Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel en verkleurend blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel en verkleurend blad

    Korting op 420shop


    OPGELOST
    EC was 44Us/cm... oftewel in Afrika hebben ze een uitgebreider dieet... maat kwam even langs met ec meter
    .










    UPDATE:

    Het is NIET de Ph die is redelijk [6,07]

    Dus nu, zullen ze overvoed zijn of ondervoed...

    Extra info:
    -10 Dagen geleden zagen ze er groen uit. [Zie foto paar posts verder]
    -Staan in Potgrond
    -Voeding: Biobizz
    -1e dag 5e week echte bloei
    -De bladeren kleuren langzaam licht groen waarna ze geel worden

    WIE RED MIJ

















    Hoi mannen,

    Heb het momenteel zeer druk dus niet veel tijd om lekker uit te doktere wat er precies aan de hand is met mijn geweldige hobby...
    Ik vraag daarom even bij jullie om hulp.
    Halverwege de plant zijn we grote bladeren geel.


    Magnesium? Tekort/blokkade? Ph is 6.07 maar weet niet of meter nog goed functioneert heb maandag nieuwe.

    Op aarde
    Krijgen beetje biobizz Bloom en grow voeding. 4e week echte bloei

    Week geleden was alles nog prachtig groen. Ph kan te hoog liggen door leiding water...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Helemaal Top; 20 January 2019, 21:23.

    #2
    Volg je het schema van Biobizz?

    Comment


    • Helemaal Top
      Helemaal Top commented
      Editing a comment
      Nee ik doe altijd zelf lekker wat en dat gaat 9/10x prima

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Misschien kan je dan nu het schema even volgen en meer vergeling tegen te gaan.

    #3
    Dat paarse van de eerste foto komt mogelijk door kou.
    Het is de afgelopen week wat kouder geweest, een paar graden lager dan normaal kan al resulteren in verkleurend blad.

    Zonder dat ik weet in wat voor aarde ze staan en wat ze precies krijgen, sinds wanneer en hoe vaak kan ik niet zoveel zeggen over voeding.

    (vervolgens komt er een heel verhaal

    Het werkt bij mij het beste op niet al te zwaar bemeste grond. Ik gebruik Lightmix.
    Biobizz is organische voeding.
    Dat houdt in dat het niet meteen opgenomen wordt door de plant dus je kan niet wachten met voeding tot de planten geel worden.
    Dan ben je te laat en worden ze nog geler.
    Met Biobizz moet je eigenlijk na de eerste week dat ze in de pot staan met Grow (en Bioheaven) beginnen.
    Dat is vrij vroeg, daarom begin je met 0.5 of 1ml per liter en twee-drie keer per week.

    Als ik de foto's bekijk denk ik dat het gele vooral te wijten is aan onregelmatig of te laat met voeding beginnen. Te weinig misschien ook wel.
    Om te vergelijken: In mijn schema heb ik voor week 4 bloei (week 6 12/12) staan:
    3ml/L grow
    3ml/L bloom
    4ml/L bioheaven
    3ml/L alg-a-mic
    1ml/L topMax

    Dat schemaatje geeft de maximale hoeveelheid aan, soms krijgen ze wat minder, afhankelijk van hoe ze eruit zien maar ik blijf bij 3x per week.

    De pH die hier uit de kraan komt is 8.1
    Ik pas die niet aan bij de voeding. Dat is niet nodig bij Biobizz.
    Na toevoegen voeding zakt de pH minstens 1 tot 1.5 punt, en da's genoeg.

    Bij de waterbeurten zonder voeding pas ik de pH wel aan tot 6.1 - 6.3

    Voila, hopelijk kan je wat met dat verhaal.
    Tijd voor een bakkie
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Helemaal Top
      Helemaal Top commented
      Editing a comment
      Kut.... duidelijk te weinig voeding dus. Dankje! En de Bloom van biobizz is toch wel direct opneembaar? Ik heb wat chemische tomaten meuk in de schuur met een beetje stikstof zal ik ze dat vanavond maar geven dan?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik heb weleens gezien dat een keer minerale voeding om een probleem op te lossen werkte.
      Of het altijd werkt weet ik niet, ik zou haast zeggen "Waarom niet".

    • Helemaal Top
      Helemaal Top commented
      Editing a comment
      Oke, ik ga dat dan proberen en dan geef ik ze dat vanavond. Ik zal laten weten of het werkt.

