Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden geel vanaf de onderkant, stikstoftekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden geel vanaf de onderkant, stikstoftekort?

    Korting op 420shop
    2 van mijn planten beginnen steeds lichtere bladeren vanaf de onderkant te krijgen. Ik denk zelf aan een stikstoftekort, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Er is mij verteld dat overpotten zou kunnen helpen, maar ik kan dit online niet terug vinden dus weet niet of het wel zo is. De planten zitten nu nog in 6 liter potten en zijn ongeveer 30 cm hoog. Ik wil ze binnenkort gaan overpotten naar de uiteindelijke pot van 65 liter (niet-auto's) als ze ongeveer 50 cm zijn. Heeft het enig zin om dat al eerder te doen? En ja, de potten op de foto's zijn niet tot de rand gevuld, want er werd mij verteld dat het geen nut meer had om het veel later nog bij te vullen.
    Attached Files
    Last edited by Wiu; 11 June 2018, 14:43.

    #2
    Ik denk dat je al mag gaan verpotten, 6liter is niet zoveel. Hoe oud is je plantje en heb je een volledige foto ervan?

    Comment


      #3
      De tweede foto laat zien dat bij 1 plant de onderste bladeren helemaal geel zijn en slap zijn gaan hangen. De zaadjes van deze planten zijn 20 april ontkiemd.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Die zit er al bijna 2 maanden in, ik zou hem verpotten de bodem zal toch wel al volgeworteld zijn?

        Comment


          #5
          ik zou hem water geven en vind je planten er maar iel dunnetjes uit zien ik zou ze ook om potten.
          En hoeveel bladeren heb je al verwijderd van die plant? ze ziet er zo raar uit...
          P.s alle bladeren heeft nodig om te groeien en bloeien dus NOOIT verwijderen en de plant niet verzuipen en ook niet te droog zetten erg belangrijk
          God was never on your side..

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Ik heb er 0 bladeren zelf afgehaald, alleen een paar bladeren aan de onderkant zijn helemaal verdord en afgestorven, dit komt denk ik omdat ik ongeveer 3 weken geleden 1 keer te vroeg voeding heb gegeven

          #6
          OMG das bijna dood slag voeding geven aan zo kleine planten oho voeding geef je pas bij de TE korten. nu bidden dat je planten groot gaan worden en meer bladeren krijgen
          die bladeren die geel worden zullen er zelf van af vallen kan je niks meer aan doen. behalve GEEN voeding meer geven
          God was never on your side..

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Dat weet ik en 1 plant is ook overleden (stomme beginnersfouten zeg ik maar dan, dit was overigens op aanraden van de growshop...!) De planten zijn trouwens in die 3 weken wel al een stuk gegroeid hoor, van 10cm naar 30cm denk ik, niet veel maar dat verwacht ik ook niet door mijn fout. Mag ik vragen, hoeveel cm moeten ze ongeveer zijn voordat ik groeivoeding kan geven?

          #7
          Je geef pas voedig als ze te korten hebben niet eerder
          God was never on your side..

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Oh? Huh... Ik lees overal wat anders. Ik dacht juist dat je vanaf een bepaald moment elke waterbeurt voeding meegeeft (dit staat namelijk op de biobizz voedingsite zo aangegeven)

          #8
          Ik heb ze zojuist overgepot in de 65 liter kuipen. Heb eerst op de bodem en langs de onderkant van de zijkant allemaal gaten geboord, want die zaten er nog niet in. Heb ook vliegengaas onderop gelegd. Ik ging er vanuit dat ik genoeg aarde zou hebben, maar heb net niet tot aan de rand kunnen vullen. Ik neem aan dat dit echter een kleiner probleem is dan bij een kleinere pot, sinds 65 liter flink zat is lijkt me (heb dit formaat gekocht want het kostte 5 euro, terwijl een 40 liter pot 9 euro kostte in dezelfde winkel). Zal ik nog zand strooien op de aarde tot de rand gevuld? Of iets anders wat ik nog zou kunnen doen voor mijn plantjes?
          Attached Files

          Comment


            #9
            Bij mijn hetzelfde zitten in 11 liter poten sinds eennpaar dagen geef ze water als droig aanvoelt

            Comment


              #10
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #11
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #12
                  Wat voor aarde zit er in je pot lees e op en kijk voor voor lang er voeding in zit das antwoord o je vragen.en je pot is goed gevuld zo
                  God was never on your side..

                  Comment


                  • Wiu
                    Wiu commented
                    Editing a comment
                    Is dit als antwoord op mijn vraag of die van Redone?
                Bezig...
                X