Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes op blad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes op blad?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb sinds 6 weken Mijn eerste wietplant (autoflower) en alles is tot nu toe goed gegaan alleen ik begin sinds een paar dagen bruine vlekjes te zien op mijn bladeren. Weet iemand wat het is, en hoe je het verhelpt?

    Alvast bedankt
    groet, Lars
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Waar staan ze in ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Lars420
      Lars420 commented
      Editing a comment
      Ze staan in een kweekkastje met een kweekruimte van 35x35x62cm. De verlichting zijn 30x3watt leddiodes.

    #3
    De lengte en kwaliteit van de antwoorden zijn rechtevenredig met de lengte en kwaliteit van de info die je geeft.
    ==> welke grond, watergift op orde, waar staan ze, temperatuur etc.etc.

    Comment


    • Lars420
      Lars420 commented
      Editing a comment
      Ik gebruik royal mix van Plagron en heb het plantje in een kweekkastje met een kweekruimte van 35x35x62cm. De verlichting zijn 30x3watt leddiodes.
      Ik gebruik af en toe soms ook green sensation en bloei voeding van plagron. De temperatuur weet ik niet echt maar het is wel vrij warm. De reden dat ik niet veel voeding gebruik is omdat ik soms ook verbranding zag op de puntjes van nieuwe jonge blaadjes.

    #4
    Hier een foto van waar de plant in staat
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #5
      Ik vind moeilijk te zien wat schaduw is en wat chlorose is. Ik meen chlorose tussen de nerven te zien op de oudere bladen. Hoe het er bovenin uitziet kan ik slecht zien. Lijkt erg op een probleem met calcium/magnesium beschikbaarheid. Het enige wat ik kan verzinnen is dat dit komt omdat je te vroeg, teveel bloeivoeding (P en K) geeft. (???) Dat of je voedingswater is veel te zuur of je gebruikt demiwater ofzo bij het water geven....
      Meer kan ik er niet van maken, misschien dat anderen hier sterkere ideeen hebben.

      Comment


      • Lars420
        Lars420 commented
        Editing a comment
        Ik heb tot nu toe nog maar 1x bloeivoeding gebruikt. Ik heb nog wat fotos gestuurd voor de duidelijkheid maar hoe zou je chlorose kunnen voorkomen of genezen?

      #6
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #7
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #8
          Dat Green sensation geven snap ik niet helemaal.
          Heb je de gebruiksaanwijzing op hun website gelezen ?

          Met "waar staan ze in", bedoelde ik inderdaad, welke grond, en hoe groot is die pot die halfvol zit.
          Dat is wel fijn om te weten als je moet bepalen wat er misschien fout gegaan kan zijn.
          Als ze al 6 weken in een liter of 10 grond staat zou je al even bezig moeten zijn met regelmatig groeivoeding.

          Als je dan teveel P en K geeft, wat in bloeivoeding en die booster zit, dan kan dat de opname van Stikstof en Calcium gaan blokkeren.
          Magnesium is moeilijker opneembaar bij een hogere pH (kraanwater) en als er chloor in het kraanwater voorkomt.

          Hoe had het 'gemoeten'
          De pot had tot de rand vol gemogen met aarde. Meer aarde, grotere buffer om kweekfoutjes op te vangen.
          Groeivoeding, tot je mini-topjes bovenop gaat zien en daarna overstappen op bloeivoeding.
          Een een week of 4 daarna ga je Green sensation toevoegen.

          Het probleem is dat je (waarschijnlijk, ik lees het nergens) helemaal geen groeivoeding gegeven hebt, en ze inmiddels al even in bloei staan.

          Wat zou je kunnen doen...
          In ieder geval regenwater gaan gebruiken, 50/50 of 60/40 regen/kraanwater is optimaal.
          De pH is lager, waardoor de opname van voedingsstoffen makkelijker gaat.
          Dat zou ik eens een dag of 3 doen, en dan kijken of ze wat groener wordt.

          Daarna zou je misschien met voeding kunnen beginnen, welke voeding heb je precies ? (wat staat er op de fles)

          * bij al het bovenstaande hou ik er geen rekening mee dat ze te nat zou kunnen staan, dan had je dat wel gezegd.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Lars420
            Lars420 commented
            Editing a comment
            Hallo QnQ, bedankt voor de informatie tot nu toe. De reden dat ik geen groeivoeding heb gebruikt is omdat dat niet nodig was volgens plagron bij de royal mix. Green sensations is mijn fout geweest. En volgens mij zitten ze al een week in de bloeifase dus dan is groeivoeding niet nodig toch? De bruine vlekjes zijn weer iets meer geworden sinds ik gister keek..

          #9
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #10
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #11
              De pot is 10L maar er had meer aarde in gemoeten zoals QnQ al zei. Hier een foto van de voeding die ik heb.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #12
                Last edited by QnQ; 23 May 2018, 14:32.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Lars420
                  Lars420 commented
                  Editing a comment
                  Dus wat heb ik precies verkeerd gedaan? En hoe voorkom ik dat er nog meer van die vlekjes komen? En hoeveel water moet ik de plant ongeveer geven per dag?
              Bezig...
              X