    #4
    Als je zegt dat een week geleden alles nog mooi groen zag dan kan je niet te maken hebben met een tekort. Je moet maar is op minerale voeding gekweekte planten een week of 3 geen voeding geven en zien wat er gebeurt. Onderin krijg je dan hier en daar een langzaam vergelend blad. Wat jij hebt zijn vergeelde bladeren tot bovenin; op een paar dagen tijd. Dat kan in mijn ogen enkel een overschot zijn. Met biologische voeding weet je het nooit zeker. Minerale voeding bijgeven kan wel is nefast zijn als ze al een overschot aan het verwerken zijn. Maar met zekerheid kan ik dat ook niet zeggen.
    Of je ph is idd te hoog en de aarde is gestopt met bufferen of de grond staat veel te droog, waardoor ze hun bladeren afscheiden. Wat het ook is, ik ben er volledig van overtuigd dat het geen stikstof tekort is.

    Comment


      #5
      beowulf

      Enige wat mij opviel was dat de onderste bladeren afgestoten werden maar naar mijn mening kwam dat omdat ze te weinig licht kregen en wel gele puntjes nu ik er aan denk. Ik heb echt amper voeding gegeven denk ik... Super mysterie dit weer... Wat zal ik doen

      Wat zou kunnen.... Is dat de Biobizz voeding die nu al 7 maanden open is verrot is ofzo?
      Extra info: Staan in 18liter potten + Pot Grond

      NU:
      343e450e2d581ffdb31ca760eb38b6ed.jpg
      TOEN 10 DAGEN GELEDEN
      d39554cc0f4953da603dd29df61fb895.png


      b0dbdb7909cdb8a04208fc947c25cd7f.jpg
      Last edited by Helemaal Top; 20 January 2019, 13:50.

      Comment


        #6
        Om het overzichtelijk te houden post ik hier wat en niet in mijn oude post.
        Kan het zo zijn dat sensi seeds niet loopt te liegen de bloeitijd die zijn aangeven [45/50 dagen] klopt? Ik zit nu op echte bloeidag 29. Dit zou dus betekenen dat ik nog ~3 weken moet.
        Zou de vergeling kunnen verklaren? Herfst? En het paarse zoals Qnq aangaf kou? Klinkt niet geheel onlogisch....
        aa9304c92c3419f544f0b6520206c91e.png

        Comment


          #7
          Op die oude foto's is het ook al te zien, dat kan wijzen op een beginnend ph probleem. Je ziet dat ze daar sowieso nog geen stikstof tekort hebben aan de donkergroene bladeren, maar er treedt wel vergeling op. Daar blijf ik bij, je kan niet van donkergroene bladeren naar vergeling gaan door het leegtrekken omdat ze voeding nodig heeft. Dat lijkt dan eerder een ph probleem door onafgezuurd kraanwater.

          Comment


          • Helemaal Top
            Helemaal Top commented
            Editing a comment
            Net langs een vriend gereden en zijn Ph meter gehaald en zonet zelfs nog even gekalibreerd... Ph = 6,05 dus zelfde als de mijne aangaf vanochtend. Kan het dan toch de ''herfst'' zijn? Of ondervoed? Super dank voor je hulp trouwens

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Herfst binnen krijg je enkel door ze geen voeding te geven. En dat gaat traag. Er is geen trigger zoals koude of afnemende lichtsterkte etc. Dus eer je dat voor hebt zit je in de laatste twee weken bloei zonder ooit voeding te hebben toegevoegd. Wat dan langzaam van onder naar boven gaat. Niet op 10 dagen tijd over heel je plant, lijkt mij niet mogelijk. Heb er geen foto's van, maar had een kleine frisian duck buiten staan in 11 liter. Nooit voeding gehad, in oktober zagen de bovenste bladeren nog groen.

          • Helemaal Top
            Helemaal Top commented
            Editing a comment
            Ja is ook wel logisch eigenlijk dat herfst gedoe geldt alleen voor bomen en meerderjarige planten. Heeft totaal geen zin voor wiet om haar bladeren af te stoten. Naja, wat het dan wel is...

          #8
          Update 3 dagen later:

          Staan er weer mooi bij, de bladeren die te geel waren zijn netjes verdort en afgevallen. De rest van de bladeren zijn weer mooi diep groen. Dus blijkbaar kunnen tekorten heel lang onder de radar blijven.

          Opgelost met blokker tomaten voeding
          2x gegeven en nu weer over op Biobizz

          Comment

          Bezig...
          X