Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Enkele vraagjes... water / voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #2
    Je stelt een aantal vragen waar verschillende mensen verschillende antwoorden op zullen geven. Dit zijn mijn 2 centen...
    1) Ik herken dit en dit is mijn theorie: Het zou kunnen komen doordat er onderin geen luchtcirculatie is. De bladeren worden omringd door een dun laagje vochtige lucht, dat voorkomt dat er verdamping plaats kan vinden. Het resultaat is dat het blad onderin er uit ziet alsof je teveel water geeft. (hoor het graag van anderen als dit een verkeerde theorie is)
    2) geen idee, zie het niet op je foto.
    3) als het er eentje is zou ik me niet druk maken
    4) voeden totdat je gaat oogsten. Veel mensen stoppen een week van te voren, omdat ze denken dat de wiet dan beter smaakt. Of dat een legitieme reden is vraag ik me af...
    5) als een blad groen is zou ik hem lekker laten zitten. Desnoods oogst je eerst de bovenste toppen en laat je de topjes eronder nog ff doorrijpen.
    6) ik vind het persoonlijk lastig om een ventilator te gebruiken in een kleine tent. Zet je hem te hard of teveel op de planten, dan zie je snel windburn. Zet je hem te laag of te hoog boven de planten dan zie dat de plant zichzelf zwak ontwikkelt. Probeer hem daarom net over je bladerdek te laten blazen, waardoor alles net een beetje danst in de wind, maar niet overdreven dus...

    Aan het einde van de bloei zie je vaak achteruitgang van bladeren. Sommige mensen vinden dit normaal, anderen vinden dat niet. Bij mij gebeurt het in de laatste 2 a 3 weken en gaat het ook snel, mogelijk omdat ik te zuinig ben geweest met voeding.

    Ik neem aan dat die slangetjes bedoeld zijn om water te geven?? De lokatie staat wel haaks op de theorie dat je langs de randen water geeft, omdat de plant afvalstoffen afzet rond de stam.

    Al met al vind ik het er goed uitzien bij je en zou ik met niet te druk maken

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        hallo, bedankt voor de info.

        ik heb ze nu 0.6 gegeven, bij sommige potten loopt er wat water uit onderaan, dit is bij een paar potten, misschien drie soeplepels...
        de bladeren van andere planten worden ook wat geler, en sommige bladeren hangen slapjes, nochtans, als ik ze ophef voor het wateren, voelen ze licht aan ... bij sommige is de aarde bovenaan nat, dan geef ik minder ...

        is mijn ph meter defect? wat gebeurt er als de ph te laag is? dan nemen ze geen voeding op... maar waarom hangen sommige steeltjes dan slap? de vorige keer was dit niet denk ik, ik had geen verkleuring...

        ik ga eens ph meter testen, ik heb hem twee weken terug gecalibreerd nochtans...

        ik heb toch ergens het gevoel dat er iets mis aan het lopen is....

        tenzij de verkleuring normaal is in de laatste 3 weken....

        de toppen groeien sowieso nog..

        grtz & thx

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          je zou sowieso eens de pH kunnen meten van het water dat onder uit je pot loopt... ik denk eigenlijk niet dat het je probleem is, maar het kan leerzaam zijn

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als er water uit je pot loopt is dat het probleem.

          * week 6 bloei dus, niet week 8

        #5
        ph meter zegt op testvloeistof 7 7 en op vier zei hij 4.2, ik heb hem opnieuw gecalibreerd voor vier ...
        maar deze piste is dood

        Comment


          #6
          Ik zou me er niet druk om maken, ze staan er voor de rest harstikke goed op ! Juiste moment oogsten, netjes drogen en goed curen en je hebt een heerlijk wietje.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #7
            QnQ, dus voor die potten geef ik teveel? nochtans wogen de potten niet zoveel... sommige meer ...

            hopelijk heb ik geen wortelrot want da zou niet zo leuk zijn....
            Last edited by Manfred; 11 July 2018, 22:01.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Idunno, teveel, te weinig, dat zijn dingen die heel simpel zelf te zien zijn, dat kan ik hier vandaan niet zien, maar als je op aarde kweekt hoort er sowieso geen water uit de potten te komen als je water geeft.
              Nee van wortelrot gaat je plant dood. Je hebt alleen wat geel blad.

            #8

            Comment


              #9
              Als je de pot een centimeter van de grond tilt, dan weet je in ieder geval of ze droog of nat staat.
              Iedereen met geel of hangend blad zou dat als eerste moeten doen; even voelen of de pot zwaar of juist heel licht is.

              Als de pot bijna niets weegt, staat ze te droog.
              Als ze zo droog staat dat de kluit het water niet opneemt, doe je een drupje zeep bij het water. (bio-afwas of groene zeep ofzo)
              Dat breekt de oppervlaktespanning van het water waardoor het wel de kluit in gaat.

              Dat gezegd hebbende, die onderste bladeren krijgen ook nauwelijks licht natuurlijk.
              Het is normaal (bij binnenkweek) dat ze dan het eind niet gaan halen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10

                Comment


                  #11
                  Hallo,

                  ok, maar los van het gewicht van de pot, als de stengels doorhangen, moet ik dan die eerst checken van de bovenste of de onderste bladeren, aangezien die van onder toch sterven.... (uiteindelijk), want van boven staat alles perfect groen en groeien de toppen zoals gewenst; en staan de stengels strak....

                  misschien leg ik mijn aandacht op het verkeerde?

                  grtz, btz & thx

                  Comment


                    #12
                    nogmaals high (:p)

                    ik ben na de hercalibratie van mijn ph meter tot de conclusie gekomen denk ik, dat hij teveel aan gaf, ik weet dat uit ervaring met grond en plagron, dat naar het einde toe, als de ec hoger wordt (nu 2.1),, dat de ph dan zakt en je minder ph-vloeistof moet indoen, tot eergisteren gaf de ph meter 6.7-6.8 aan, en nu 6.4-6.5, wat dus misschien wil zeggen dat ik twee weken voeding met te lage ph heb gegeven, kan dit de oorzaak zijn? ik corrigeer naar 6.2-6.3. ik voel me nu wel veel geruster, ik heb nu ook eens mijn bewateringssysteem effectief gebruikt waar het voor gemaakt is: om elke plant afzonderlijk tot op de mililiter water te geven, sommige 0.2, andere 0.5 en nog andere 0.7 ...

                    grtz

                    Comment


                      #13
                      Lijkt me eerlijk gezegd sterk. Als ik Plagron Bloom pak en daar 5ml op een liter water (pH 8) ingooi, dan kom ik op een pH van 6,5. Verdubbel ik de dosis, naar 2x maximaal aanbevolen dus, dan kom ik uit op 6,1.
                      Als je regenwater gebruikt dan zou je wellicht gelijk kunnen hebben... heb ik momenteel niet tot mijn beschikking dus kan het niet testen.

                      Comment


                        #14
                        ik zit op 5ml/l bloom en 1ml/l green sensation ook richting 6.4 ... toch nog gele bladeren....

                        Comment

                        Bezig...
                        X