Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant vergeeld, paars blad van binnenuit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant vergeeld, paars blad van binnenuit.

    Korting op 420shop
    Hello iedereen ,
    Ik zit hier met voeding problemen denk ik . Kan iemand mij helpen want ik zit nu echt vast. Ik heb all paar diengen geprobeerd maar niets heeft geholpen, dat woord erger en erger.
    Ik heb terra grow voeding gebuikt in de groei periode begonnen met 1ml/l en per week verhoogt tot 5ml/l maar die 5ml/l was te veel denk ik, want toen begonnen de bladeren al beetje geel te woorden .
    Maar ik heb de voeding niet verlaagt gewoon overgeschakeld naar terra bloei voeding nu krijgen ze 1ml/l maar da helpt niet echt . Nu zijn paar bladeren helemaal uitgedroogd en ik weet niet wat kan ik nog moet doen om terug goed te krijgen . Kan iemand mij helpen aub ?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    #2
    ik gebruik ook terra grow en terra bloom maar ik geef nooit meer dan 3ml/l water want 5ml/l is te veel
    ik schakel geleidelijk om en geef maar groei voeding vanaf de derde week 1ml/l de week erna 2ml/l en de derde week 3ml/l
    na 5 weken schakel ik over op 12/12 uren licht en qua voeding 2ml/l grow en 1ml/l bloom om de week erna 1ml/l grow en 2ml/l bloom en dan vanaf derde week en ECHTE bloei geef ik uitsluitend 3ml/l bloom tot 2 tal weken voor oogst
    de twee laatste weken zuiver water om te spoelen
    en in 5de en 6de week echte bloei 1 maal green sensation
    succes

    Comment


      #3
      Da gaat over autoflowers ik heb in de blooi fase 18/6 licht gegeven en nu in de blooi fase heb ik verandert naar 20/4
      en laatste keer heb ik 1ml/l bloei voeding gegeven
      volgende keer zal ik dan 2ml/l grow en 1ml/l bloei voeding geven
      Als niet verbetert moet ik de hoeveelheid grow voeding verhoogen ? Want bij een plant de onderste bladeren zijn heel uitgedroogd

      Comment


        #4
        Very nice.
        Vooral die foto met dat paars zie je niet veel.

        In welke grond staan ze precies, en heb je iets gedaan om de pH aan te passen ?
        Wat voor water gebruik je ?
        Ik vermoed een te lage pH in de grond.

        Het is zeker geen voedingstekort.
        Als het aan de voeding zou liggen zou het eerder een overschot / blokkade zijn.

        Dit is wel een serieus probleem, het ziet er niet zo best uit.

        btw. Ik zie ook dat er water uit de pot komt.
        Geef je altijd zoveel water, want als het onderuit komt, dan geef je teveel.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ze staan in plagron light mix en ik gebruik regen water met ph waarde van 6

          Dus dat is geen voeding problem ? Wat kan ik dan nog probeeren om terug goed te krijgen ? Minder water geven?

          Comment


            #6
            Ik herken dit beeld deels van mijn vroegere kweekjes met de alga lijn. Ik ben er nooit helemaal uitgekomen waarom het gebeurde. Ik heb een aantal theorieen, maar heb te weinig kennis over planten om te kunnen zeggen wat de juiste is... Ben sindsdien over op mineraal en heb veel minder problemen.

            - een gezonde watergift is van groot belang bij biovoeding; mogelijk om het bodemleven in optima forma te houden, maar wellicht ook omdat om de een of andere reden de EC rare waarden kan aannemen doordat er geen gelijke tred is tussen het opslurpen van water door de plant en het omzetten van biomeuk tot opneembare voedingselementen. Ik ben een notoire prutser op watergiftgebied. Ik laat de boel soms veel te droog worden en geef dan ineens veel water, of ik geef juist structureel teveel water. Dat is waarom ik denk dat het belangrijk is.
            - gebruik geen kaneelaftreksel of andere meuk die het bodemleven om zeep kan helpen.
            - te laat beginnen met groeivoeding. Bij mineraal is het belangrijk om niet te vroeg te beginnen, maar bij biovoeding kan te lang wachten juist tot tekorten leiden. Het bodemleven heeft immers tijd nodig voor de omzetting van de voeding. Tekorten in de groei leidt vaak tot zichtbare tekorten in de latere fases van het leven van de plant. Een ingreep met extra voeding levert ook een vertraagde reactie op, waardoor de boel tijdelijk zelfs kan blijven verergeren voordat het stabiliseert. (oplossing zou kunnen zijn om het tekort op te lossen door om en om biomeuk en minerale voeding te geven)

            ik weet dat er meer mensen zijn die niet uit de voeten kunnen met biovoeding, maar dat er ook mensen zijn die er perfecte kweekjes mee kunnen doen. Wish I knew exactly why...

            edit: jezus, zie nu pas dat je op terra kweekt i.p.v. alga, moet ook niet reageren als ik net gesmoord heb
            Last edited by Meglow; 19 June 2018, 16:26.

            Comment

            Bezig...
            X