Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad bruin en naar boven gekruld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad bruin en naar boven gekruld

    Korting op 420shop
    Mijn planten zijn nu een maand oud, de helft groeit goed en de andere helft groeit langzaam. Ze staan buiten in een kas, de potten zijn ongeveeer 5-10 liter (ik heb ze niet zelf gekocht). Ik geef mijn planten met een plantenspuit water, het water is afgezuurd met groene thee (dit las ik ergens als tip) of ik geef regenwater. Ik geef ze steeds een paar spuitjes (ongeveer 2 keer per dag) in plaats van dat ik in 1 keer veel water geef (dit las ik ook ergens als tip voor jonge planten). De planten zitten in universele potgrond. Ik heb geen PH of EC meter. Ik heb de fout gemaakt om te vroeg voeding te geven (15 mei) en daardoor is 1 plant overleden. De rest deed het verder prima.


    1 van de kleinere planten hing 2 dagen geleden opeens helemaal slap en gebogen, maar na wat water ging ze weer rechtop staan. Nu zijn echter opeens 2 blaadjes naar boven gekruld en aan het uiteinde zijn de blaadjes bruin.











    Een andere plant, die wel goed groeit, heeft opeens een paar witte stipjes op een aantal bladeren. Ik dacht zelf aan spint of trips?






    Ik heb al meerdere websites gelezen over bladproblemen, alleen durf ik zelf niks met zekerheid te zeggen, omdat dit de eerste keer is dat ik wietplanten kweek. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er met mijn 2 planten aan de hand is?

    #2
    zo te zien staan ze te droog je kunt ze nu gewoon water geven met een gietertje
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Toch wel al met een gieter geven? En dan water geven tot dat er water aan de onderkant uitkomt, toch?

      Heb je toevallig ook enig idee over mijn grotere plant met witte stippen?
      Last edited by QnQ; 24 May 2018, 20:38. Reden: citaat gebruik je alleen als het anders onduidelijk is op wie je reageert ;)

      Comment


        #4
        Hier wat info.

        Ten eerste gaf je aan dat je ze voeding gegeven hebt [veel te vroeg]. Al leven ze nog dit kan wel als een klap binnenkomen waarvan ze moeten herstellen [stil staan].
        Ten tweede ziet de aarde er erg on even uit met grote stukken of te wel ze moeten veel te veel moeite doen om hun wortels mooi groot breed te krijgen voor ze de hoogte in kunnen. Ik zelf maak met mijn handen alles lekker fijn vooraf.
        Ten derde zeg je dat je 5/10liter potjes hebt. Te klein en je vult ze niet tot de rand wat nog zomaar 20% volume wegneemt.
        Ten vierde lijken ze wat weinig licht gehad te hebben aan het begin wat ook een hoop tijd kost om in te halen qua groei.

        Tweede set blaadjes heeft wel 5 vingertjes dus ik gok dat het goed komt. En dat er wel tempo in zal komen. Als je gewoon water geeft en over paar weekjes overpot dan wordt het wel wat. Als het autoflowers zijn dan vrees ik echter wel een kud oogst.

        Die witte stipjes zijn denk van trips die langs kwam. Even goed kijken. Recht boven kan een mineervliegje zijn.

        trips-op-wietplant.jpg

        Ik ben geen pro maar dit zijn wat aandachts puntjes. Suc6 verder! Hiervan leer je :]
        Last edited by Helemaal Top; 24 May 2018, 17:25.

        Comment


          #5


          Bedankt voor je reactie. Heeft het nut om de aarde nu nog een beetje proberen te verbrokkelen? Vrees niet, de potjes waar ze nu in staan zijn niet de uiteindelijke potten. Ik heb potten gekocht van 65 liter die ik deels ga opvullen met pot scherven (in plaats van korrels) en daarna biobizz allmix gemengd met universele potgrond. Ik ga voor nu de huidige potten maar even tot de rand vullen, of heeft dat geen nut meer nu?

          Ja, ik heb de plantjes laten ontkiemen voor mijn raam en daar zijn ze erg gaan strekken. Het was toen nog in april dus te koud voor buiten. Ik heb momenteel 1 nieuw zaadje die ik probeer te ontkiemen, kan ik deze wel het beste al gelijk buiten zetten wanneer ze ontkiemt is?

          Gelukkig zijn het geen autoflowers dus ik heb nog hoop!

          Trips die langs kwam? Betekent dat dat de trips weer weg is? Of moet ik er nu nog iets aan doen?
          Last edited by QnQ; 24 May 2018, 20:33. Reden: megacitaat opgerookt

          Comment


          • Helemaal Top
            Helemaal Top commented
            Editing a comment
            Nee tot de rand vullen heeft denk ik geen zin aangezien je ze dus gaat over potten. En de aarde fijn maken kan nu ook niet. Trips even goed controleren aan de onderkant van de bladeren.

