Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele vlekken

    Korting op 420shop
    Beste forumleden.
    ik zit met een bladprobleem. Ik heb op de forum al eens gekeken wat het kan zijn maar ik wou zeker zijn voor ik producten bestel. Men bladeren hebben roestige vlekken en tlijkt denk ik op een calcium tekort. Is er iemand die dit kan bevestigen? Alvast bedankt!20190209_160801.jpg
    Attached Files

    #2
    Ik denk dat ze te nat gestaan hebben.
    Je hebt ook een aardeprobleem, da's net zo erg.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Extreemhigh
      Extreemhigh commented
      Editing a comment
      Misschien dan beter opnieuw beginne.. en aardeprobleem? :p enja te vochtig zou kunne weet ik niet ik geef ze 200ml tot de grond volledig droog is en dan geef ik weer 200ml. Het zou altyd kunnen maar ja je maar nooit :p de vochtigheid hangt rond50% dus dit is nrml ook inorde.. zou ik dit ng kunne fixen denk je? al bedankt!
      Last edited by Extreemhigh; 9 February 2019, 19:20.

    #3
    Ik denk dat QnQ bedoelt dat je de pot niet helemaal hebt gevuld!!

    Comment


      #4
      Yep, je hoeft niet opnieuw te beginnen, je moet die plant er eigenlijk ff uitkieperen, en dan die pot half vullen met verse grond en dan die plant er weer bovenop.

      Beetje makkelijk gezegd natuurlijk, probeer de kluit wel een beetje heel te houden waar ze nu in zit.
      Tis de bedoeling als je de grond gaat bijvullen dat die onderop komt. (en een beetje aan de zijkant natuurlijk)

      En dan 2-3cm uit de rand van de pot water geven. Niet richting het plantje zelf.

      Als je elke dag de pot even een stukje optilt voel je wanneer ze lichter wordt.
      Je kunt beter elke dag een klein beetje water geven dan 1 dag veel en dan 3 dagen niks.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Extreemhigh
        Extreemhigh commented
        Editing a comment
        Oke thanks voor de info dan weet ik ineens weer wat doen :p enja idd kan beter eens optille en naar het gewicht voele inplaats van blijve bij te geven als het droog lijkt ;p thx manne

      #5
      Tekorten komen meestal zo vroeg niet voor als je ze gewoon goede voeding geeft,
      Ik denk eerder dat je wat knoeit met je voedingswater?
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • misty
        misty commented
        Editing a comment
        Als het al een tekort is denk ik aan hoe het eruit ziet eerder aan kalium, maar net als bij calcium zouden er dan rondom meer (oudere) bladeren last van hebben, dit is heel dicht bij elkaar en ouder en nieuwer blad door elkaar, vandaar dat ik denk aan verbranding door je voedingswater wat er dan na het water geven op blijft liggen.

      • Extreemhigh
        Extreemhigh commented
        Editing a comment
        Knoeien ja er zit rhizotonic en terra vega bij ma ni meer dan er voor geschreven word op schema en nrml vertrek ik uit een ph van 6,2 dus kweet niet of het hier aan ligt? Ik ben nu begonne met minder water te geven en de grond een beetje te verversen en bij te vullen. Ik zal wel zien of dit iets doet :p

      #6
      Als je voedingswater op je bladeren valt tijdens het water geven dan kan dat verbranding veroorzaken, dit heeft niets te maken met de sterkte van je voeding, maar eerder met het feit dat je voedingswater bestemd is voor je wortels en niet voor je bladeren, dus als je morst altijd minstens even eraf schudden of eraf spoelen.
      Je planten hebben zover ik kan zien nog geen overvoeding dus dat doe je goed, en als je weer nieuwe bemestte grond onderin je pot doet er wel rekening mee houden dat je dan ook weer wat minder of geen extra voeding geeft want je zit aan de kleur van je blad te zien op het randje van wat ze aan voeding kan hebben.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


      • Extreemhigh
        Extreemhigh commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad daar had ik ook aan gedacht dus ik let er nu op dat het niet op de bladeren valt. Normaal is dit nooit gebeurt maar ja ik heb ze al eens in de rapte water gegeven en dan kan een mens zich al eens vergissen :p en oke ik zal er rekening mee houden bedankt voor de info ;p

      #7
      20190418_045226.jpgVoor de mensen die een update willen zien :p
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #8
        Jammer dat mensen vaak een foto laten zien met kweeklicht!
        Wat Q zegt is een goed idee maar potten optillen heb ik in dit
        stadium een probleem mee!

        Wat wogen ze bij het planten van zaadjes?
        ''eerst wegen dan voel je nu het verschil''
        Als je dat niet meer weet houdt die oefening op!

        Maar Q kan ik nu wel begrijpen i.v.m. over potten.
        Dat kan het inderdaad werken!

        Ps. Werkt prima op het moment dat je begint en niet
        naar een tijd als je al water hebt gegeven.
        Het probleem is dat je de begin situatie bent vergeten
        en dan houdt het op.............................

        Succes!!

        Comment


        • Extreemhigh
          Extreemhigh commented
          Editing a comment
          Awel kzal morge foto's neme zonder kweeklicht :p enja idd ik had deze ook al rens gehoord ergens in ver en grijs verlede ma kvond da zo absurd om altijd die potte op te tillen xd maar ik denk dat het teveel water was want ik was dan geminderd en heb dan de slechte bladeren verwijderd en ze zijn er toch goed doorgekome, alleen een beetje groei achterstand maar al bij al viel dat nog zeer goed mee :p

          Grts

        #9
        Je voelt echt wel of een pot licht of zwaar is hoor, ook al begin je later met tillen, zo zwaar zijn planten niet en daarbij zit het gewicht van de plant niet in de pot.

        Comment

        Bezig...
        X