Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

PH Lockout op Autopots, Iemand Advies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH Lockout op Autopots, Iemand Advies?

    Korting op 420shop
    Ik heb grote PH problemen in de trays van het Autopot systeem

    Het vat constant tussen de 5.5 en 6.0 gehouden maar de trays hebben een PH tussen de 6.5 en 7.0. Ik denk dat het te maken heeft met de clay pebbles op de bodem want iets anders kan ik niet verzinnen. Ik heb de clay pebbles voor op de bodem wel eerst bewerkt voor ik ze ging gebruiken dus eerst goed gespoeld met kraanwater in en daarna in bad een paar uur laten weken in PH water van 5.5. Blijkbaar is dit nog niet genoeg geweest.

    Ik vond het al vreemd gezien de twee extra plantjes in 9x9 potjes geen enkele vorm van tekortkomingen vertonen. (zie foto's voor het verschil) Voeding uit hetzelfde vat als de autopots

    Nu kan ik mezelf een paar opties bedenken:

    Optie 1: Het vat afzuren tussen de 4.8 en 5.2 zodat de waardes in de trays rond de 5.8 uitkomt

    Optie 2: Medium Spoelen met PH 5.8 en EC 1.4 en deze ronde van boven water geven.

    Optie 3: Stekker eruit en helemaal opnieuw beginnen

    Optie 4: Gewoon zo door gaan op 12/12 zetten en gewoon zo afmaken

    Ik heb eigenlijk in het verleden nooit geen enkel bladprobleem gehad op aarde en canna terra voedingslijn, ik heb dus ook geen verstand van het herstel vermogen van de plant met dit soort problemen.

    Ik hoop op wat goed advies wat betreft de PH lockout.




    Greetz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Deze is van bovenaf gevoed uit hetzelfde vat, maar zonder de oplopende PH waarde
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    Bezig...
    X