Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant vergeelt langzaam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant vergeelt langzaam

    Korting op 420shop
    Goeienavond beste medekwekers.

    V/d week weer even wezen kijken bij een van mijn kweekplekjes in de wilde natuur. Wat me opvalt is dat er een plant vrij veel verkleurde bladeren heeft.
    Het gaat om een AMS plantje.

    Ik heb ff gekeken bij de bladproblemen oplosser op dit forum. Maar eerlijk gezegd word ik er niet veel wijzer uit. Niks lijkt echt op wat ik he, of het is een combo van meerdere dingen.

    Het begint aan de randen van de bladeren, deze worden eerst licht geel. Daarna bleek, bijna wit en sterven dan af. Daarnaast zie ik op sommige bladeren ook bruine vlekken.


    Opvallend is dat andere bladeren er gewoon gezond uitzien. Maar het lijkt zich langzaam door de hele plant te verspreiden..
    Ik kom helaas ervaring tekort om te kunnen zeggen waar dit nu aan ligt. Dus mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag!
    Zou het zo kunnen zijn dat ik gewoon moet bijvoeren?

    Hier wat foto's:
    ams 1900x1200.png ams 3900x1200.png IMG_20180705_155342900x1200.png
    IMG_20180705_155415900x1200.png ams 5900x1200.png
    ams 6900x1200.png


    Mvg, peace! Nederhigh!
    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 6 July 2018, 19:46.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Ik denk een gebrek aan van alles. De vraag is waarom. Ik weet het eigenlijk niet, maar kan wel proberen mee te denken...
    De plant heeft zich in eerste instantie mooi ontwikkeld, dus waarom stokt dat ineens? In je verslag lees ik dat deze in veenachtig, nat en kleirijke grond staat... Nu is het zo dat het inmiddels retedroog is, dus vraag me of deze verandering in omstandigheden er iets mee te maken heeft. (??) Doet me een beetje denken aan moestuintjes waar de hele tijd gesproeid wordt. Je krijgt dan luie plantjes die nauwelijks wortelen. Geef je minder water dan zijn dat de eerste tuintjes waar alles verpietert....

    goed, hoop dat iets van wat ik bazel je helpt...

    Comment


      #3
      Zorgen maken lijkt me niet nodig, aangezien de bladeren onderop geel worden en niet boven in.

      Dat had ik met mijn AMS planten ook, van voeding werden ze niet groener, maar dat zou je nog kunnen proberen als de grond niet al te nat is.

      Succes nog !

      Comment


        #4
        @Meglow
        IK zat hier inderdaad ook al over na te denken. Maar ook na 2 weken volle droogte is de grond daar gewoon nog steeds goed vochtig.. De toplaag is inderdaad wel kurkdroog en dus ook alle aangevoerde grond... Zelf dacht ik dat dit een goeie combinatie was, Droge voetjes met een goed natte ondergrond. Ik strooi binnekort weer even wat mestkorrels en gebruikte koffie bij. Hopelijk helpt dit wat.

        Edit: 10 min later. Nog ff gebrainstormt.. Kijk goeie ingeving. ik bedenk me nu dus dat ongeveer alle grond die ik heb aangevoerd kurkdroog is. En als ik me niet vergis kan een plant geen voedsel halen uit te droge grond. Ze heeft dus de afgelopen 2 weken in de droogte alleen voeding kunnen halen uit de veengrond. waar amper voeding in zit. Dat zou de boel verklaren natuurlijk!
        Het leek me al vreemd dat mijn aangevoerde grond nu al zo'n voedseltekort heeft. Maar de droogte... natuurlijk! Leermomentje
        Last edited by QnQ; 6 July 2018, 21:25.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          @Conficker
          Het is maybe wat lastig te zien op de foto, maar ook de bladeren in het midden van de plant beginnen al behoorlijk geel te worden.
          Last edited by QnQ; 6 July 2018, 21:25.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Ik zou zeggen voedingsgebrek. Volg je gevoel.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #7
              Titel aangepast, "moet ik me zorgen maken" heeft niemand iets aan, zegt niets over het probleem.

              Als de grond NU NOG STEEDS vochtig is, na 3 weken woestijnweer, dan weet ik het probleem wel.

              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Titel aangepast, "moet ik me zorgen maken" heeft niemand iets aan, zegt niets over het probleem.

                Als de grond NU NOG STEEDS vochtig is, na 3 weken woestijnweer, dan weet ik het probleem wel.

                Succes.
                Voordat de grond daar opdroogt moet er eerst een rivier opdrogen.. vandaar dus
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #9
                  Yeah, zoiets was wel duidelijk
                  Maar dan staan ze dus te nat eigenlijk.
                  Je moet je dan misschien ook afvragen wat er gaat gebeuren als er straks na het mooie weer een flinke onweersbui komt.
                  Dan moet je misschien geulen gaan graven
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Het heeft hier 3 weekjes terug de hele week flink geregend. Het word er inderdaad flink nattig van. Maar er is al een geul langs de plant gegraven en de grond waar ze in staat is verhoogt en draineert goed.
                    Kan het kwaad als de ondergrond te nat is? (50 cm diep). Andere planten in dezelfde omgeving hebben dit probleem namelijk niet.
                    IK heb ook wel eens plantages gezien waarin een gedeelte van de wortelen in een bak met water groeit.

                  #10
                  Ff tussendoor: Hoe doe je dat met je andere guerilla plantjes dan?? Heb je die wel water gegeven de afgelopen weken?

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                    Ff tussendoor: Hoe doe je dat met je andere guerilla plantjes dan?? Heb je die wel water gegeven de afgelopen weken?
                    Nee ook niet, vandaar dat ik het een beetje bijzonder blijf vinden.
                    Bij de A.M.S Heb ik de heuvel waar de plant in staat hoger, en de geul er omheen dieper dan bij de andere planten.
                    Vermoedelijk heb ik het "water afvoeringssysteem" bij de AMS dus iets te enthousiast aangepakt .

                    Water zit daar altijd wel in de grond. Maar of het ook in de goeie grond zit is dus de vraag. Ik ga voor een eventuele volgende keer proberen hier een beter systeem op te vinden. misschien iets vastere grond ofzo.

                    Aan de andere kant kan ik geen echte conclusies trekken. De enige plant die daar echt in de buurt staat is de Exodus cheese afje. Deze staat inmiddels goed in de bloei en heeft al bijna geen bloeiharen meer. (wel kleine topjes ).

                    Hier een kleine snkeak preview totdat ik tijd/zin heb om mijn kweekverslag bij te werken
                    IMG_20180705_154412900x1200.jpg IMG_20180705_154621900x1200.jpg IMG_20180705_154632900x1200.jpg IMG_20180705_154649900x1200.jpg

                    Maargoed, dit is een afje , dus een kleinere plant, Die dan misschien wel minder diep worteld ofzo.. De Andere 4 planten staan wel in een soortgelijk gebied. De grond is daar zelfs nog natter.
                    Mocht iemand trouwens een gokje druven doen over hoe lang deze nog moet bloeien dan hoor ik het graag!
                    Zelf denk ik nog zo'n 3 weken.
                    Last edited by Nederhigh; 7 July 2018, 20:17.
                    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                    Comment

                    Bezig...
                    X