pot staat op een schotel die continu vol water staat (vnl. buiten een probleem)

    Eerste wat je moet checken is of je watergift in orde is, want dat is vaker wel dan niet de oorzaak van problemen. Steek je vinger in de grond en voel hoe vochtig de aarde is, til je potje eens op en voel hoe zwaar hij is. Pas als dat in orde is, heeft het zin om de andere mogelijke oorzaken te onderzoeken. Wil je dat we met je meedenken, dan zul je dus ook wat meer details moeten geven over je kweekje.

    Comment


      #3
      Bedankt meglow
      ik zal even je punten op volgen en afwachten, alvast bedankt

      Comment

      Bezig...
      X