Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

amnezia wordt geel, dor blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    amnezia wordt geel, dor blad

    Korting op 420shop
    Er staat een amnezia bij mij die het nie lekker doet, word geel en groeit nie goed
    ik weet nie wat het js , ik denk zelf teveel voeding maar weten het egt niet hahhah

    1 Photo
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zal je n beetje op gang helpen...

    Hoe oud is ze
    In welke aarde staat ze
    Hoeveel en hoe vaak geef je water
    Hoeveel en welke voeding geef je (aangezien je overvoeding verdenkt)
    Welk licht hangt er boven
    Wat weet je zelf nog te vertellen wat je allemaal gedaan hebt
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Mitch
      Mitch commented
      Editing a comment
      Plagron light mix is de aarde en ik geef ze water als ze het nodig hebben ongeveer rond de 3 dagen , heb aptus voeding , ik denk dst ik daar iets te gul geweest mee ben! Hahah
      Ik kweek met een Hans panel 180watt

    #3
    Ik denk dat ze te nat staat en dat dat voor problemen zorgt door blokkades, veroorzaakt door het te nat staan

    als je zelf denkt voeding gok ik dat je al bijgevoed hebt, wat inderdaad wel wat aan de vroege kant is, dus dat zou ook kunnen kloppen.

    wellicht de combi juist.

    zoals flip al aangeeft, meer informatie helpt

    Comment


      #4
      Foto onder wit licht ook!

      Comment


      • Mitch
        Mitch commented
        Editing a comment
        Wat bedoel je hiermee ?

      #5
      geen idee wat voor lamp hier boven hangt maar vind het plantje wel erg iel ,met deze potmaat en als er growshop aarde inzit hoef je nog niet te voeden denk ik zo,ze de plant is op een weegschaal en vergelijk het gewicht met de rest,denk dat ie zeiknat staat.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Jongens , ik heb hier weinig ervaring mee met dit forum, sorry als ik niet aan jullie verwachten voldoet, ik ga me best doen bij de volgende dat wel te doen!
        wat kan ik het beste doen nu ze zo nat staan, droog laten trekken en hopen dat het nog wat word of opnieuw verpotten en dan afwachten !??

        Ik heb nu ok last van witte kleine beestjes : ik gok op bladluis!
        Ze groeien minder snel/ goed en ze hebben allemaal bruin verkleurde bladeren op het einde van het blad, sommige breken af of worden heel slap dat je ze er zo aftrekt!
        wie kan me uitleggen wat ik hierbij het beste kan doen ? Ik zit nu in week 3 van bloei en wil graag nie met bestrijdingsmiddelen werken .
        is dit een verloren oogst of kan ik hier nog wat van vanaf halen ?

        Comment


          #7
          No problem Mitch.
          Maak even wat nieuwe fotootjes, dan kunnen we er vast wel iets over zeggen

          Als ze te nat staan dan moet dat opdrogen, dus dan geef je niks.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            4939C1CA-0CE0-4DE9-937E-BE17E1D5D20F.jpeg 2D252C4D-1732-43AA-92AF-68A46DCDF06C.jpeg Ik heb hierbij een paar fotos E17F7042-D88E-4CFC-8476-A58A3FEBA16B.jpeg 562B27A2-F615-42DB-A874-323A2AD94743.jpeg

            Comment


              #9
              Er lopen ok beestjes overheen , kleine doorzichtige beestjes met 2 voelsprieten op het eind , met een microscoop 100x zijn ze 2 Mm groot!
              ik hoop dat jullie hieruit wat info kunnen halen anders zijn vragen altijd welkom.( fotos )

              Comment


                #10
                Deze beestjes ? Aan de sporen te zien wel, dan zijn het tripsen.

                Trouwens, ze staan nog niet in de bloei, pas als je pruikjes ziet.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by Flip Hasjkip; 20 February 2019, 17:29.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #11
                  Tripsen!! Oke Oke!
                  Ik dacht echt bladluis, Ahahah die zien er wel bijna hetzelfde uit he of zie ik dat verkeerd ?
                  wat kan ik hier nu het beste aan doen volgens jou?
                  Ik wil het nie opgeven om ze weg te gooien ofzo, ik wil ervan leren zodat dit mij niet meer gebeurd ! Hahahah
                  kan het door teveel voeding?
                  alvast super bedankt voor je Reactie vriend!
                  Toppie!

                  Comment


                    #12
                    Een trips is langwerpig, een bladluis niet. Heb je geen foto ? Aan de vlekjes op je bladeren (zilver, soort slakkenspoor) te zien dacht ik aan tripsen.

                    Ik zou, zolang er nog geen bloemen zijn, neemolie gebruiken. Ik spuit altijd met neem in de groei, preventief.

                    Als je niks doet sterven je planten zeker of leveren ze maar weinig op. Houd er rekening mee dat je je hok super goed schoon moet maken en tripsen in winterslaap kunnen gaan. Weken of zelfs maanden later komen ze weer tevoorschijn en vreten de volgende ronde op. Houd dit in gedachte, tref preventieve maatregelen.

                    Hoeveel voeding en welke geef je ? Als je planten door verkeerd handelelen niet zo lekker gaan zijn ze ook meer vatbaar voor plagen/ziektes.
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                    • Mitch
                      Mitch commented
                      Editing a comment
                      Jaaa je heb gelijk deze zijn langwerpig ja!
                      Neemolie?? Oke Oke , aparte benaming Hahahah!
                      Wat is dat voor spul?
                      Bedankt voor je tip over preventief inspuiten met neemolie in de groei.
                      Gaat Ik zeker doen, want ik zie ze met de week minder worden ! Heel triest

                      Ik heb aptus voeding, en ik hou het voedingsschema aan, maar naarmate de plant er slechter uit ging zien , twijfelde ik of het nou wel goed was de hoeveelheid voeding , omdat die tripsen al goed hun werk deden, en me bladeren steeds meer donkerder, slapper en lelijker werden, heb ik de voeding ff aangepast omdat ik dacht dat dat wel ff nodig was !
                      Super bedankt voor je antwoord en uitleg!! Echt geweldig ! Leren we iedere dag weer bij
                  Bezig...
                  X