Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lobblaadjes opeens geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lobblaadjes opeens geel

    Korting op 420shop
    Opeens zijn mde lobblaadjes geel en staat het blad schuin omhoog. Plantje heeft wel de hele dag in de zon gestaan. Last van de warmte of wat anders?
    Verder vind ik mijn plantje wat klein(eerste keer plantje dus heb geen ervaring) Het is een auto critical van eigen merk van wietzaadjes. Zij zit nou 3 weken in potgrond.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Buitenkweek 2019

    #2
    Ik zie niks bijzonders....ja toch, blauwe tegels in je tuin.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat is het zwembad, daar mogen ze straks in

    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Inderdaad het zwembad en nee daar mogen ze niet in

    #3
    Da's normaal die lobblaadjes, die eet de plant leeg en dan hebben ze geen functie meer.

    Comment


    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Thanks Meglow! Ik weer gerust!

    #4
    Is heel normaal....maak je maar geen zorgen.

    Veel geluk met je kweek !

    Comment


    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Dank je wel! Wil nog 3 zaadjes halen volgende week. Ga voor de big Amnesia en dit keer op light mix.

    • highflyin
      highflyin commented
      Editing a comment
      Lambalski Als je op light mix gaat kweken moet je wel de juiste groei&bloeivoeding toevoegen

    #5
    Highflyin: Heb de Alga grow en bloom besteld. Heb me goed ingelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon moet proberen. Misschien is het wat voor mij of juist niet maar dan heb ik iig weer wat geleerd. Weet alleen nog niet of ik met perliet doe of zonder...
    Buitenkweek 2019

    Comment


      #6
      De Alga lijn is eigenlijk niet geschikt voor de Light Mix, deze bevat nml geen of weinig bodemleven en dan worden de voedingsstoffen niet opgenomen. De Terra lijn is wel geschikt maar dat is een minerale voeding.

      Heb zelf ook Algo op Light Mix maar loop telkens tegen wat probleempjes aan. Kan ook aan mij liggen

      Aangezien ik hier in de buurt alleen maar de Light Mix kan krijgen, waar ik overigens nog een zak van heb staan, wil ik kijken of ik er niet zelf bodemleven aan toe kan voegen. Ik vraag mij af of wormenmest toevoegen zin heeft of dat ik er beter nog iets anders in gooi, ik ben er nog niet helemaal uit.

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Hehe heb een tijdje gezocht wat voor grond ik nou het beste kan halen icm voeding. Zoveel mensen, zoveel meningen. De 1 vind het niks en de ander vind het geweldig... Zal het zelf moeten ontdekken... Wordt dit niks dan de volgende keer wat anders edit: Lees nu ook ergens anders dat lightmix icm terra toch een beter iets is. Wat voor grond is nu beter bij de alga lijn?( die komt morgen aan en grond heb ik nog niet gekocht)
        Last edited by Lambalski; 25 May 2018, 20:27.

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Bodemleven zit in elke bodem, zodra een wietplant erin staat bloeit dat bodemleven nog harder. Je ontkomt er niet aan; het bodemleven verspreid zich via de lucht, dagelijks adem je er miljoenen sporen van in. Er is er maar eentje nodig om je bodem mee tot leven te brengen. Staat je pot dus langer dan een week buiten, dan kun je rekenen op een paar miljard sporen. Da's meestal wel genoeg.
        Goed en efficient bodemleven kun je niet uit een potje halen, die haal je uit een bos of onaangeroerd stuk grond. In een potje zitten alleen de bodemlevers die groeien in een laboratorium (agarbodem), in de grond zit alles wat groeit in de grond. Da's een kleine tienduizendvoud meer diversiteit, per gram aarde.
        Het bodemleven argument geldt voor mij niet meer als het om voeding gaat. Voedingsstofopname gebeurt door de wortels trouwens ook, zelfs zonder bodemleven.
        Zodra je gaat bemesten met stikstof/groeivoeding, zal het meeste bodemleven niet eens meer een functie vervullen; die gaan hun eigen weg, net als de plant die het bodemleven niet meer nodig heeft.

      #7
      Batmix, Royalmix, Promix of Allmix.

      Volgens de Plagron website

      https://www.plagron.com/nl-NL/product-selector/
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Maar niet geschikt voor Auto's

      #8
      Waarom niet ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Zeg het iets verkeerd eigelijk. Heb net de Alga grow en Bloom aangeschaft en dan is dat soort grond niet geschikt (van wat ik heb begrepen)
    Bezig...
    X