Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad, bruine vlekken onderaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad, bruine vlekken onderaan

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Nieuwe member hier, aangename kennismaking!

    Ik heb een probleempje met mijn wietplantje.

    Even de omstandigheden schetsen.

    Mijn plantje is een Amnesia Autoflower en staat in zo'n kweekkast van G-tools.nl met een Sanlight LED lamp van 150 Watt. De lamp hangt op 70cm hoogte ongeveer.

    Het plantje krijgt momenteel 16 uren licht en 8 uren staat hij per dag in het donker.

    Ik gebruik voorbemeste potgrond voor groenten en fruit.

    Het plantje staat in de pot van einde december en de eerste dagen was alles goed, ik heb alleen water aan mijn plantje gegeven en 2 keer voeding tot nu toe (biologische voeding van plagron nl. Alga Grow & Power Roots).

    Ik begrijp niet echt wat er fout loopt mijn plantje en had daarom graag advies van jullie gekregen.

    Alvast bedankt!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zet de lamp op 20/4, autoflowers bloeien ongeacht de lichtduur dus geef ze zoveel mogelijk, en minder water ( waarschijnlijk).

    En ik denk dat je lamp ook lager moet.
    En even geen voeding.

    Comment


      #3
      De lamp mag zeker zakken. Mijn 150W hangt op 30cm dus ik zou toch naar een 40 - 50cm gaan en goed in het oog houden.
      Met de meststoffen opletten als de potgrond al voorbemest is.
      Last edited by Green Mamba; 13 January 2019, 11:34.

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


        #4
        Aan de speling tussen aarde en pot te zien staat ze behoorlijk droog, hoeveel water geef je ?

        Zou het zo kunnen zijn dat je te weinig geeft ?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
          Zet de lamp op 20/4, autoflowers bloeien ongeacht de lichtduur dus geef ze zoveel mogelijk, en minder water ( waarschijnlijk).

          En ik denk dat je lamp ook lager moet.
          En even geen voeding.
          Okay ik zal het lichtschema aanpassen naar 20 uren, maar heeft dit impact op het feit dat mijn blaren krullen en verkleuren onderaan?

          Teveel water denk ik niet, ik gaf ongeveer 0,5 liter water per plant en dit ongeveer 3 X per week. Of, is dit teveel?

          De lamp moet volgens de fabrikant inderdaad op 50 centimeter hangen, maar omdat de blaren beginnen te krullen en te verkleuren dacht ik dat hij te dicht bij de plant hangt mijn lamp? Foute redenering van mij dus?

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Het blad dat geel en verdord is, gaat dood!!!
            Dat valt er vanzelf af!

            Stap over op elke dag water geven, zo valt de grond niet droog en wordt je ec ook niet te hoog.

            EN heb je een pH meter?
            Geef je kraanwater of Spa blauw?
            Wat is de pH van je grond?
            Wat is de temperatuur en luchtvochtigheid?

            En raak je al in paniek!?
            De zogenaamde cannastress.

          • cornuu
            cornuu commented
            Editing a comment

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
          Aan de speling tussen aarde en pot te zien staat ze behoorlijk droog, hoeveel water geef je ?

          Zou het zo kunnen zijn dat je te weinig geeft ?
          ongeveer 0,5 liter water per keer en dit ongeveer 3 X per week.

          als ik met mijn vinger een paar cm in de potgrond ga, dan voel ik dat hij "ok" is denk ik, niet te nat en niet te droog....
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Dat is teveel ja.
            Voeding was ook nog niet nodig.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8


              Laat ik hem dan nu een paar dagen zo staan zonder water te geven aan mijn plantje of wat doe ik ermee?
              Last edited by QnQ; 13 January 2019, 12:39.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Nee, gewoon minder water geven.
                (niet minder vaak)

                Flip maakt ook wel een goed punt, ik had die kier tussen grond en pot nog niet gezien.
                Nu weet ik niet of het kleine of grote potten zijn.
                Bij kleine potjes kan dat weleens gebeuren, maar als je dit bij een grote pot hebt staan ze wel te droog.
                Dan klopt mijn redenering ook niet omdat ik er vanuit ging dat dit 1L potjes waren, maar das misschien gezichtsbedrog?

                Water meer richting de rand geven, niet bij het stammetje.

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Lijkt 4 minstens, zou u is een brilleke kopen

              • cornuu
                cornuu commented
                Editing a comment
                de potten zijn ongeveer 10 liter qua inhoud

              #9
              Onafgezuurd kraanwater?

              Comment


                #10
                Dit is vermoedelijk een pH probleem i.c.m. uitdroging, want 7.8 is veel te basisch voor cannabisplanten. Je moet het aan zuren naar minstens pH 5.5. De plantjes lijken ontzettende dorst te hebben, voel maar eens met je vinger in het medium.

                En zolang je planten problemen hebben is de lamp lager hangen geen goed idee. Dat vermeerdert de stres alleen maar.

                Maak maar eens een emmer voedingswater aan van Ec kraanwater + 1 en pH 5.5. en houd de potten daar met de achterkant in totdat het hele medium doorweekt is. Zet dan de planten 24/u in het donker en kijk dan eens weer.

                Comment


                  #11

                  oei, hier heb ik geen idee van hoe ik hieraan moet beginnen....

                  Ec kraanwater + 1 en pH 5.5 --> wat bedoel je hiermee? Wat is die +1 en welk product is pH 5.5?
                  Last edited by QnQ; 26 January 2019, 06:55. Reden: overbodig citaat weg

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Je kraanwater heeft van zichzelf al een EC, bij mij is dat 0,3. Dan moet ik er zoveel voeding bij doen dat de EC op 1,3 komt.

                    Dan ga je afzuren met PH - (+ heb je zo goed als nooit nodig) tot je een PH meet van 5,5.

                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Ja zo ga ik ook te werk en dat bevalt goed!

                  #12
                  De vraag is geef je gewoon kraanwater, want als het antwoord daarop ja is dan zit daar je probleem. Wat heel wsl een overschot is aan calcium en een gebrek aan al de rest.

                  Comment


                    #13

                    ja inderdaad, ik geef gewoon kraanwater op kamertemperatuur... geen goed idee dus?
                    Last edited by QnQ; 26 January 2019, 06:56. Reden: voorgaande post hoef je niet te citeren

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      Spa blauw gemengd met kraanwater dan, beowulf ?

                    • beowulf
                      beowulf commented
                      Editing a comment
                      Waarom zou je spa blauw gaan geven als je kraanwater kan afzuren? Heeft geen enkel voordeel.

                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment
                      beowulf, je zei dat Spa blauw van alles mankeert, als je dat mengt met kraanwater voeg je van alles toe!!
                      Is het mankement van Spa blauw dan opgelost, of slechts voor de helft!? of....?
                  Bezig...
                  X