Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Ik heb verder weinig sjoege van cocos helaas. Persoonlijk zou ik een flesje pokon voor groene planten proberen, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat het verstandigste is.
Kokos ? Wat voor kokos, kokosgrond van het tuincentrum, of kokos van de growshop.
Echte kokos zit niks in, die moet je elke dag voeren, pH meten, EC meten..
Kokosgrond kun je op kweken zoals op aarde, maar ik ben er geen fan van.
Is dat 1 plant in dat potje.
Weinig wortelruimte, speelt ook mee.
De hapjes zijn op, ze zit te wachten op nieuw voer en eet ondertussen de onderste blaadjes leeg.
Of een blokkade, wegens pH 12 uit de kraan ?
Het blijft gokken heh....zonder meer info.
Zelfde als ik naar de garage zou gaan, en vragen hoe die deuk in m'n auto komt.
Dan willen ze ook weten wat ik allemaal gedaan heb.
Voedingsstoffen zitten in voeding.
Last edited by QnQ; 16 July 2018, 07:16.
Reden: topic verplaatst naar de helpdesk, titel aangepast
Of de pot groot genoeg is ligt eraan hoe groot de plant wordt
Deze zou niet misstaan in een 110L mestelkuipje.
Oke, echte cocos dus.
Daar moet je elke keer A en B bij doen, bij elke waterbeurt, gelijke hoeveelheden, en je moet de pH afstemmen tussen 5.5 en 6
Je geeft water met drain, dus zoveel water dat er ook flink wat onderuit de potten loopt.
Ik praat even de site van Plagron na heh, daar staat dat het zo moet.
Misschien gebruik je een andere methode ?
Ik heb zelf geen ervaring met cocosbricks, ja, wel ervaring, maar zo ver ben ik nooit gekomen daarom kweek ik daar niet meer op.
Voedingsschemaatje van Plagron.
Als het warm is, boven de 25 graden zou ik misschien wat minder voeding erin doen omdat ze meer water verbruiken.
Als je geen goeie pH-meter hebt, kun je het best gewoon niets aan de pH doen.
Maar probeer in ieder geval ongeveer het schemaatje te volgen.
Bij buitenkweek duurt de groeiperiode soms veel langer, dus dan rek je dat gewoon wat uit, zelfde voor de bloei.
(of maak een eigen schemaatje op de site van Plagron)
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment