Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bloei op pauze, lichtgroen blad & rode vlekken / uitgehard blad..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloei op pauze, lichtgroen blad & rode vlekken / uitgehard blad..

    Korting op 420shop
    opgelost, verslag volgt..
    Last edited by Krueg3r; 8 October 2018, 03:01.

    #2
    Aan de verbrande bladpunten te zien hebben ze idd net teveel voeding.

    Wat is de temperatuur in het hok overdag en in de nacht?

    Tevens moet je niet rekenen dat je nog maar 2 weken te gaan hebt. Vaak ligt het toch echt aan de lampen ec ph temp lv planten soortje en ect. Het kan net zo goed zijn dat je een paar weken meer bloei nodig hebt.

    De laatste foto verteld mij dat je toch echt nog wel wat langer dan max2 weken moet wachten.

    Verder zag ik een blaadje onderaan dat kapot is. Deze heeft waarschijnlijk op de aarde gelegen toen ze nog klein waren.

    Niet te druk om maken, want je bent bijna klaar met je kweekje.

    En nee je blijft niet met onrijpe toppen zitten. Gewoon nog ff lekker afwachten.

    Wiet zijn net kinderen. De een groeit sneller als de ander. Elke plant heeft een eigen karakter.

    De volgende kweek raad ik je aan als je met voeden gaat beginnen om het op te bouwen. Eerste x 1/4 2de keer 2/4 tot je op de aanbevolen hoeveelheid zit.

    Veel mensen spoelen de planten op het einde zodat ze geen voeding meeroken en dat betekend dat je de laatste 2/3 weken alleen nog maar water geeft. Hierdoor wordt de plant geel maar dat maakt niet uit. De bladeren hebben voedsel opgeslagen die jou plant er dan nog ff uithaald voordat je mag oogsten.

    spoelen hoeft niet maar mag wel. Er zijn veel mensen die het niks uitmaakt.

    Er zijn ook mensen die helemaal niks aan voeding geven en denken dat een plant het wel red. Dit vindt ik dus geen goed idee.

    Ik zou dus geen voeding meer geven op dit moment. Ze hebben hun buikje vol!

    Veel suc6 ermee en nu maar hopen dat je toch een lekker oogstje zult hebben.

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Je rookt geen voeding mee, dat is een fabeltje. Ofwel zit het in de grond, ofwel zet de plant het om naar vanalles en nog wat.

    #3
    Is dat kraan of regenwater?

    Comment


      #4
      Kraanwater
      En bedankt voor de reactie Sudoma, even geen voeding meer dan, alleen maak ik me wel zorgen om die linksonder.

      Comment


        #5
        Kraanwater zit vol kalk. Calcium bijgeven is sowieso geen goed idee. Zuur je dat water ook af? Geeft nogal vaak problemen omdat er beweerd wordt dat dat niet hoeft, wat niet klopt. Heb dit nu al vaak gezien, ook bij mijn eigen planten. Die vergeling zet zich hard door, of je nu stopt met voeding of niet. Ik zou al zeker beginnen met afzuren.

        Comment


          #6
          Thx beowulf, Ik zal ph- bestellen en zo'n ph meter, het geld dat ik nu bespaar op wiet kan er wel vanaf.. en overigens wil ik voor normale zaden gaan volgende keer, geen auto's
          als je advies over voeding hebt hoor ik het graag, zat er namelijk aan te denken gewoon plagron alga grow/bloom te bestellen, maar als mijn biogreen grow en bloom die overtreft dan is het onnodig. Ik wil het zo eenvoudig mogelijk houden en weet niet zeker of ik nou het beste in normale grond of een lightmix kan beginnen. PH van 6.0 aanhouden, en in het vervolg helemaal geen calgel meer geven?

          Comment


            #7
            Voeding is 1 pot nat, maakt niet uit van welk merk. Voor ze aan het vergelen gingen zagen ze blijkbaar toch maar groen, dus dat is het probleem niet. Maar na verloop van tijd geraakt je aarde uitgebufferd door die hoge ph en dan krijg je die typische vergeling. Gaat over in een roestige kleur.

            Comment


              #8
              Dat is waar.

              ps kraantjes of regenwater.
              Ik regenwater.

              En voor de ph heb je ph-
              of gewoon mulch, dennenaalden of dennenappels had ik dacht ik bij Q gezien op de grond leggen.

              QnQ Was dat voor de ph? Of voor de sier?

              Deze en andere organische stoffe regelen de ph waarde geleidelijk aan naar onder ipv in 1x.
              Anders wordt het een ph meter kopen en blablabla.

              Ik deed altijd wat compost uit mijn eigen bak tussen de aarde. Ik had zelfs tegen de oogst vaak nog groene planten. Maar dat is niet alleen afhankelijk van ph.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Tegen gravende merels

                Krueger Wil je geen topics wissen waar anderen op gereageerd hebben?
                Nu is het allemaal ń beetje zinloos wat hier staat, zo heeft niemand er meer iets aan.

              #9
              Ik gebruik nu terug regenwater. Vorig jaar ook kraanwater, dat kwam effe verkeerd uit. Ook die vergeling en roestvlekken. Het bizarre is dat het soms goed gaat en soms niet en dan denk ik vooral het verschil tussen indica's en sativa's, waar de indica's er zo geen last van hadden.

              Comment


                #10
                Dit zijn amnesia indica's, ik ga vanaf nu ffe helemaal niet meer voeden, misschien wat pk 13/14 nog maar verder niet, we zien wel wat er gebeurd

                Comment

              Bezig...
              X