          #6
          litertje tabakswater maken en opgelost met de beesjes
          pakje shag , goedkoopste rommel dat er is , en pak een 2 liter fles , vul deze 75 procent en dan de rest met die shag
          dagje of 2 laten trekken en gaan!

          Comment


          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            al 4jaar gebruikt op mijn meisjes , geen last van
            wie ni waagt blijft maagd e:p

          • Brainwreck
            Brainwreck commented
            Editing a comment
            Ennuuuu effe adem inhouden of mondkapje voordoen.
            Tabak is 1 van de giftigste gifstoffen voor zowel mens als dier.
            Kan zeer slecht zijn als je dat inademd.
            Ik dacht ik zeg t effe.

          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            merci brain , tot heden geen last van gehad , maar ik gebruik iet van bayer dat bio is , gaat ook goed!

          #7

          Wat een makkelijke tip, dankjewel. Dit is dus tegen de trips? Moet ik dan de plant tabak water geven zoals ik normaal zou doen of wel een flinke scheut in 1 keer? (dus niet met de plantenspuit)
          En moet ik het tabak water OP de plant sproeien of op de aarde eromheen?

          Edit: Ik heb zojuist hier http://www.wietforum.nl/topic/43113-anti-spint-recept/ gelezen dat tabak juist afgeraden wordt. Heeft iemand ervaring met het knoflookwater recept? Het klinkt veelbelovend.
          Last edited by QnQ; 24 May 2018, 20:35. Reden: overbodig citaat weggetoverd

          Comment


            #8
            op de bladeren he

            en regel maar slakkenkorrels!

            Comment


              #9
              Zijn de slakkenkorrels van groot belang? Ze staan momenteel op een verhoging ongeveer 50 cm van de grond. Wanneer ze in de grotere potten worden overgeplaatst, zullen ze wel op de grond komen te staan
              Last edited by QnQ; 24 May 2018, 20:35. Reden: de citaatgummer is aktief

              Comment


              #10
              rupsen en slakken love it , dus ja , investeer in een goeie hoeveelheid

              Comment


                #11
                Bedankt voor je tip, maar ik ga op aanraden van Helemaal Top toch maar even wachten met zoiets kopen voordat ik er daadwerkelijk last van heb. Als ik echt last heb van spint vrees ik dat ik daar ook al geld aan uit moet geven namelijk.
                Last edited by QnQ; 24 May 2018, 20:36. Reden: door tot het bittere eind

                Comment


                  #12
                  het is wat iedereen zelf wil doen he
                  ik gebruik tabakswater/lookwater
                  als je er last van hebt ben ik mee eens, ik heb het enkele jaren geleden gehad , en ze blijven terug komen , zelfs nu net op mijn voordeur ! :d

                  Comment


                    #13
                    Zou toch even goed rondkijken voor je de tip van 1 persoon opvolgt.
                    Ik raad dat ook aan als iemand mijn tips wil opvolgen, altijd even checken. (niet op cnnbs)
                    Op veel plaatsen wordt tabak sterk afgeraden. Alle tabak zit vol TMV.
                    Dat kun je negeren, omdat je niet weet wat het is, en iemand zegt dat het bij hem goed gaat.
                    Dat is je recht, het zijn tenslotte jouw plantjes.

                    Ik gebruik al 30 jaar geen tabakswater op m'n planten.
                    Als je bij een paar beestjes al gifaanvallen gaat doen, dan ga je nog in paniek raken verderop in het jaar want er komen altijd beestjes in je planten buiten.
                    Er komen ook beestjes die de schadelijke beestjes opruimen.
                    Ga je met zulk zwaar gif spuiten, vermoord je alles met 3, 4 5 6 7 en 8 poten en staat de deur open voor de volgende beestjesaanval.
                    Er is immers geen verdediging meer.

                    Bovendien, wiet zonder rommel of gif was toch eigenlijk de eerste insteek van het zelf kweken ?

                    Ik snap ook niet dat je niet in je vorige topic: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...lig?pp=1330598 doorgaat.
                    De problemen die je nu ziet komen voort uit alles wat je toen al had.

                    Probeer het volgend jaar eens zonder binnen voorgroeien
                    Ik zeg het vaker; van binnen voorgroeien krijg je zwakke plantjes en problemen als ze naar buiten gaan.

                    btw; op de onderkant van potjes staat welke maat het is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Wiu
                      Wiu commented
                      Editing a comment
                      Bedankt voor je reactie. Ik heb een nieuw topic aangemaakt, omdat het deze keer ook over een andere plant ging. Ik heb me flink ingelezen voordat ik aan de wiet planten begon, maar kennelijk was dat dan niet genoeg, want nee dit had ik niet zien aankomen. En het is ook een kwestie van leren van mijn fouten. Komen de gekrulde bladeren dus door overvoeding, 9 dagen later nog? En dus niet door droog staan? Aangezien ze eerst slap hingen voor ik ze water gaf. Ik geef nu dus alleen water in kleine beetjes, zo voorlopig doorgaan?

