Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

vreemde witte strepen / mineervlieg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vreemde witte strepen / mineervlieg?

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Mineervlieglarve.
    Beestje zit in het blad.

    Het is een made, die eet zich een weg door het blad heen, tot die dik genoeg is en er een vliegje uitkomt.
    Hij zit (logisch) aan de kant waar de gang het breedst is Met een speld kun je 'm eruit wippen als je wil.

    De schade valt mee, het kost wat bladgroen, maar de plant gaat er niet dood van zolang het geen plaag is.
    Sommige kwekers trekken het blaadje eraf, maar daarmee doe je eigenlijk meer schade dan zo'n larfje doet.
    Last edited by QnQ; 21 June 2018, 08:36.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ah thanks.. ja ik was al met een pincet bezig en het blad is nu duidelijk beschadigd ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nauwelijks wat van formaat zag daaronder het blad dus het minste dat er op leek heb ik er maar uitgepinceerd. Well, let's see!

      Was wel heeeel verleidelijk om die blaadjes eraf te plukken ja..

      Comment


        #4
        Eerlijk gezegd.. trek ik ze er toch liever af, moet ik ze dan nabehandelen met iets of zo?

        Comment


          #5
          Waarom ? Laat toch zitten, als jij pijn aan je voet hebt laaat je toch ook niet je hele been amputeren ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Ja je hebt gelijk... ik laat het maar zo, ziet er niet meer uit (in mijn enthousiasme om die larf te verwijderen knakte er ook nog een steel) maar we doen het er maar mee...
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              update: heb het blad (die ene alleen) toch zachtjes erafgehaald.. toen een watje met wat waterstofperoxide om te ontsmetten en daarna een beetje natuurzuivere kokosolie eropgedaan. De geknakte steel een beetje gespalkt met een wattenstaafje. Toch maar creatief

              Comment


                #8
                FOTO.
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  ow euh.. ik? Ja natuurlijk... hoort erbij he, nou hier zie je het dus.. het plakband (scotch tape leek me net iets gezonder dan het reguliere plakband) is goed te zien maar het gele wattenstaafje (de watten knipte ik eraf aan weerszijden) wat minder. Het door het larf aangetaste blad is bewezen verschwunden.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    Update: was toch een stom idee om dat blaadje eraf te plukken.... al doende leert men zullen we maar zeggen.

                    Is het heel erg? Kan ik er nog wat aan doen? (dat aangedane blad op die andere plant had ik laten zitten en ziet er natuurlijk veeel beter uit). Vraag me trouwens af of het niet gewoon door die geknakte steel kwam? Of is dit echt het resultaat van het blad eraf halen?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X