Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine stippen op de bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine stippen op de bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers.

    ik heb op het moment 6 autoflowers in me tentje staan onder een led lamp van marshydro. hiervoor heb ik ook al een kweekje gedaan en dat verliep allemaal beter als verwacht.

    Maar nu loop ik ergens tegen aan. Ik had gelezen dat lichte grond goed was voor autoflowers dus dit heb ik ook voor gekozen deze keer. Hierdoor moest bij gaan voeden omdat deze grond geen voedings stoffen van zich zelf had. Mijn voeding die ik gebruik is van canna. Ph hou ik bij 5.8/6.

    2 van mijn autoflowers doen afgelopen paar dagen raar eigelijk sinds ze bloeien. snap er niks van want alle planten geef ik de zelfde voeding. op eentje na maar dat komt omdat deze bijna klaar is om geoogst te worden. Ik zou fotos mee sturen want ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ik loop al 2 dagen te zoeken en het lijkt op een calcium tekort. maar dit weet ik ook niet zeker want de wietplanten zien er ook een beetje misvormt uit. terwijl de rest dit niet heeft. De bladpunten staan ook omhoog en de plant voelt beetje droog aan. de andere 4 is ook niks mis mee. Ik hoop dat jullie enig idee hebben.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dit is zo'n mooie foto! Ik denk dat jij dat hier wel vindt: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser

    Comment


      #3
      dankje zo te zien lijkt het calcium tekort. dan denk ik dat het aan de ph ligt. in al me voedingen zit wel calcium maar calcium wordt pas opgenomen met een ph van 6.2 terwijl ik tot nu toe altijd 5.8 doe.
      Last edited by Pieterw; 10 June 2018, 22:19.

      Comment


        #4
        zou iemand weten hoelang dit herstel zou duren als dit het juiste is?

        Comment


          #5
          Dit is de eerste keer dat ik met lichte aarde kweek en dus alles zelf bij moet voeden. Mischien geef ik hem juist te veel? Want het blijft verergeren en het ziet er naar uit dat bladeren verbranden. Ik heb nog wat fotos bijgevoegt dat jullie er ook een wat duidelijker beeld van krijgen.

          Attached Files

          Comment


            #6
            Die staan zeer donker, ik denk dat je wat enthousiast geweest bent, hoeveel voeding geef je mee en hoevaak? Herstel duurt lang als de schade er al is op aarde..

            Comment


              #7
              ik geef altijd als ik water geef voeding. en dit is dan van canna.
              ik geef:
              canna flores
              cannazym
              rhizotonic
              pk13/14
              canna boost

              Comment


                #8
                In bericht #3 ben je er al uit zie ik.
                Ook de oorzaak weet je.
                En Stonerr ziet ook dat je veel teveel voeding geeft.
                Dus, dan zijn we er uit.

                Dit gaat niet meer weg btw
                Hoe lang moeten ze nog ?

                Probeer de volgende keer het voedingsschema te halveren en een pH van 6.3 aan te houden.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  ik denk dat ik de oorzaak weet maar weet het niet zeker. Nog 3/4 weken. Ook zijn de toppen op 2 planten heel klein. Dit komt dus door mijn ph? of juist door calcium tekort? (Als dat het is)

                  Comment

                  Bezig...
                  X