Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Jong plantje en al geel hangende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jong plantje en al geel hangende bladeren

    Korting op 420shop
    collega kwekers,

    ik ben ten einde raad aangezien ik niet kan achterhalen vanwaar men jonge plantjes al problemen ontwikkelen.

    het is niet men eerste kweek maar heb dit nog nooit eerder voorgehad. Heb wel al enkele problemen gehad dus enige toelichting.

    aangezien de ruimte waarin ik kweek niet verwarmd is was het in de begin van de kweek wel aardig koud, temperatuur van ongeveer een 17 a 18 graden en zonder lamp teruggezakt naar 15. Als tijdelijke oplossing wat warmtekabels gekocht en rond de potten gewikkeld, huidige temperatuur is rond de 22 graden.

    ik kweekte voordien met een 150W hps lamp en heb nu een LED aangeschaft van 120W (equivalent van 200W hps).

    Meteen zaadjes in 10l potten gestoken waarin verse plagron lightmix potgrond zit. Potgrond eerst gewaterd vooraleer zaadjes erin te steken.

    Slechts 1 van beide zaadjes uitgekomen ( beide royal critical auto van royal queen seeds). Vermoedelijk vanwege te koude temperatuur en heb dan ook actie genomen.

    nieuw zaadjes in 2de pot ( waar ik nog steeds op wacht , wel slechts 5tal dagen verder dus kan nog even duren) maar men eerste plantje lijkt toch niet zo gezond. In het begin leek alles goed te gaan tot er verkleuring optrad in de bladeren.

    Met lampafstand wat gespeeld alsook met water, had nog niet echt veel water bijgegeven aangezien dit in het begin normaal niet echt nodig is. Later dan net weer wel omdat ik twijfelde of dit de oorzaak zou zijn. Als laatste nu wat voeding ook toegediend maar niets lijkt te helpen.

    Valt me ook op dat er een groene smurrie zicht vormt op de aarde zelf, in beide potten. Ik vermoed mos of iets in die aard en weet ook niet of dit kwaad kan.

    fotos zeggen meer dan woorden vandaar enkele fotos, iemand die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen, wil dit liefst zo snel mogelijk oplossen zodat plantjes gezond zijn en ik kan toppen.

    alvast bedankt voor het advies

    Attached Files

    #2
    Als er mos en/of alg groeit staan ze te nat.
    Weekje geen water geven.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Shadowblastz
      Shadowblastz commented
      Editing a comment
      Kan de kleur ook van overwatering komen? Dacht dat dit zich enkel uitte in hangende bladeren

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als ze in kale lightmix staan en je geeft alleen water, dan zal die kleur waarschijnlijk door de lage temperatuur komen.

    #3
    Als je eerst in een klein potje voorgroeit, heeft de plant al een kluit als je hem overpot, en dus minder kans dat de plant verzuipt!!

    Maar zelfs dan weten mensen het nog te verkloten.

    Comment

    Bezig...
    X