                      Zonder binnen voorgroeien, dan neem ik aan dat je bedoelt dat ik later in het jaar pas moet beginnen, aangezien het in april te koud is om ze al buiten te zetten?

                      De meningen verschillen, want degene die mij deze zaden had aangeraden (hij had er zelf een succesvolle oogst mee) stond erop dat ik gelijk moest beginnen in april met binnen voorgroeien. Aangezien diegene een goede vriend is, ging ik zijn raad opvolgen.

                    #14
                    Oh, het is een andere plant, oke, dan begrijp ik het, het is wel fijn om precies te weten wat iemand gedaan heeft om tot een oplossing te komen.

                    Jamaar dat zijn allemaal verschillende dingen met verschillende oorzaken.
                    Hangend blad, omhoog krullend, omlaag krullend, en dan maakt het ook nog uit welk blad het is en waar het op de plant zit.
                    Dat hangen zal dan van te droog gekomen zijn, dat omhoog krullen komt in dit geval waarschijnlijk door de overdosis voeding omdat het ook flink bruin kleurt.

                    Ja, later beginnen is de oplossing, nouja, en proberen ze niet te vermoorden met voeding helpt ook natuurlijk
                    Niet voor de kou, want in april kan het ook weleens warm worden en dan worden er meteen volop zaadjes gezaaid.
                    Nee, het is omdat er nog niet lang genoeg licht is. 1 april is er nog maar 13 uur licht, en de zon staat nog ver weg.
                    Je zet een plantje dan op 13/11. Dan hoef je ook niet zoveel groei te verwachten natuurlijk
                    Je kan voor de grap zelfs in februari of maart beginnen, dat doe ik ook, maar dan reken ik niet op wiet en ik klaag ook niet bij ieder stipje of tekortje of regenbuitje of als er eentje dood gaat.
                    Dat is het risico als je plantjes kweekt in moeilijke omstandigheden. Als je te vroeg begint ga je alles tegenkomen.
                    Mijn plantje is in februari/maart het enige sappige blad, dan kun je je wel voorstellen wat daar allemaal op af komt.

                    * na een hagelbui

                    Na ijsheiligen is vroeg zat, ik begin voor het echie met de autoflowers pas in juni, dan heb je de meest optimale omstandigheden.
                    De reguliere zaden gaan pas eind juni de grond in.
                    Er zijn nu volop beestjes, slechte en goeie, en er is volop groen.
                    Je kunt ook nog tot half juli beginnen. Autoflowers, feminized, regulier, alles.

                    Je hebt al veel advies gekregen, en ik wilde weer niet de wijsneus uithangen, maar ik kan wel zeggen wat ik zou doen als ik dit had.
                    Grote potten zoeken, 18L of groter, die vullen tot het randje met goeie grond en even met de gieter er overheen, dan de plantjes overpotten, ingraven tot of inclusief de lobblaadjes.
                    De komende 4-5 weken niets aan doen, alleen in de ochtend water geven als het erg warm gaat worden en als het niet geregend heeft.
                    Ook eens een dag water durven overslaan als de zon niet schijnt. lang voordat het kritiek wordt gaat de plant hangen, dan kun je er altijd nog wat bijdoen.

                    Ik wil je goeie vriend ook niet beledigen, hij is er niet bij om weerwoord te geven, maar waarschijnlijk heeft hij meer verstand van binnen kweken.

                    aiaiai, bericht is alweer veel te lang.....
                    En dan heb ik het nog niet gehad over de plant met witte spoortjes.
                    Het lijkt wel of je 'm in een ravijn geplant hebt, zit er wel aarde in ?

                    Hopelijk pak je dit niet verkeerd op eh, ik bedoel alles als opbouwend enzo, in de hoop dat het goed gaat komen en je 3 kilo wiet kan oogsten.
                    Last edited by QnQ; 25 May 2018, 13:00.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Wiu
                      Wiu commented
                      Editing a comment
                      Bedankt again, en nee ik pak het niet verkeerd op, apprecieer alle hulp aangezien ik zelf nog te onzeker ben over wietplant gerelateerde zaken.

                      Is het verstandig om de planten nu over te potten in 18+ liter potten, wanneer ik ook nog grotere 50 liter potten heb waar ik ze uiteindelijk in wil doen? Kan ik ze dan niet beter gelijk in de grootste potten doen of is dat niet verstandig als ze zo klein zijn.

                      Het gaat btw niet om autoflowers, ik weet dat autoflowers niet zulke grote potten nodig hebben, en voor mijn "normale" feminized plant werd juist 50 liter aangeraden, vandaar m'n keuze

                      Ik wist niet dat het van groot belang was om de potten volledig te vullen. Inmiddels ben ik hier achter gekomen. Echter heeft het dan nu nog nut om de potten tot de rand te vullen?
                      .
                  Bezig...
                  X