Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladen onderaan, licht grijze punten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladen onderaan, licht grijze punten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Mijn plantje (Feminised Liberty Haze van Barney farm) is anderhalve maand oud en staat buiten. 's Nachts zet ik haar binnen om de temperatuur wat hoger te houden.
    Ze lijkt tekorten te vertonen, denk van stikstof.

    Ik heb geen Ph meter, maar geef kraantjeswater dat ik een dag laat staan en leng dit wat aan met zuurder bruiswater.
    Verder heb ik haar 3 dagen geleden overpot naar een pot met voorbemeste aarde, maar daarvoor zagen de bladeren ook al gelig. Op een pot van 8l geef ik tussen de 300-500ml om de dag. Eergisteren heb ik ze voor het eerst biologisch voeding gegeven met een NPK 3-2-5. (Weet dat deze verhouding niet ideaal is voor de groei, het is een tomatenmeststof. Veel beter kan ik het niet krijgen in het belgenland).

    Hopelijk kunnen jullie me een oplossing geven!!

    Bedankt!!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Zanger Rinus; 9 June 2018, 11:28.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Zanger Rinus; 9 June 2018, 11:23.

    Comment


      #3
      De grond niet te nat houden en geen voeding geven als ze net overgepot is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Zanger Rinus
        Zanger Rinus commented
        Editing a comment
        Je denkt dus dat het niet meteen een tekort is? zal dan minder water geven en al zeker geen voeding meer. Zou het geel in de bladeren dan nog wegtrekken of blijft het zo? Bedankt voor je hulp alvast!

      #4

      Comment


      • Zanger Rinus
        Zanger Rinus commented
        Editing a comment
        Heb wel eens gelezen dat ze temperatuurschommelingen niet zo goed aankunnen. Daarom doe ik het om ze toch al van die stress te besparen. Maar buiten laten staan is beter denk je?

      #5
      Als dag en nacht buiten staan teveel stress zou opleveren zou geen enkele kweek in de volle grond het overleven. Ik heb wel eens gehoord dat in de bergen van Afganistan het verschil tussen dag- en nachttemperatuur in de zomermaanden 20-25 graden is. Toch komt daar prima wiet vandaan.
      Mijn buitenplanten staan dit jaar al sinds half april dag en nacht buiten. De enige extra bescherming die ze nu nog van mij krijgen is tegen regen wanneer ze in hun laatste bloeimaand zitten.

      Comment


      • Zanger Rinus
        Zanger Rinus commented
        Editing a comment
        Ok, super !! Dankjewel! Hopelijk trekt die vieze kleur dan nog weg
    Bezig...
    X