vreemde witte strepen / mineervlieg?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vishaka
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2017
    • 270

    #1

    vreemde witte strepen / mineervlieg?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!
    Ik heb 2 autoflowers op mijn balkon staan.
    Beide hebben 1 blad dat er wel zeer vreemd uitziet. De rest ziet er (nog) goed uit. Al googlend… kwam ik op de mineervlieg uit? Kan dat kloppen? Ik zie alleen helaas geen beestje ter grootte van een rijstkorrel onder het blad. Dus wat zou dit nog meer kunnen zijn dan de mineervlieg/larf? Geen flauw idee! Hopelijk heeft iemand dat hier wel.... foto's toegevoegd. ps; gezaaid op 19 mei.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Mineervlieglarve.
    Beestje zit in het blad.

    Het is een made, die eet zich een weg door het blad heen, tot die dik genoeg is en er een vliegje uitkomt.
    Hij zit (logisch) aan de kant waar de gang het breedst is Met een speld kun je 'm eruit wippen als je wil.

    De schade valt mee, het kost wat bladgroen, maar de plant gaat er niet dood van zolang het geen plaag is.
    Sommige kwekers trekken het blaadje eraf, maar daarmee doe je eigenlijk meer schade dan zo'n larfje doet.
    Last edited by QnQ; 21 June 2018, 07:36.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • vishaka
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2017
      • 270

      #3
      Ah thanks.. ja ik was al met een pincet bezig en het blad is nu duidelijk beschadigd ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nauwelijks wat van formaat zag daaronder het blad dus het minste dat er op leek heb ik er maar uitgepinceerd. Well, let's see!

      Was wel heeeel verleidelijk om die blaadjes eraf te plukken ja..

      Comment

      • vishaka
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Jul 2017
        • 270

        #4
        Eerlijk gezegd.. trek ik ze er toch liever af, moet ik ze dan nabehandelen met iets of zo?

        Comment

        • Flip Hasjkip
          Wicked Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 3595

          #5
          Waarom ? Laat toch zitten, als jij pijn aan je voet hebt laaat je toch ook niet je hele been amputeren ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment

          • vishaka
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Jul 2017
            • 270

            #6
            Ja je hebt gelijk... ik laat het maar zo, ziet er niet meer uit (in mijn enthousiasme om die larf te verwijderen knakte er ook nog een steel) maar we doen het er maar mee...
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • vishaka
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Jul 2017
              • 270

              #7
              update: heb het blad (die ene alleen) toch zachtjes erafgehaald.. toen een watje met wat waterstofperoxide om te ontsmetten en daarna een beetje natuurzuivere kokosolie eropgedaan. De geknakte steel een beetje gespalkt met een wattenstaafje. Toch maar creatief

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                FOTO.
                God was never on your side..

                Comment

                • vishaka
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2017
                  • 270

                  #9
                  ow euh.. ik? Ja natuurlijk... hoort erbij he, nou hier zie je het dus.. het plakband (scotch tape leek me net iets gezonder dan het reguliere plakband) is goed te zien maar het gele wattenstaafje (de watten knipte ik eraf aan weerszijden) wat minder. Het door het larf aangetaste blad is bewezen verschwunden.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • vishaka
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2017
                    • 270

                    #10
                    Update: was toch een stom idee om dat blaadje eraf te plukken.... al doende leert men zullen we maar zeggen.

                    Is het heel erg? Kan ik er nog wat aan doen? (dat aangedane blad op die andere plant had ik laten zitten en ziet er natuurlijk veeel beter uit). Vraag me trouwens af of het niet gewoon door die geknakte steel kwam? Of is dit echt het resultaat van het blad eraf halen?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...