Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele en bruine vlekken op blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele en bruine vlekken op blaadjes

    Korting op 420shop
    Hoi Allemaal,

    Ik heb de afgelopen tijd mijn eerste wiet plant gegroeid. Tot mijn spijt beginnen de blaadjes gele en bruine vlekken te vormen. Ik denk niet dat het ligt aan een tekort in kalk, aangezien hier in rotterdam heel veel kalk in het water zit. Maar misschien begrijp ik dat verkeerd? Kunnen jullie jullie gedachten geven over de mogelijke oorzaak? Ik geef de plant nu even 2 daagjes geen water omodat ik bang was dat ik wellicht te veel water gaf. Normaal gesproken geef ik de plant elke dag water. Ik hoor graag van jullie.

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    er zitten of zaten larven van de mineervlieg in je bladeren... de gangetjes zijn bruin, dus ik denk dat ze 'gevlogen zijn' ... niets aan de hand dus..

    Comment


      #3
      Yep, ik moest even goed kijken, maar inderdaad ook mineervlieglarvengangetjes
      Die andere vlekken kan door teveel water komen.

      Volgende keer ook een beetje aarde in die pot doen, dat vinden planten fijn.
      Meer aarde = minder problemen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Meglow @QnQ,

        Heel erg bedankt! Ik zal weer beginnen met water te geven (iets minder dan eerst). Heeft het nog zin om aarde toe te voegen in dit stadium? Anders gooi ik er wat potgrond bij.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee, niet er bovenop.
          Er onder mag wel.
      Bezig...
      X