Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad wordt steeds geler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad wordt steeds geler

    Korting op 420shop
    Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is bladeren bij de toppen wordt steeds geler en bruine vlekjes
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Het kan heel veel oorzaken hebben, met zo weinig info kan er geen zinnig woord over gezegd worden. Kweek je organisch of mineraal? Welke voeding geef je en hoeveel? Hoe vaak bewater je? Is je klimaat in orde? Zijn de temperaturen goed? Is de afstand van de lamp t.o.v. gewas goed? Dit zijn allemaal zaken die invloed hebben.

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Voeding is plagron terra groow en terra bloom en om de dag green Sensation temperatuur is 22 graden lv. 56% lamp hangt op 40cm en ze krijgen elke dag water

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Geef je voldoende water? Wordt het hele medium goed bevochtigd? Zo ja, geef dan de volgende keer iets meer voeding.

    #3
    Ik geef ze elke dag water en 75% van de voorgeschreven hoeveelheid voeding dat kan ik verhogen tot 100% en de hoeveelheid water kan ik ook opvoeren tot 500ml

    Comment


      #4
      Geef je kraanwater of wat anders ?

      Misschien even foto's nemen van iets dichterbij, want ik zie die bruine vlekken die je noemt niet.
      Dat zou een Calciumprobleempje kunnen zijn, maar zou ook kunnen worden veroorzaakt door teveel water.

      Wat voor grond staan ze in, hoe groot zijn de potten, zitten ze tot het randje vol ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        De grond is Janeco light mix. Ik geef ze regenwater en kraanwater, voeding van plagron terra groei en bloei. Om de dag green Sensation. De foto's komen vanavond als het licht aan is, om 20:00 uur. Als het een calcium probleem is. Is het dan te weinig of te veel, en hoe op te lossen. Ik geef om de dag green Sensation, voeding 50% van wat voorgeschreven wordt. De plant aan de onderkant blijft groen het is alleen bij sommige toppen. De lamp hangt op 40 cm.
        De potten zojz 10 ltr.
        Last edited by kees49; 20 February 2019, 20:35.

        Comment


          #6
          Hier de foto's bij het verhaaltje
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ik las dat je pH 6.2 aanhoud. Varieert je pH wel eens? Tussen 6.2 en 6.8!?

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Nee ik hou het tussen 6.10 en 6.25 pH maar 6.8 nog niet gehad

          #7
          Calcium tekort of blokkade inderdaad.

          Calcium gaat er sneller door als je af/aanzuurt volgens mij, dus dat kan meespelen.
          Op lightmix moet je echt goed blijven voeren (en vooral regelmatig)

          Calcium tekort (in het Engels)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Ze krijgen elke dag water en voeding, calcium dan kan ik ook kalk er bij doen toch? Een vraag, als ik vanaf nu alleen kraanwater en voeding geef en verder niet afzuur is dat een verstandige optie?
            Last edited by kees49; 20 February 2019, 14:39.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ligt eraan wat de pH is na toevoegen voeding.
            Ik lees hieronder dat die gewoon goed is dus je hoeft niet af/aan te zuren.

          #8
          Gooi de voeding maar eens wat hoger dan voorgeschreven wordt en zodra je verbetering ziet weer terug naar het schema.

          Comment


            #9

            Comment


            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Rreppellsteeltjam is goed ik heb ze net water en voeding gegeven, alleen kraanwater dan kom ik uit op 6.55 pH. Ik had je bericht nog niet gelezen. Dan geef ik ze morgen kraanwater met minder voeding dan kom ik uit op 6.8.
          Bezig...
          X