Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rattenplan's vervolgverhaal deel 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rattenplan's vervolgverhaal deel 3

    Korting op 420shop
    Na een paar topics geopend te hebben en geen duidelijk antwoord te hebben gekregen wil ik weten wat mijn probleem is bij mijn planten de bladeren worden steeds erger en verkleuren naar een rare kleur en sterven af.
    Attached Files

    #2
    En dan open je een nieuw topic met hetzelfde probleem zonder info te geven over de planten, de voeding, het water, het licht etc etc...?
    Die info moet je dan ook weer erbij zetten natuurlijk, je verwacht van ons ook dat we weer antwoorden gaan geven. (waarschijnlijk dezelfde als in die andere topics)

    Maak meteen even een opsomming van alle voorgaande problemen, welke oplossingen aangedragen zijn en wat je er precies aan gedaan hebt.

    Gewoon weer een nieuw topic zonder info openen als je geen antwoord krijgt waar je iets mee kunt werkt natuurlijk niet.
    Zo makkelijk kom je er niet vanaf.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      De bladeren begonnen te vergelen en toen werd er gezegd verbranding door voeding toen ben ik even gestopt voeding te geven en nu kleuren de bladeren naar een rare kleur en ze lijken af te sterven.

      Comment


        #4
        Ik dacht fosfor tekort dus ik had weer beetje voeding gemengt met water minder dan ik eerst deed dit heb ik 3 uur geleden gedaan dus weet niet of het werkt

        Comment


          #5
          Welke ''eigen'' middeltjes heb je er allemaal opgespoten?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rattenplan View Post
          ... wat ik probeer te bestrijden met eigen gemaakte biologische middeltjes. Laatst in een plant een rups....
          Te lezen in Rattenplan's topic

          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yep, met alle info overal verspreid wordt het niet makkelijker om op te lossen.

          #6
          En ze staan op batmix lees ik in je verslag, en je geeft voeding, ene keer wel, dan weer niet, je hebt ze te droog laten staan en veel te nat.
          Da's allemaal info wat wel handig is om te weten.
          Ze staan bij de vijver, krijgen ze ook water uit de vijver ? Weet je de pH van het water dat je gebruikt ? Pas je de pH aan ?
          Het gaat ook voornamelijk om bladeren helemaal onderin de plant, de rest van de plant ziet er prima uit.
          Wat is de NPK van batmix ? Dan weet je of het een fosfortekort kan zijn.
          Na een maandje is die voorraad niet op bij batmix denk ik ?
          Ik kweek niet op batmix, da's me te moeilijk.

          Dat blad wat er slecht uitziet, dat wordt niet meer beter. Feitelijk wordt dit alleen maar slechter, dat hou je niet meer tegen.
          Gewoon laten gaan, zeker niet afknippen. Als die straks helemaal geel/bruin is valt die er vanzelf af.
          Je moet nu kijken naar de bladeren erboven, die nog helemaal gezond zijn.
          Als die ook gebreken gaan vertonen geeft aan dat het probleem nog niet opgelost is.

          Je stopt met voeding, omdat ze verbranden als je een paar keer voeding gegeven hebt.
          Dan moet je dus minder geven, niet strak dat schema aanhouden.
          Halveer de dosis en geef dan een paar dagen voeding mee.
          De verbranding zou dan moeten uitblijven en de kleur van de plant kan iets donkerder worden. (bij groeivoeding)
          Let goed op of ze niet te droog of te nat staan.
          Beiden kunnen ook zorgen voor een fosfor/kalium tekort, terwijl de stoffen wel gewoon in de grond zitten.
          Je gaat geen verandering zien in een paar uur.
          Of iets werkt weet je pas na 3-4-5 dagen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Jemig, Als ik Rattenplans was zou ik blij zijn met een Mod als jij die vier pagina's topic door gaat spitten. Om hier een gedegen reactie te kunnen geven op dit vraagstuk.

          #7
          Eigen middeltje was gewoon wat uien koken het zeven laten afkoelen en in een spuitfles doen. Dit is al 1 maand geleden. De 30L potten zijn niet met batmix gevuld die staan in universele potgrond de planten in de batmix hebben eigenlijk niet echt verschijnselen wel paar bruine vlekken op sommige bladeren maar niet dat ze helemaal afsterven. De planten in de universele potten hebben bruine vlekken ook op een paar nieuwe bladeren maar het meeste is bij die oudere fan bladeren. Ze krijgen geen vijverwater gewoon uit de kraan koud water.

          Comment

          Bezig...
          X