Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hulp nodig identificeren probleem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig identificeren probleem!

    Korting op 420shop
    Hi all, 5 weken in en een probleem doet zich voor. Ik heb 9 gefeminiseerde dames. 3 x sour diesel, 3 x ak47 en 3 keer bubblegum. Allen in dezelfde grond. De eerste 6 doen het goed maar nu krijgen de 3 bubbles te maken met hetzelfde probleem. Het begint bij het onderste blad. En gaat langzaam/snel genoeg naar t volgende blad. Je kunt 3 stadia goed zien in de 3 laatste foto's.
    Ze staan in home made mix van 60L goede kwaliteit potgrond gemixt met 30L oude aarde, 10 L perliet, 3 handjes bio korrels, 2 liter koemest, kopje dolomiet, kopje beendermeel, half kopje epsom zout, kwart kopje zwavel en dit heeft twee maanden in zeil liggen bakken op het beton. PH waarde 6.5

    Ik gebruik kraanwater dat op zijn minst 48 uur heeft gestaan vanwege het chloor. Ik geef een groeibooster. van Reiziger. 0-1-0-0 (0.1% nitrogen) in halve dosis. Dit verlaagt het water ph met 0.4 verder afgezuurd naar 6 met azijn (2ml/L). Verder geen voeding of zeewier want ze staan in redelijk rijke grond.
    Ik was van plan 50 ml per dag te doen maar het lijkt wel alsof ze dan halverwege de dag al droog staan. Dus geef zo'n 100 ml om de dag.
    Aankomend weekend was ik van plan ze in hun laatste pot te zetten. Die grond ligt nog op de oprit.

    In de kweekruimte LV 50/60%
    Temp 24/29
    licht 350W CFL

    Ik denk dat ik last heb van varenrouwmug. Kan iemand dat bevestigen?



    Ga ik volgende week hetzelfde mee maken met de rest?



    Wat denken jullie? Ik weet het gewoon niet. En hoe lossen we dit op!?
    cheers, OzzieJoey
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by OzzieJoey; 25 June 2018, 08:50.

    #2
    Je bent ze afgelopen dagen voor het eerst overdag buiten gaan zetten als ik het me goed herinner uit je topic.
    1e keer kweken: Binnen voorgroeien / Buiten afbloeien (in Far North Queensland)
    Het kan zijn dat er bladeren aan het verbranden zijn hierdoor.. Dat hoort er wel een beetje bij. (als je ze pas volgroeid buiten had gezet, hadden de planten dit niet meer kunnen verwerken waarschijnlijk)
    Heb je ze per ongeluk direct in de volle zon gezet? De Australische zon is sterk Het is goed dat je ze er nu al aan laat wennen op een rustig tempo. Deze bladeren trekken niet meer bij.


    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • OzzieJoey
      OzzieJoey commented
      Editing a comment
      Dat klopt ja. Vorige week 3 dagen. Maar sinds zaterdag regent het dus staan ze weer even binnen. Ze hebben misschien wat schaduw gemist dus het kan zijn dat de bubbles wat gevoeliger zijn voor verandering? Ik ga ze maar vanaf vrijdag helemaal buiten zetten. Naar 11-13 dus. Ze komen de eerste week onder een schaduw zeil te staan naast het huis. Daar krijgen ze 5/6 uur gefilterd zonlicht door een groen geperforeerd doek.
      Sinds gister zijn er nog een aantal bladeren aangetast. Ik geef alleen nog ff water.

    #3
    Na verpotten gaat het een stuk beter met de dames. Ze groeien weer als kool!

    Comment

    Bezig...
    X