Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren hangen en gele puntjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren hangen en gele puntjes

    Korting op 420shop
    Hallo

    Mijn plantjes zijn nu 3 weken oud (gaan morgen hun vierde week in). Nu, hun bladeren hangen wat naar onder maar zien er ook wat droog uit. Nu weet ik niet of ik net moet bij wateren of minder moet wateren. Ik heb ze 24 uur droog laten staan maar vond ze er dan net slechter uit zien.

    Alsook hebben de bladeren gele puntjes, ik neem aan dat dit komt door overvoeding, nu zit het zo dat ik zelf geen voeding geef (buiten wortelstimulator en pure zym). Maar mijn grond bevat wel voeding voor 3 maanden, dus ik neem aan dat deze wat sterk is voor de plantjes. Kan ik hier nog iets aan doen?

    Fotos:

    https://imgur.com/a/F1MGrei
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Didier; 1 October 2018, 19:40.

    #2
    Kan aan mij liggen maar ik kan de foto niet zien.

    Aangezien je voeding geeft en je aarde al bomvol zat met voeding zal het probleem daar liggen.

    ff geen voeding meer geven. Als je plantjes dan wat lichtgroener worden weer bijvoeren.

    Comment


    • Didier
      Didier commented
      Editing a comment
      Foto's zijn hier: https://imgur.com/a/F1MGrei

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Ik zie hier ook geen foto's staan.
      Aan topic starter. Meerdere forumgebruikers klikken niet door naar sites van derden (om verschillende redenen). Daardoor krijg je minder reacties als wanneer je de foto's upload hier op de site.

    #3
    Had ze even op IMGUR gezet aangezien ze te groot waren voor hier te zetten... Maar okey, heb ze even geresized. Ze staan nu in het topic
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      De donkere kleur, de naar beneden hangende punten en de gele punten duiden inderdaad op overvoeding, met name stikstof.
      Gebruik van aarde met voeding voor meerdere maanden is hier inderdaad debet aan. Ik neem aan dat er van die bolletjes inzitten die langzaam voeding vrijgeven. Ik heb helaas geen tips voor je anders dan er het beste van hopen... misschien weet iemand anders nog een oplossing.

      Comment


      • Didier
        Didier commented
        Editing a comment
        Ja, daar vreesde ik inderdaad voor...

      #5
      Gewoon geen voeding meer gebruiken. Plantje zal de aarde wel leegtrekken met geluk.

      Als je je teveel zorgen maakt zou je eventueel kunnen verpotten maar dan moet ze weer ff wennen aan de nieuwe aarde.

      Ik heb ook eens de aarde gespoeld omdat ik veel te veel voeding had gegeven.
      Resultaat was een veel te natte aarde.
      Daarna heb ik ze uit de pot moeten halen en de aarde een uur in de oven gestopt want ik had geen andere aarde meer.
      De wortelkluit had ik met vershoudfolie ingepakt om te voorkomen dat de kluit uitdroogd.
      Werkte goed.

      Niet meer voeden of nieuwe aarde lijkt me het verstandigste.

      Comment


      • Didier
        Didier commented
        Editing a comment
        Verpotten ga ik nu niet meer mee beginnen. Bedankt voor de informatie
    Bezig...
    X