Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kalium tekort of overschot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kalium tekort of overschot?

    Korting op 420shop
    Hallo allen,

    hierbij even wat hulpt gevraagd, mijn wietplant (frisian dew) vertoont nu sinds een paar dagen wat rare trekjes, en twee weken geleden begonnen de onderste blaadjes al langzaam af te sterven. Het bovenste blad wordt vanaf de randen geel, en het uiterste puntje van ieder blad lijkt net een beetje verbrand. Verder vertonen sommige bladeren een soort roestvlekken. Ik vermoed ofwel een kalium overschot ofwel een kalium tekort. Heb een aantal dagen geleden de ph van het medium gemeten met zon grondtestje en die zegt tussen 5 en 6 (zit wel goed dus). Heb bij de voorbereiding van het medium toch wel aardig wat as door de grond gemengd, dus zou zeggen dat het niet ligt aan een tekort, maar meer aan een opname probleem (of dus een overschot).

    Mijn vragen:

    is het een kalium tekort of overschot?

    zo ja, wat te doen?

    alvast bedankt,

    Kweking Eend
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    ik zou zeggen... gewoon afwachten, ziet er niet echt ernstig uit, Ik raad je wel aan om groeivoeding te geven. merk speelt geen rol.. succes

    Comment


    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Bedankt! De bovenste bladeren beginnen inmiddels ook te klauwen... net wat voeding gegeven.

      Kweking eend

    #3
    Klauwen kan een teken zijn uit de stiktofopname/blokkade hoek.
    En te nat kan ook klauw veroorzaken. Als je wilt mag je daarvan ook weer wat foto's uploaden.
    Overigens ziet je plant er zoals philly al zegt gewoon vrij gezond uit, die problemen zijn minimaal.
    Aan de hand van je foto's zou ik zelf niks doen en het aankijken. Uiteraard even kijken of ze niet te nat of te droog staan.
    Geef je momenteel wel of geen voeding?
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Kweking Eend
      Kweking Eend commented
      Editing a comment
      Het klauwen is sinds vanochtend wel minder geworden, zal er morgen nog even een foto van maken. Het gele wordt daarentegen erger. Te nat lijkt me onmogelijk: sinds de droogte is het vanochtend voor het eerst dat ik water heb gegeven. (Eerste keer in ca. 2 weken dus.) als voeding geef ik nu af en toe een beetje brandnetelgier (opgelost in water) en vanochtend voor het eerst npk 12-10-18 opgelost in water. Zal de komende week(en) even geen brandnetelgier geven; deze is zelfgemaakt dus zou misschien nog alcohol in kunnen zitten. Het medium waar ze op staat is wel vrij zwaar bemest, ze zou het er ipp vrij lang op moeten kunnen doen.

      Zou het blad ook geel kunnen worden aan de raden door stikstof overschot/opname probleem?

      Ik maak morgen wel weer wat foto’s. Dank!

      Kweking Eend

    #4
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Klauwen zijn afgevallen.

    #5
    Bij een Kaliumtekort kun je misschien beter een smeerwortelgier gebruiken, ipv brandnetelgier.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X