Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Dat krullen zie ik niet, maar dat gebobbelde blad is wel wat.
Hebben ze dat allemaal?
Waar staan ze in?
Wat zijn het?
Wat krijgen ze?
Wat hebben ze gehad?
Hoeveel?
Hoe vaak?
Licht?
Afstand?
Periode?
Temperatuur?
Beetje info erbij mag wel.
Op foto's zonder hps licht is meer te zien.
Ja die andere planten krullen lichtjes bij de randen naar binnen. Op deze foto is de enige die deze rare structuur op het blad heeft. Zijn stekken bubblegum. Temp 29-30 graden ivm weer buiten. Afstand lamp 60cm. 600 watt hps op 1m2.
Zuig nu de lucht af vanuit de gang met alles open, misschien toch maar direct van buiten afzuigen?
Nee heb ze niet behandeld tegen spint, maar ik check ze wel regelmatig en heb niks kunnen vinden. Veroorzaakt spint dit zoort verschijnselen op de bladeren?
Je foto's zijn daar te onduidelijk voor, een scherpe foto in daglicht zou daar meer duidelijkheid over kunnen geven.
Ik heb zelf spint gehad in de tent (hps) en je foto's doen mij daar aan denken. Je ziet dan veel lichtere puntjes in je blad verschijnen. Ik zag ook niets onder mijn blad, totdat ik met een vergrootglas keek en ze de polonaise zag lopen..
Wel raar dat het maar om 1 plant gaat dan? Ik zal vanmiddag wat fotos maken zonder hps lichct aan. Wat zou ik er tegen kunnen doen mocht t wel spint zijn?
Comment