Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste blaadjes worden geel - begin bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste blaadjes worden geel - begin bloei

    Korting op 420shop
    Hey allen, heb hier een haze autoflower op terras staan in 20l pot die het tot voor de bloei zeer goed deed. Nu beginnen de oudste blaadjes onderaan lichtgroen - geel te worden en te verdorren. Heb best al wat threads gelezen over wat wel en niet doen en dat het mogelijks zou zijn door een stikstoftekort, maar dat stikstof bijgeven in bloei fluffy buds geeft. Is het normaal dat zo vroeg in de bloei vergeling van oudste blaadjes voorkomt? Wat kan ik best doen? Geef geen bloeivoeding meer, heb bij aanplant voldoende voeding opgemengd om 10-12 weken rond te komen en een 2 weken geleden nog wat stikstof bijgegeven . Alvast bedankt! 1E7F8FE1-4147-476D-AAC8-6BBAE4CC0DD1.jpeg CEF82F41-CCA7-4A60-BEFC-C1135D39E59B.jpeg 720C5B8B-6DBE-4DA7-B35A-0BA96DF8220F.jpeg
    Attached Files

    #2
    Je geeft geen bloeivoeding meer?
    Wel gedaan dus, nu even gestopt?
    Waarom bloeivoeding gegeven vraag ik me af?
    Nu niet meer op het punt dat ze in de bloei kunnen gaan schieten?
    Welke bloeivoeding ?

    Blijft onkruid hoor en heeft echt niet veel nodig als je het goed doet.
    De meeste mensen gaan kapot met die plantjes omdat ze de verkoper geloven!!

    20 liter potten met een kleine 10 liter grond?
    Wel eens gedacht om de potten tot de rand te vullen?

    Hmm, maar buiten dat is er nog wat anders, laat ik over aan anderen.........

    ​​​​​​​Succes!
    Last edited by Ipie; 3 July 2018, 20:31.

    Comment


      #3
      Nee, geen bloeivoeding gegeven. Heb bij het maken van het medium voldoende voeding (organic easy boost van RQS) opgemengd met grond om zowel groei als bloei te overbruggen en heb nog beetje stikstof toegevoegd tijdens groei. Pot was vrijwel volledig gevuld met medium op boordje na, maar is na verloop van tijd en water geven best wat gezakt, zal wel nog een 15l gevuld zijn.

      Comment


        #4
        Dit is normaal. De onderste, oudste, eerst aangemaakte blaadjes sterven af.
        Verder Ipie's advies volgende keer opvolgen en potten tot de rand toe vullen met aarde.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • LucyInTheSky
          LucyInTheSky commented
          Editing a comment
          Bedankt! Dacht dat het nog wat te vroeg was daarvoor. Moet nog 4-6 weken afbloeien. Maar is een geruststelling.

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Zolang niet de hele plant begint geel te zien, of verlept of bruin, of op een andere manier echt ongezond oogt kun je inderdaad gerust zijn en lekker genieten van je kweekavontuur.
      Bezig...
      X