Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

aangevreten blad en krullend blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aangevreten blad en krullend blad

    Korting op 420shop
    beste forum leden,

    ik wat vraagjes over mijn buitenwiet uit wiet uit de coffeeshop.
    volgens mij niet heel ernstig van wat ik kwa info had gevonden maar wou het toch even checken bij wat meer ervaren kwekers.

    op foto 1 zijn de blaadjes wat gaan krullen, ik had gekeken op beestjes die waren er niet en wat ik vond was teveel voeding/water,
    en bij foto 2 is het bovenste blaadjes wat aangevreten maar kon ook geen beestjes vinden en ik heb een duivennet op mijn balkon (ik las ook bij sommige topics vogels maar dat is uitgesloten)


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    het lijkt wel alsof je plant op foto 1 een slokje water wilt?
    Heb je zaadjes in je wiet gevonden en die geplant? leuk hoor! Zitten er zeker gaten onderaan je pot van foto 2? Ik zie niets mis aan je plant op foto 2... zo'n klein beetje vraat aan je blaadjes kan ook geen kwaad :p

    Comment


    • doradeexplora
      doradeexplora commented
      Editing a comment
      Ze komen idd uit de wiet haha, ik had er aardig wat gevonden die heb ik ontkiemt en deze drie zijn erover van de 7

    #3
    De bovenlaag ziet er droog genoeg uit, maar dat bolle blad op foto 1 wijst erop dat het tussen de wortels toch nog flink nat is.

    Als je water geeft, doe je dat bij de plant ?
    Dan zou je dat eens kunnen veranderen, en voortaan juist langs de hele rand van de kuip water geven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • doradeexplora
      doradeexplora commented
      Editing a comment
      Ja ik geef idd water vanaf de boven kant met een fles en dan me hand eronder zodat het een beetje verspreid. Maar meestal komt het meeste toch in het midden bij de stam uit zeg maar, dat ga ik de volgende keer wel even doen Ja. Bedankt voor de tip

    #4
    Foto 1 lijkt me te nat of iets met voeding in de stikstof blokkade hoek. Zitten er gaten in de pot? Steek er een lange prikker in, weeg de pot, graaf met je vinger, meet het met een watermeter. Ik bedoel check het even hoe die wortels het hebben. Anders kan Het dood gaan. Tweede foto zie ik een wietplant zonder duidelijk probleem. Good luck and keep us posted.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #5
      bedankt voor jullie tips!!! ik heb de pot van foto 1 geprobeerd uit te graven voorzichtig om te kijken of het te nat was, maar werd er niet veel wijzer van.Dus heb ik ondanks dat ik weet dat het niet al te best is de plant verpot in dezelfde pot zeg maar en onderin wat nieuwe aarde gedaan en eromheen voor de zekerheid. Zij stond niet heel erg nat maar wou de kluit zoveel mogelijk met rust laten.

      Comment

      Bezig...
      X