Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele/bruine bladeren met gaten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele/bruine bladeren met gaten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik groei voor het eerst wiet en heb problemen met mijn planten
    Sommige bladeren krijgen gele stippen met gaatjes er in, en een paar bladeren aan de bovenkant van mijn plant worden bij de punt geel/bruin.
    Ik heb ze in begin april geplant, ze stonden eerst binnen tot het warm genoeg werd en ik ze daarna in een kas op mijn balkon gezet.
    De grond die ik gebruikt heb is van tuinland (ik weet niet precies welke soort) en ik heb er kippenmest en kalk aan toegevoegd.
    Ik geef ze sinds kort minder water in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Ook geef ik ze 2x per week voeding (NPK 1,2-0,1-3,6)
    Het water dat ik gebruik is regenwater.
    De temperatuur is ongeveer 20-30 graden overdag en 15-20 graden 's nachts.
    De kas is niet helemaal dicht zodat de luchtvochtigheid en temperatuur niet te hoog worden.
    Weet iemand waardoor het zou kunnen komen?

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Die gaatjes lijken op wantschade.
        Die tweede foto weet ik zo niet.
        Je geeft duidelijk informatie. Misschien wil je ook nog een foto van de hele plant uploaden?
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment

            bij gebrek aan hoogte heb je je kasje op je potten gezetten, innovatief... hoop niet dat het hard gaat waaien bij je...

          #6
          Haha, gelukkig heb ik de kas aan de balkonleuning vastgemaakt.

          Comment


          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            verstandig!
            Voor mijn tomatenkas heb ik van vier planken en vier korte balkjes een basis gemaakt, waar ik vervolgens de kas op heb vastgezet met een stuk of 12 tierips. Scheelt me ca. 25cm in hoogte, plus het kasje staat als een huis nu.

          #7
          Dank voor de overzichtsfoto. Ik kan je niet verder helpen met foto 2. Ik zou je aanraden het gewoon aan te kijken. En als het verergerd opnieuw aan de bel te trekken.
          Misschien heeft iemand anders wat zinnigers te zeggen.
          De wants schade op foto 1 is geen probleem mocht je een wants tegenkomen kun je hem verwijderen, maar ze vliegen vanzelf verder. En komen soms ook weer terug. Vorig jaar had ik een gezin wantsen in een plant.
          Ze scheiden wel een goedje uit dat kan stinken en vies smaakt.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment

          Bezig...
          X