Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is het te warm in Nederland? :P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is het te warm in Nederland? :P

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Zoals we allemaal weten is het behoorlijk warm geweest de afgelopen paar dagen, dat heeft mijn SomangoXL dus ook gemerkt.

    Pot inhoud is 25liter Batmix.

    Optie 1 : Voedingstekort
    1 tot 2x per week krijgen ze 3ml plagron terra grow dus een voedingstekort kan het niet zo gauw zijn, sommige bladeren laten zelfs een voedingsoverschot zien d.m.v. bruine bladrandjes.

    Optie 2: Temperatuursverschil dag/nacht
    Overdag hebben we temperaturen van 28 tot 33 graden. 's Nachts koelt het af tot soms wel 14 graden. Dit zou eigenlijk te koud zijn om alle voedingstoffen op te kunnen nemen.

    Optie 3: Te kleine pot
    De planten zijn inmiddels een metertje hoog en staan in 25 liter potten. Graag zou ik ze in deze pot houden en tot het einde in laten staan i.v.m buren.

    Optie 4: Te veel/te weinig water
    Ik geef 0,5 tot 1 liter water per plant per dag, afhankelijk van hoe licht de pot aanvoelt.

    Wie kan mij helpen met de juiste diagnose te stellen? Want elk forum wat ik bekijk heeft weer andere verklaringen.

    Alvast bedankt

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Heb je meer foto's, ook waar de hele plant opstaat? Is het een AF?

    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Het zijn gefeminiseerde zaden van Royal queen seeds. De planten staan met de pot op het kunstgras wat met deze zon best warm wordt. Zouden de wortels misschien een schok hebben gekregen hierdoor?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #4
        Je foto's zijn op mijn tablet te onscherp om een juist oordeel te vellen.
        Heb je je potten al eens opgetild, als ze loodzwaar zijn staat de plant te nat.
        Kan je ze bij wijze van spreken met 2 vingers optillen dan staan ze wat te droog.

        Batmix is zwaar bemest daar kunnen ze een aardige tijd nee toe. Hoelang staan je planten, hoe oud zijn ze en vanaf wanneer geef je ze terra grow?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Ze staan al vanaf begin mei, dus zo'n 9-10 weken zoiets. Ik ben sinds 2 weken terug begonnen met terra grow.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LBManolo View Post
            Het zijn gefeminiseerde zaden van Royal queen seeds. De planten staan met de pot op het kunstgras wat met deze zon best warm wordt. Zouden de wortels misschien een schok hebben gekregen hierdoor?

            Comment


              #7
              Ja het is veel te warm om wiet te kweken.
              Daarom kweken ze in Afrika ook nooit wiet.

              (een korte samenvatting van een reply die LR2 deze week gaf op een ander topic met dezelfde strekking)

              usererror.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Dat het hier te warm was was ook maar sarcastisch bedoeld haha. Maar ik kan me moeilijk voor stellen dat ze te nat staan. Die grond is bijna elke morgen kurkdroog.

                Comment


                • JackyS
                  JackyS commented
                  Editing a comment
                  De eerste cm of dieper in de pot?

                #9
                Til die potten nou eens op of heb je een handicap?
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #10
                  Wat maakt het uit? De somango die ik geruild heb met K1 heeft tot wel 14-15 weken bloei nodig gehad. Dan is het december als ze ergens halfweg september al in bloei gaan. Wat al optimistisch is. Dus eigenlijk ben je aan iets onmogelijk begonnen.

                  Comment


                    #11
                    Voordat ik water geef voel ik 's morgens aan de grond (10cm diep) daarna til ik de pot op. Ondanks dat er bijna 25 liter aan potgrond in zit is die zo licht als een veer, daarom denk ik niet dat dit probleem door een water overschot komt.
                    Trek het alstjeblieft niet zo persoonlijk aan, ik stel maar een vraag hoor

                    Comment


                      #12
                      Ik denk dat ze toch wat meer voeding nodig hebben en dan bedoel ik vaker en minder.

                      Ik zou ze elke dag voeding geven voor een dag of 3-4 en dan eens zien of ze iets groener worden.

                      Wel minder voeding, zeg 1ml per liter.

                      Das mijn mening, maar iemand anders kan er natuurlijk anders over denken.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #13
                        1liter per plant perdag met dit weer is wel weing
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #14
                          Goedenavond allemaal!

                          Ten eerste iedereen bedankt voor het meedenken.
                          Ik heb de plantjes elke dag 2 liter met 2ml terra grow in een bak onder de pot laten drinken. Ik had ergens gelezen dat de onderste wortels "drinkwortels" zijn en de bovenste wortels de ballastzouten afstoten.

                          Het probleem lijkt niet verholpen te zijn, elke morgen valt er hier en daar een blaadje af en de bladeren zijn er niet groener op geworden.

                          Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat de potten te klein worden voor mijn planten, of heb ik dat mis? En hoe kan ik deze het beste nog verpotten zonder het hele wortelstelsel te vermoorden?

                          Comment


                            #15
                            Elke dag geef je tera grow gewoon elke dag stop daar is mee zeker met de hete weer.
                            verpotten laat je de pot droog trekken plant inje hand nemen pot om draaien en als goed is kom hij zo uit de pot anders beetje druk geven op de pot klaar
                            God was never on your side..

                            Comment

                            Bezig...
                            X