Stikstofprobleem en/of te veel water?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • menos
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2018
    • 73

    #1

    Stikstofprobleem en/of te veel water?

    Korting op 420shop
    Dag forumleden,

    Na een weekje vakantie vond ik m'n autoflower in "volle" bloei terug. Echter, een heel aantal onderste bladeren waren ook aan het vergelen en krijgen bruine vlekken.

    Na wat opzoekwerk op het forum denk ik tot de conclusie te komen dat de plant te weinig stikstof heeft. Aanvullend, gezien ik een hele week met verlof ben geweest heb ik geen idee of ze al dan niet te veel/te weinig water heeft gekregen. Ze heeft onder de blote hemel geslapen, ik heb geen tijd meer gehad om een babysit of alternatief watertoedieningssysteem te implementeren.

    Het gaat dus om een AF (Fast Eddy van RQS) in een terra cotta pot van +/- 12L. Medium is potgrond, NPK 8-5-6, 2kg/m3 (zg. 3maand voeding). De plant is precies 6 weken geleden ontkiemd. Ik heb 10 dagen geleden voor het eerst 1/4 plagron groei gegeven, gisteren heb ik voor het eerst 1/4 plagron GS gegeven aangevuld met "Naturen universele meststof" (de bloeivoeding lijkt geen stikstof te bevatten):
    Meststof - Vinasse 2,5-5
    2,5% organisch gebonden stikstof (N) afkomstig van de alcoholbereiding uit suikerbiet
    5% kaliumoxide (K20) oplosbaar in water


    Toen ik gisteren toekwam kwam een prikkertje van 5cm er helemaal droog uit, dus ik heb de plant ook goed bijgegoten.

    Is dit de juiste aanpak, hoe kan ik het beter doen?

    Bedankt!
    M

    Attached Files
  • roller
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Feb 2010
    • 543

    #2
    ik denk te weinig voeding , ze staan niet donker , hoe is je ph ?

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #3
      Ik denk het omgekeerde van bovengenoemde....
      Iedereen stampt tegenwoordig de planten vol met God mag weten wat.
      Ik gebruik bijna niets en gaat altijd goed........
      Mensen vergeten dat het onkruid is, heeft echt niet veel nodig.
      In de natuur waar deze planten voorkomen krijgen ze toch ook niets?
      Last edited by Ipie; 5 June 2018, 11:39.

      Comment

      • menos
        Advanced Stoner
        Member
        • Apr 2018
        • 73

        #4
        Bedankt voor de reacties, ook al zijn ze tegengesteld. Ik heb helaas geen degelijke ph meter, ik ben een beginneling en heb nog niet veel geinvesteerd.

        Het is wel zo dat voor mijn vakantie (en het moment dat ik voor de eerste keer plagron alga gaf, 5 weken na ontkieming), mijn plant deze symptomen nog niet had. Dat zou Ipie zijn theorie kunnen ondersteunen. Is het nuttig het voedsel er uit te "spoelen"? Of kan ik de plant nu het best gewoon met rust laten?

        Kan ik op een of andere manier uitsluitsel krijgen of de plant al dan niet te veel/ te weinig voedsel heeft gekregen?

        Mag ik ook vragen waarop jullie beiden jullie vermoedens baseren, kwestie van hier uit te leren?

        Bedankt!
        Last edited by menos; 5 June 2018, 15:36.

        Comment

        • Ipie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2016
          • 2241

          #5
          Zoals ik gezegd heb.....
          Laat het plantje z'n werk doen!
          Krijg je dan echt problemen dan zijn er voldoende mensen je willen ondersteunen!
          Beetje biologische tomatenvoeding in kleine hoeveelheden kan geen kwaad tijdens de bloei.
          Maar daar ben je nog lang niet aan toe zo te zien......
          Maar niet iets vol gaan stampen waar vele geen kennis van hebben.....................................


          Succes!! ​​​​​​​

          Comment

          • menos
            Advanced Stoner
            Member
            • Apr 2018
            • 73

            #6
            Alright, ik wacht verder af dan, thanks!

            Comment

            • menos
              Advanced Stoner
              Member
              • Apr 2018
              • 73

              #7
              De bladeren van m'n plant vergelen verder. Om overbewatering uit te sluiten heb ik ze nu 3 dagen geen water gegeven. De top 5 cm is zo goed als droog (houten tandenprikker 5cm diep 10 minuten lang in de grond gehouden). De plant is nu +/- 40cm hoog en zal vrijdag 8w geleden ontkiemd zijn. Ik verwacht niet veel groei meer,

              Zoals aangegeven in het starttopic gaat het dus om een AF (Fast Eddy van RQS) in een terra cotta pot van +/- 12L. Medium is potgrond, NPK 8-5-6, 2kg/m3 (zg. 3maand voeding). De plant is precies 6 weken geleden ontkiemd. Ik heb 2 weken dagen geleden voor het eerst 1/4 plagron groei gegeven, gisteren heb ik voor het eerst 1/4 plagron GS gegeven aangevuld met een kleine hoeveelheid "Naturen universele meststof" (de bloeivoeding lijkt geen stikstof te bevatten):
              Meststof - Vinasse 2,5-5
              2,5% organisch gebonden stikstof (N) afkomstig van de alcoholbereiding uit suikerbiet
              5% kaliumoxide (K20) oplosbaar in water


              Dit was vóór het advies van Ipie, daarna heb ik geen voeding meer toegevoegd. Ik geef trouwens enkel regenwater.

              Kan ik verder iets doen? Laat ik ze nog gewoon een paar weken uitzitten?
              Attached Files
              Last edited by menos; 11 June 2018, 19:11.

              Comment

              • Ipie
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2016
                • 2241

                #8
                Ja, mijn naam niet gebruiken bij allerlei voedingstoffen die ik nooit heb genoemd!
                Zeker niet bij oude foto's die ruim een maand geleden genomen zijn..........................

                Comment


                • menos
                  menos commented
                  Editing a comment
                  Ik heb de accenten op de 'vóór' toegevoegd, je hebt me inderdaad niet geadviseerd die vernoemde voeding te geven.

                  Het topic dateert van een week geleden en het probleem verergert, vandaar m'n vraag naar nieuwe inzichten...
                  Last edited by menos; 11 June 2018, 19:20.
              • menos
                Advanced Stoner
                Member
                • Apr 2018
                • 73

                #9
                Met wat lichte voeding is de vergeling precies wel gestopt, wachten op het afbloeien nu.
                Attached Files

                Comment

                Bezig...