Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Bladpunten krullen naar beneden wat te doen (buiten kweek in potten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help! Bladpunten krullen naar beneden wat te doen (buiten kweek in potten)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    De bladpunten van mijn autowhite widow krullen naar beneden, vooral bij de nieuwe blaadjes is dit het ergst.Ze heeft hier nu zo'n twee dagen last van. Op een jongere zaailing spotte ik een bladluisje ik heb toen de bladeren van al mijn dames bespoten met ecokuur bladinsecten spray (biologisch middel). Na het bespuiten hiermee krulde haar bladpunten naar beneden. Kan het hierdoor komen, of is dit vooral toeval?

    Ik heb gelezen dat naar beneden krullende bladpunten kan komen door en te slechte drainage of een lage luchtvochtigheid. Ik heb het idee dat ze niet te nat staat, de toplaag is erg droog.Aangezien ik huiverig ben op over bewateren vermoed ik niet dat een te nat wortelmilieu de oorzaak is. Ik heb haar vanochtend wel wat water gegeven, omdat de pot erg droog voelde. Ze heeft ongeveer 300 ml regenwater gekregen Ze heeft hiervoor zeker 4 dagen niets gehad. Toen ik zonet een sateprikker zo diep mogelijk de pot in stak was het puntje hiervan, na 10 min, een heel klein beetje vochtig, niet raar want ik heb haar vanochtend wat gegeven.

    Ze is daarnaast naar mijn mening nog erg klein. Ze stak op 21/4 haar eerste blaadjes omhoog maar ze is amper 20 cm hoog. Wat te doen? Ik ben huiverig met verpotten omdat ze een autoflower is en ik de wortels niet wil beschadigen. Maar wat moet ik doen?

    *Edit Oja, ze heeft geen voeding gehad De grond bestaat uit universele potgrond gemengd met tuinzand 60/40 en wat perliet.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Knal blauw; 18 May 2018, 17:37.

    #2
    Hier nog een foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Kun je eens op het etiket kijken wat precies de werkzame stof van dat Ecokuur is ?
      Ik lees op de ene site dat het de smaak van het blad verandert, en op de andere dat de werkzame stof bio-pyretrex is, dat dus stopt met werken als het opgedroogd is.
      Dat zijn twee verschillende werkingen

      Yeah, blad is flink gekruld.
      En je hebt alleen 1 luisje gezien, er zit niks anders verstopt ?
      Als het na het spuiten gebeurde lijkt het wel daardoor te komen.
      Je hebt ze niet in de zon gezet na het spuiten ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        QnQhttps://boerenbond.nl/bbs-ecokuur-bl...046651205.html Hier een link van het middeltje.

        Wat raad je me aan te doen? Denk je dat het blad weer goed gaat staan?


        *Edit Op de website vh bedrijf staat dat het middel de smaak van het blad veranderd voor insecten. Hopelijk geldt het niet voor de smaak van de toppen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Knal blauw; 18 May 2018, 19:36.

        Comment


          #5
          Ah, ok, daar moet je de insecten mee raken inderdaad.
          Preventief doet het niets, zo gauw het opgedroogd is, is het uitgewerkt.
          Zou dat misschien niet meer gebruiken als je een paar luisjes ziet, die kun je er beter gewoon uit plukken.
          Als je echt een plaag hebt, en je kunt het niet bijhouden met je wattenstaafje, oke, dan is het tijd voor grover geschut, maar liefst niet op van die kleine plantjes.

          Misschien een keertje nevelen met de plantenspuit, gewoon water.
          Verder afwachten maar.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            QnQ Dank je voor de tip. Maakt het uit wanneer ik het blad nevel, of hoe vaak ik dit doe?

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Je kunt ze vandaag rustig een uurtje in de miezer-regen laten staan dan hoef je verder niks te doen.

            #7
            Jammer zeg, veel geluk heb je er niet mee precies. De mijne lijkt de laatste dagen redelijk in gang geschoten als het je een troost kan zijn. Staat nu gewoon altijd buiten. Heb ook kort beesjes gehad, deels geplukt deels ajuinwater.
            - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
            - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

            Comment


              #8
              QnQ De krulling in het blad lijkt te verminderen. Er is nog hoop voor mijn white widow Bedankt voor de tip

              Comment

              Bezig...
              X