Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren geel :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Rreppellsteeltjam
    LR2
    beowulf

    Het lijkt erop dat mijn plant er gewoon op achteruit gaat... . Moet ik het gewoon laten of wat moet ik doen... . Het voelt echt niet goed. Vandaag zijn de lichtgroene bladeren, bruin aan het worden.

    Misschien dat mijn plant gewoon ziek is ofzo . Is echt wel sad...

    Er zijn meerdere bladeren licht groen geworden dus deze zullen veronderstel ik, ook afsterven. Ik heb de plant ook lichtjes gebogen in de hoop dat de onderste ook licht krijgen. Misschien was het dan toch overbemesting ofzo... heel frustrerend.

    Een alternatieve reden is, is dat ik de wortels misschien beschaden heb door mijn PH meter waardoor bladeren afsterven. Is dit dodelijk voor heel mijn plant dan?
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Kanoniempje; 10 October 2018, 14:33.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nee hoor, soms wordt er zelfs met een kapmes een stuk van de kluit afgekapt, in vers potgrond gedaan om vervolgens weer nieuwe wortels aan te maken.

    #17
    Overvoeding lijkt mij onwaarschijnijk. Ik negeer alle bladproblemen die zich daar onderin afspelen. Zou wel is op beestjes controleren, dat wit lijkt mij vreemd.

    Comment


      #18
      Geen idee. Op zich ziet de plant er toch goed uit.

      Als er water uit de pot komt als je hem omhoog houd, dan zou ik eens stoppen met water geven. Dan verzuip je haar. Hoeveel water geef je en hoe?
      (bij teveel water gaat ze ook van donkergroen naar lichtgroen en dan langzaam naar geel. Ze stikt in het water)

      Zoals iemand al aangaf. De onderste blaadjes gaan welleens kapot door lichtgebrek, omdat ze in de aarde hebben gezeten of doordat er mischien ongedierte inzit.

      Ik denk dat je jezelf te druk maakt om iets dat er niet is.

      Ziet er verder toch echt gezond uit.
      Alleen de strek is shit. Voor de volgende keer zou ik je toch als tip willen geven een iets sterkere lamp te kopen.
      Maar op deze manier gaat ook.

      Comment


        #19
        Hartelijk dank voor zoveel antwoorden. Apprecieer ik echt ten zeerste .

        Ik zal het gewoon zo houden en zien hoe het afloopt. Als het inderdaad niet helemaal naar omhoog gaat dan wacht ik met paniekeren.

        Comment

        Bezig...
        X