Bladproblemen. Wat doen? Over 1 week omhakken of nog even laten staan? graag advies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • funkyjunkie
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2008
    • 31

    #1

    Bladproblemen. Wat doen? Over 1 week omhakken of nog even laten staan? graag advies

    Korting op 420shop
    Beste Medekwekers,

    Ik ben een hobby kweker die al een aantal jaartjes kweekt. Ieder jaar is het weer leuk, maar de wiet die ik oogst is nooit echt top.

    Dit jaar heb ik 5 fem auto ak's staan van hy-seeds. ik heb ze 9 mei geplant in 12L potten met batmix (9 weken ongveer dus). ze staan op het balkon en hebben de hele ochtend/middag tot een uur of 2/3 zon. als ik thuis kom van het werk plaats ik ze aan de andere kant van de flat voor het raam om nog een aantal uurtjes van de avondzon te genieten.

    Alles ging redelijk goed de eerste paar weken bloei tot een aantal grote bladeren wat schade kregen met gevolg wat bruine vlekken. Sommig blad stierf langzaam af en het leek alsof er flink aan geknaagd werd. Ook werden de meeste aangetaste bladeren geel. 2 weken terug zag ik een sprinkhaan zitten. ik wilde een keukenpapiertje pakken om m van de plant af te vegen, maar kon hem nergens meer vinden. langzaam werden meer bladeren aangetast (ik denk door de sprinkhaan). Vandaag heb ik hem dan eindelijk gevangen en van het balkon afgedonderd.

    Ook last gehad van witte eitjes onder blaadjes. Deze heb ik met een sponsje en water verwijderd. Dit doe ik iedere week.

    Ik heb af en toe nog een beetje bijgevoed omdat ik dacht dat de plant voedingstekort had. Dit deed ik met Hesi bloeimiddel. Nu lijkt het erop alsof sommige planten redelijk tot hun eind zijn gekomen, maar ik wil niet weer de fout maken om te vroeg te oogsten.

    Ook ga ik over een week een roadtripje maken (2 weekjes lang). Ik heb iemand die water kan geven maar die weet niks van wietplanten. Ik ga die persoon niet laten oogsten, of als er problemen zijn kan die het niet oplossen. Kan ik beter over 1 week oogsten of ze nog minimaal 3 weken laten staan? wat zouden jullie doen.

    Mvg, FJ


    Fotos komen eraan zodra ik het uitgevogeld heb haha!
  • funkyjunkie
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2008
    • 31

    #2
    Plant 1:
    kleinste plantje maar wel de dikste en meest compacte buds. bijna nihil bladproblemen. Denk dat deze over 1 week wel geoogst kan worden. Wat denken jullie?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • funkyjunkie
      Senior Stoner
      Member
      • Jun 2008
      • 31

      #3
      plant 2:
      geen compacte buds maar wel bijna alle haartjes bruin. Wat denken jullie? over 1 week omhakken of kan hij nog 3 weken staan en dat ik hem nu nog een week bijvoed?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • funkyjunkie
        Senior Stoner
        Member
        • Jun 2008
        • 31

        #4
        Plant 3:

        kan denk ik nog 3 weken staan. bijvoeden? hoofdtop zijn alle haartjes bruin. Ook niet zo compacte toppen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • funkyjunkie
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2008
          • 31

          #5
          Plant 4:
          zelfde ongeveer als plant 3 veel rotte randen en vlekjes op blad. Kan dit de toppen aantasten? rotte bladeren eraf trekken?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • funkyjunkie
            Senior Stoner
            Member
            • Jun 2008
            • 31

            #6
            plant 5:

            compacte buds. is ook bijna klaar naar mijn idee, maar ook veel bruine plekken in blad. Wat denken jullie oosten over een week of nog 3 weken laten staan?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • funkyjunkie
              Senior Stoner
              Member
              • Jun 2008
              • 31

              #7
              Zo begint het bij de bladeren. Vervolgens worden ze geel en sterven ze steeds verder af.


              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              • funkyjunkie
                Senior Stoner
                Member
                • Jun 2008
                • 31

                #8
                Zo gaan ze er ongeveer uitzien.

                Ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is zo en dat iemand me kan adviseren. ik maak me zorgen om de kleur van het blad en de rotte plekken.
                En zit in dubio of ik ze over een week omhak of nog 3 weken laat staan ivm roadtrip. als iemand nog meer info nodig heeft, of als ik fotos moet maken met microscoopje dan ga ik nog even mn best doen.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Zou je niet willen dubbelposten ?
                  Je had ook gewoon alles in 1 bericht kunnen doen, dit is best een beetje annoying, om het op z'n English te zeggen

                  Of je kan oogsten ligt eraan hoe de trichomen er uitzien, maar als ze pas 9 weken staan, dan bloeien ze waarschijnlijk een week of 5.
                  Dat is te vroeg om te oogsten. De enige reden om zo vroeg te oogsten is toprot.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Ipie
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2016
                    • 2241

                    #10
                    Afjes in de batmix geeft veel problemen, vinden ze onder de grond niet prettig.
                    Al vind ik ze er nog redelijk uitzien in die grond....
                    Je verbrand de wortels, gewone grond halen bij de supermarkt!
                    Lekker laten staan zo, is en blijft een leerproces en kijken wat eraf komt toch?

                    Succes............
                    Last edited by Ipie; 8 July 2018, 17:50.

                    Comment

                    Bezig...